رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۰ فروردین ۱۴۰۰

برای سفر به کیش چه وسایل ضروری باید همراه داشته باشیم؟!

اشتراک گذاری

کیش از طبیعتی جذاب و منحصر به فردی برخوردار است. به طوریکه قرار گرفتن زیبایی هایی چون سواحل آرام آن با ماسه‌های مرجانی به همراه آب زلال دریا که شفافیت آن امکان مشاهده انواع آبزیان را در عمق چند متری ممکن می‌سازد، پوشش گیاهی خاص و سرسبزی آن در تقریبا در همه ی ماه های سال، چشم‌اندازی زیبا و تماشایی به جزیره کیش بخشیده است و سالانه حدود یک میلیون نفر از دوستداران طبیعت و دریا را به سوی خود جلب می کند. علاوه بر این به دلیل اینکه این جزیره منطقه آزاد محسوب می‌شود و مبادلات اقتصادی در آن به راحتی انجام می‌پذیرد، بسیاری از گردشگران و مسافرانی که جزیره کیش را برای سفر انتخاب می‌کنند برای بهره بردن از همین امکانات ذکر شده به آنجا سفر می‌کنند.

سفر به کیش
جزیره کیش یکی از قدیمی ترین و مهم ترین جزایر خلیج فارس است که مقصدی بسیار پرطرفدار برای گردشگران ایرانی و حتی خارجی محسوب می‌شود و در نتیجه بسیاری از مسافران این جزیره با خرید بلیط هواپیما تهران کیش که راحت‌ترین راه برای رسیدن به جزیره زیبای کیش است، به آن سفر می‌کنند.
بعد از تصمیم‌گیری برای سفر به کیش باید بدانیم که یکی از مهم ترین اقدامات قبل از شروع سفر انتخاب وسایلی که باید همراه خود ببریم و بستن چمدان است. انتخاب وسایلی که میخواهید با خود ببرید تا حد زیادی به سه عامل بستگی دارد: ۱- مقصد سفر ۲- چگونگی طی کردن مسیر سفر! ۳- زمان سفر. تاثیر هر کدام از این سه عامل را به اختصار برای شما در ادامه توضیح خواهیم داد.

مقصد سفر (که در اینجا مقصد جزیره کیش است):

همه ما می‌دانیم که جزیره کیش در استان هرمزگان و جنوب ایران قرار دارد، بنابراین آب هوای آن گرم و شرجی است و حتما هنگام چمدان بستن باید به این نکته توجه کنید. بهتر است لباس هایی را انتخاب کنید که مناسب این شرایط آب و هوایی باشند تا در سفر آزرده و خسته نشوید. همچنین بهتر است لوازم شخصی مثل کرم ضد آفتاب، عینک آفتابی و تمام وسایلی که مناسب مناطق گرمسیری است و برای سفرتان لازم می‌شود را بردارید.

چمدان سفر

چگونگی طی کردن مسیر برای رسیدن به جزیره کیش

راه های زیادی برای رسیدن به جزیره زیبای کیش وجود دارد مثل: سفر با خودرو شخصی و سپس انتقال خودرو از بنادر با کشتی به جزیره کیش، خرید بلیط قطار به مقصد بندرعباس و و سوار شدن به کشتی برای رسیدن به جزیره کیش، خرید بلیط هواپیما کیش، سفر رایگان سواری و هیچهایک به کیش و … . بنابراین اولین اقدام قبل از جمع کردن وسایل سفر این است که مشخص کنید با چه روشی قصد دارید که به جزیره کیش سفر کنید و سپس چمدان خود را ببندید. مثلا هنگام سفر با قطار و هواپیما بهتر است بار سبک تری داشته باشید. بنابراین فقط لوازم ضروری را می‌توانید همراه خود داشته باشید. و یا اگر با خودرو شخصی قصد سفر دارید می‌توانید هر مقدار وسیله که در داخل ماشینتان جای می‌گیرد و شما با آن راحت هستید را با خود حمل کنید ولی در نهایت اگر تصمیم داردی با کوله، دل به جاده بزنید و هیچهایک کنید اهمیت انتخاب وسایل ضروری چند برابر می‌شود زیرا لازم است بسیار سبک سفر کنید و از طرفی وسایل ضروری را حتما همراه خود داشته باشید.

زمان سفر (تعداد روزهایی که قصد دارید در جزیره کیش بمانید)

یکی دیگر از عامل‌های مهم و تاثیرگذار هنگام بستن چمدان، تعداد روزهای سفر است. این که بدانید چند روز در سفر به سر می‌برید به شما کمک می‌کند تا بتوانید چمدان خود را فکر شده تر و بهتر ببندید. اگر سفر شما کوتاه است و قصد دارید نهایتا تا سه روز در جزیره زیبای کیش اقامت داشته باشید بهتر است از بردن وسایل زیاد خودداری کنید. مطمئن باشید در سفرهای کوتاه ممکن است از خیلی از وسایل اضافه و غیر ضروری که برداشته‌اید استفاده نکنید. بنابراین حتما هنگام برداشتن هر چیزی این سوال را از خود بپرسید که آیا در این مدت سه روز به آن احتیاج پیدا میکنید؟ اگر در این مدت این وسیله را نداشته باشید چه مشکلی ممکن است پیش بیاید؟
نکته ای که بستن چمدان سفر حائز اهمیت است؛ این است که شما تمام آنچه که در سفرتان لازم و ضروری است به همراه خود ببرید تا در مقصد دچار مشکل نشوید و مجبور به پرداخت هزینه اضافی نشوید. البته این به این معنی نیست که تعداد خیلی زیادی وسیله و چمدان داشته باشید به طوری که حمل و جا به جایی آن سخت و طاقت فرسا باشد. در ادامه می‌خواهیم به وسایلی که بهتر است همراه خود در سفر به جزیره زیبای کیش داشته باشید، بپردازیم. پس با ما همراه باشید.

پوشاک مورد نیاز برای سفر به کیش

با توجه به آب و هوای کیش که پیشتر به آن اشاره شد به شما پیشنهاد می‌کنیم که خنک‌ترین لباس های خود را برای این سفر بردارید. همچنین سعی کنید حداقل دو دست لباس داشته باشید تا اگر یک دست از لباس ها کثیف و یا هنگام بازی های آبی خیس شد، بتوانید لباس خود را عوض کنید. اگر در فصل زمستان و پاییز به این جزیره سفر میکنید بهتر است یک دست لباس گرم هم بردارید، زیرا در شب ها ممکن است کمی باد خنک بوزد. در ادامه حتما عینک آفتابی و کلاه برای جلوگیری از آفتاب‌سوختگی را فراموش نکنید.

وسایل شخصی (اداری و بهداشتی)

یکی از مهمترین وسایل شخصی که فراموش کردن آن ممکن است مشکلات جدی به همراه داشته باشد مدارک و کارت شناسایی است. همچنین بهتر است همیشه در سفر های خود دفترچه بیمه را هم با خود ببرید. به جز مدارک وسایل شخصی دیگری هم هستند که ضروری محسوب می‌شوند. در ابتدا لازم است چک کنید که محل اقامتتان چه وسایل شخصی را در اختیارتان می‌گذارد (مثل: مسواک، حوله، خمیردندان، شامپو و …) در این صورت نیازی به برداشتن آن ها ندارید اما اگر در هتل اقامت نمی‌کنید حتما مسواک، دهان شویه، خمیردندان، نخ دندان، حوله شخصی، لوازم آرایشی و بهداشتی ضروری، مام و خوشبو کننده، تیغ، ریش تراش و این دست موارد را در کیف خود قرار دهید. در سفر از طریق تهیه بلیط ارزان هواپیما توجه داشته باشید که داروها، لوازم آرایشی بهداشتی ضروری و یا مدارک و وسایل ارزشمند خود را درون ساک دستی‌تان حمل کنید. حتما وسایل ارزشمندتان را در کیف دستی تان حمل کنید تا آنها را گم نکنید.

وسایل شخصی سفر

وسایل دیجیتال و الکترونیکی

بخش مهم دیگری از وسایل سفر مربوط به وسایل الکترونیکی است که یکی از مهمترین این وسایل گوشی موبایل محسوب می‌شود. امروزه تقریبا همه ما تمام کارهای خود را با گوشی انجام می‌دهیم و به قدری به این وسیله الکترونیکی کوچک وابسته‌ایم که بدون آن تقریبا فکر می‌کنیم فلج شده‌ایم و قادر به انجام هیچ‌کاری نیستیم. بنابراین برای اینکه همیشه گوشی موبایلتان در دسترس باشد و بتوانید از آن استفاده کنید نیاز به شارژر آن خواهید داشت. پس شارژر موبایل خود را فراموش نکنید! اگر در زمان مدت سفر خود به لپتاپ برای انجام کارهای شخصی و کاری خود نیاز پیدا می‌کنید پس لپتاپ و شارژر آن را فراموش نکنید. وسایل دیجیتال دیگری که می‌تواند لازم شود شامل: شارژر گوشی، پاوربانک، دوربین و شارژر دوربین و …

لوازم تفریحی

یکی از مهمترین تفریحات در جزیره کیش، تفریحات آبی و ساحلی آن محسوب می‌شود و شما برای لذت بردن از این تفریحات نیاز به وسایلی خواهید داشت. از جمله مهمترین وسایل می‌توان به صندل و دمپایی راحتی اشاره کرد تا با خیال راحت بتوانید در ساحل قدم بزنید و نگران اینکه کفشتان خیس شود و یا داخل آن شن برود، نباشید. وسایل دیگری که ممکن است برای تفریحات آبی نیاز باشد می‌توان به مایو، عینک شنا، حوله، زیرانداز، یک کیسه یا ساک برای نگهداری لباس هایتان و …

در انتها باید بدانید بهترین شخص برای تصمیم گیری در مورد اینکه چه وسایلی برای سفر لازم است و چگونه باید چمدان بست، خودتان هستید. پس با توجه به نیاز های شخصی‌تان و بررسی کردن تمام شرایط و عوامل بهترین بهترین انتخاب را داشته باشید. سفر خوشی برای شما آرزو می‌کنیم.

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *