رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۷ مهر ۱۳۹۷

بازی کران لری

لینک این مطلب کپی شد!

یکی از بازی های دیگر رایج در مناطقی از استان لرستان بازی کران لری می باشد . این یک بازی جمعی است که بین دو تیم با نفرات مساوی، هر تیم شش نفر برگزار می‌گردد. مشابه آن بازی زنجیر پاره کن در فارس می‌باشد.

به محل خاص و فضای زیاد و وسیله نیاز ندارد. در محوطه و زمینی به طول حداکثر ۱۰ وعرض ۲ متر قابلیت اجرا دارد.

نحوه بازی:

ابتدا خطی بطول یک تا یک و نیم متر روی زمین کشیده که در واقع خط مرز مشترک دو تیم محسوب می‌شود، این خط به “کر” موسوم است، نفرات دو تیم بفاصله نیم متر از خط کر مقابل هم (در دو طرف خط) و بصورت عمودی ستونی (نفرات پشت سر هم) می‌ایستند. نفر اول هر تیم یعنی دو نفر جلو که روبروی هم هستند از نیرومندترین بازیکنان انتخاب می‌شوند. بازیکنان هر تیم دو دست را دور کمر نفر جلویی محکم قلاب می‌کنند (کمر نفر آخر و دست‌های نفر اول هر تیم آزاد است). نفرات جلوئی یا اول هر دو تیم دست‌ها را بطرف هم دراز کرده و دست یکدیگر را محکم می‌گیرند و مسابقه که یک نوع زور آزمایی جمعی و سنجش قدرت گروهی است آغاز می‌شود. هر تیم سعی می‌کنند نفرات تیم مقابل را بطرف خود بکشند، به گونه‌ای که از خط کر گذشته وارد محوطه این تیم شوند، برای این منظور نفرات هر تیم سعی دارند به این ترتیب تعداد یک یا چند نفر از یک تیم جدا کرده به داخل محوطه تیم دیگر و به پشت خط (کر) بکشانند که این نفرات بازنده بوده و از دور خارج می‌شوند. بازی با نفرات باقی مانده بار دیگر و از ابتدای خط شروع می‌شود و تا جائی ادامه پیدا می‌کند که کلیه نفرات یک تیم بطرف تیم دیگر کشانده و بازنده شوند.

-محلی بازی کران لری

           
 

نظر کاربران :

  • حسن حسن زاده

    يك بازي محلي جذاب و جالب البته براي افراد قدرتمند و بهانه اي براي شادي و دورهم بودن

    ۲ بهمن, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • مهرنوش زاده رفیع

    بسیار شبیه بازی رسمی طناب کشی و خیلی به نفرات جلویی فشار وارد میشه من برام سخت بود
    تفریح کاملا مردانه ایه

    ۳۰ دی, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • سفریتو

    بازی کران هر چند الان در بین شهرهای نسبتا پیشرفته تر انجام نمیشه اما در تعطیلات امکان نداره این بازی رو در بین جوانان نبینید

    ۲۴ آذر, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *