رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۳ آبان ۱۴۰۱

با خوشمزه ترین غذاهای کیش آشنا شویم

اشتراک گذاری

با خوشمزه ترین غذاهای کیش آشنا شویم تا در سفر به این جزیره زیبا از شکم گردی غافل نشویم .جزیره کیش در طول سال پذیرای گردشگران زیادی است که از همه نقاط ایران و کشورهای همسایه به این جزیره زیبای مرجانی سفر می کنند .جزیره کیش که حس و حال و انرژی‌اش در قلب بازدیدکنندگان و مردمان آن ریشه می‌دوانند. این زیبایی بی‌نظیر در لباس مردم، موسیقی جزیره، خانه‌ها و غذاهای کیش تکثیری شکوه آمیز دارد. غذاهای این جزیره هم خاص این جزیره و شهر های اطراف آن است . در این مطلب می خواهیم با خوشمزه ترین غذاهای کیش آشنا شویم.

خوشمزه ترین غذاهای کیش

سمک مشوی

ماهی همیشه بخش جدانشدنی سفره‌ی همسایگان دریا و خلیج‌ها است. سمک مشوی یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای کیش است و طعمی متفاوت از ماهی‌هایی دارد که شما می‌توانید در جنوب بخورید. این ماهی با روغن فراوان و ادویه‌های خاص عربی طبخ می‌شود و بسیار لذیذ است.

خوشمزه ترین غذاهای کیش

مرگوگ یا مرقوق

برخلاف بسیاری از غذاهای جزیره کیش که ماهی عنصر اصلی آن ها می باشد در مرگوگ هیچ ماهی ای استفاده نمیشود. مرگوگ یا مرقوق نوعی خورش محلی می باشد که از موادی مثل گوجه فرنگی ، گوشت با استخوان ، فلفل سبز تند ، بادمجان ، سیر و … تهیه میشود و در نهایت شما با خوردن آن ، مزه ی خوبی را تجربه خواهید کرد.

خوشمزه ترین غذاهای کیش

برنج شکری یا محمر

اگر شما هم علاقمند به غذاهای شیرین هستید به شما توصیه میکنیم برنج شکری یا محمر جزیره کیش را امتحان کنید. این غذای خوشمزه نوعی برنج شیرین است که در تهیه آن از شکر و یا عسل استفاده می شود و در کنار آن ماهی نیز سرو میشود.اگر طرفدار مزه‌های شیرین هستید و چنین طعم‌هایی به ذائقه‌تان خوش می‌آید ما محمر را به شما پیشنهاد می‌کنیم. در میان غذاهای کیش محمر در فهرست شیرین‌ترین‌ها قرار می‌گیرد. این غذا برنجی شیرین با ادویه‌های مختلف است که همراه ماهی یا مرغ سرخ شده سرو می‌شود.

هریسه

هریسه نوعی حلیم خاص است که از غلات وشیر پخته می‌شود و به حدی ازقوام می‌رسد که اجزای آن قابل تشخیص نیست. برای تهیه هریسه جو خرد و نرم‌شده را همراه با شیر، داخل قابلمه‌ای هم می‌زنند. سپس آن را روی آتش می‌گذارند تا کاملاً بجوشد. در این مدت، محلول را مرتب با قاشق هم می‌زنند تا به ته قابلمه نچسبد. هنگامی که خمیری تقریباً غلیظ به دست آمد، ظرف را از روی آتش برمی‌دارند. این خمیر را در کاسه‌ای ریخته و شکر را به آن اضافه کرده و هم می‌زنند تا خوب مخلوط شوند. پس از مناسب شدن دمای غذا، آن را صرف می‌کنند. هریسه طعم‌های متفاوتی دارد و با گوشت و ادویه نیز طبخ می‌شود.

خوشمزه ترین غذاهای کیش
برنج مجبوس یکی از خوشمزه ترین غذاهای کیش

برنج مجبوس نوعی پلو با ادویه های خاص عربی می باشد که در کنار گوشت مرغ یا ماهی طبخ شده و به عنوان غذای اصلی مهمانی و مراسم های مختلف مردم بومی جزیره شناخته میشود. برای طعم دار کردن برنج از ادویه هایی مانند زیره ، فلفل سیاه ، میخک ، رازیانه ، زیره سبز ، دارچین ، هل ، پیاز ، گوجه فرنگی ، زردچوبه ، نمک بهره می برند.

خوشمزه ترین غذاهای کیش

 

مضروبه از خوشمزه ترین غذاهای کیش

مضروبه از آن دسته غذاهایی می باشد که برای طبخ آن از ماهی استفاده میشود. برای خوش طعم تر کردن این غذا در پخت آن سبزیجات ، فلفل و سیر را بکار می برند.

خوشمزه ترین غذاهای کیش

در صورت تمایل مطلب غذاهای محلی کیش ، نمادی از سنت جنوب را نیز مطالعه بفرمایید.

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *