جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

بازار بزرگ ایران

تاریخ بروزرسانی :
۵ شهریور ۱۳۹۷

بازار بزرگ ایران موسوم به «ایران مال» به عنوان یکی از پنج مال برتر جهان جزء عظیم‌ترین پروژه‌های تجاری، فرهنگی و اجتماعی است که بین دو کلان‌شهر تهران و کرج واقع شده است. این مجموعه احاطه‌شده در میان ۳ فرودگاه مهرآباد، پیام و امام خمینی (ره)، در شمال غربی تهران بزرگ و حاشیه پارک چیتگر، همجوار دامنه‌های جنوبی رشته کوه‌های البرز و نزدیکی دریاچه خلیج فارس، در منطقه ۲۲ و انتهای اتوبان شهید همت و شهید خرازی در زمینی به مساحت ۳۱۷ هزار مترمربع احداث شده است.

ایران مال 21 بازار بزرگ ایران

پروانه‌ ساختمانی بازار بزرگ ایران در ۹۳/۱/۳۱ با عنوان تغییر نقشه پنجم و بر اساس آخرین پروانه تغییر نقشه صادر شده در ۹۳/۱۲/۱۹ با مساحت کل ۱.۶۶۹.۵۰۴ مترمربع به نام مالک، شرکت توسعه ساختمانی البرز تات صادر شده که از این میزان تا کنون حدود یک میلیون و ۳۵۰ هزار مترمربع ساخته شده است.​

این سازه شکوهمند را می‌توان نتیجه ایده و انگیزه ایرانی، توان فنی- مهندسی ایرانی، تلاش متخصصان و کارگران ایرانی، در دوران اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران، با استفاده از بهترین مصالح و مواد اولیه و سازه‌ای برای تمام ایرانیان این نسل و نسل‌های آینده قلمداد نمود که آیین رونمایی از آن در روز جهانی کارگر (۹۷/۰۲/۱۱) که مصادف با میلاد حضرت ولی عصر(عج) بود، با شکوه تمام و با حضور بزرگان عرصه اقتصاد، فرهنگ، تجارت و رسانه برگزار شد.

ایده اولیه احداث این سازه تمدنی از معمار اقتصادی، فعال تجاری و کارآفرین نام آشنای ایران، مهندس علی انصاری است که در سکوت خبری و رسانه‌ای، این کار سترگ را با تمامی دشواری‌ها و تنگناها، در دوران تحریم به فرجامی نیک رسانده است و همچنان اشتیاقی برای مطرح شدن و گفتگو با رسانه‌ها ندارد و معتقد است مهم انجام یک کار است، نه توصیف آن.

«ایران‌مال» یک شرکت سهامی عام و متعلق به بانک آینده است. این شرکت با مجوز بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار تاسیس شده است. بخشی از سهام، واگذار شده و بعد از بهره‌برداری از پروژه، سهام در بورس عرضه می‌شود و بانک آینده در نهایت از مالکیت پروژه خارج خواهد شد.

بانک آینده به استناد مصوبه یک‌هزار و یکصد و سی و هفتمین جلسه شورای پول و اعتبار، از ادغام بانک تات، ‌مؤسسه اعتباری صالحین و ‌مؤسسه اعتباری آتی، در تیرماه سال ۱۳۹۱ ایجاد و بر اساس مجوزهای صادره از سوی بانک مرکزی ج.ا.ایران و سازمان بورس و اوراق بهادار؛ تحت شماره ۴۴۲۳۲۵ و شناسه ملی ۱۰۳۲۰۸۹۴۸۷۸، در ۹۲/۰۵/۱۶ به ثبت رسید.

بانک آینده از مجموعه بیش از ۱۷هزار سهامدار، با سرمایه انسانی توانا (حدود ۳۹۰۰نفر) و حدود ۳.۵ میلیون نفر مشتری، در قالب یکی از بزرگترین و موفق‌ترین بانک‌های تجاری خصوصی و با راهبرد حضور مؤثر و کارآمد در حوزه‌های خدمات بانکداری: خرد، تجاری، مؤسسه‌ای و خدمات بانکداری اختصاصی در بستر آخرین دستاوردهای فناوری اطلاعات و ارتباطات، با ۲۰۰ شعبه در سراسر کشور، مشغول فعالیت است.
بازار بزرگ ایران علاوه بر شرکت در معتبرترین نمایشگاه شاپینگ مال‌های جهان به نام MAPIC در شهر کن فرانسه طی ۳ سال متوالی به عنوان شاخص‌ترین مجتمع تجاری و چندمنظوره منطقه خاورمیانه، از سوی مؤسسه ارزیابی کننده مجموعه‌های تجاری جهان از جمله RLI مورد ارزیابی و ثبت واقع شده و در نشریات این مؤسسات در سطح بین‌المللی معرفی و در سال ۲۰۱۷ جایزه برترین مال جهان را از نظر ابعاد و فضاهای خدماتی، فرهنگی و تفریحی از RLI دریافت نموده است.
تمایز ایران‌مال نسبت به سایر مجتمع‌های مشابه جهان که با توجه به مساحت و کارکرد، اصطلاحا مال نامیده می‌شوند، این است که ۷۰ درصد فضای آن کاربری مشاعات، تفریحی، فرهنگی، گردشگری، دینی، ورزشی، خدماتی، رفاهی و پارکینگ دارد.

ایران مال 19 بازار بزرگ ایران

توسعه گردشگری

پس از انجام مطالعات و امکان‌سنجی‌های لازم، با توجه به وجود دو کلانشهر تهران و کرج در نزدیکی یکدیگر، مناسب‌ترین مکان برای احداث این مال، در نقطه مرکزی بین این دو شهر و در منطقه ۲۲ تهران جانمایی شد. این موضوع بدین معناست که اگر دایره‌ای به مرکزیت ایران‌مال و شعاع حدود ۲۵ کیلومتر رسم نماییم، این دایره از مراکز شهرهای تهران و کرج عبور خواهد کرد.

منطقه ۲۲، در سطح تهران و فراشهری قابلیت دسترسی بی‎نظیری دارد. دسترسی‏های مهم منطقه، آزادراه تهران-کرج و بزرگراه تهران- شمال است که بزرگراه در حال احداث تهران- شمال به عنوان شریان اصلی شمال به جنوب کشور، مسیر اصلی رفت و آمد است. جمعیت این منطقه در سال ۱۳۹۵ حدود ۱۵۰ هزار نفر بوده است و پیش‌بینی می‌شود، جمعیت آن تا سال ۱۴۰۴، به ۴۵۰ هزار نفر برسد.

رفت و آمد شهروندان و مراجعات متعدد برای استفاده از خدمات عمومی موجود در سطح منطقه ۲۲، جمعیت شناور قابل توجهی را به منطقه ۲۲ روانه می‏نماید. وجود چنین ظرفیت و توانمندی در منطقه، می‏تواند این موقعیت جغرافیایی را به قطب بزرگ اقتصادی تبدیل نماید.

خرید
ایران‌مال با حدود ۷۰۰ واحد تجاری و زیربنای خالص تجاری بیش از ۳۰۰ هزار مترمربع یکی از بزرگترین مراکز خرید منطقه و جهان است که رسته‌های کالایی و خدمات مختلفی را ارائه می‌کند. امکانات این مجموعه در حوزه خرید عبارتند از: هایپرمارکت، چندین دپارتمان استور از برندهای مطرح بین‌المللی، انواع رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها و ۲ مجموعه فودکورت.
هریک از طبقات تجاری ایران‌مال بر اساس نوع کالاها و خدمات، به رسته‌های کالایی و صنوف مختلف اختصاص یافته است تا علاوه بر ایجاد هم‌افزایی بین بخش‌های مختلف، محیطی پویا و فعال را بوجود آورد و باعث تسهیل در دسترسی و فرآیند جابجایی شده و حق انتخاب بیشتری را به مشتریان و بازدیدکنندگان دهد.

ایران مال 22 بازار بزرگ ایران

ایران مال 23 بازار بزرگ ایران

رستوران و فودکورت
اگر برای ملاقات های کاری مهمان مایید و یا به همراه خانواده و دوستان برای خرید به بازار بزرگ ایران سر می زنید، می‌توانید از غذاها و نوشیدنی های دلچسب که توسط بهترین سر آشپزهای ملی و بین المللی آماده شده اند، لذت ببرید.

۴ مجموعه فودکورت بزرگ و حدود ۲۰۰ رستوران و کافی شاپ به طور هدفمند در تمام مال توزیع شده اند تا بهترین و لذیذترین غذاها با تنوع بصری و بازنمایی کشورهای شاخص از پنج قاره در اختیار شما قرار دهند.

مناظر چشم‌نواز رشته کوه البرز در کنار فواره‌های موزیکال دریاچه ایران‌مال میزبان شما در هنگام صرف نوشیدنی‌ها و خوراکی‌های مورد علاقه‌تان خواهد بود.

رستوران ایران مال 1 بازار بزرگ ایران

رستوران ایران مال 2 بازار بزرگ ایران

رستوران ایران مال بازار بزرگ ایران

تفریحات و سرگرمی
شهربازی سرپوشیده ایران‌مال، با هدف گسترش تفریحات سالم و خانوادگی، ارائه خدمت به کودکان، نوجوانان، جوانان و برای گذران اوقات فراغت خانواده‌ها و کودکان، در ۲ طبقه مال واقع شده است که مراجعان اکثر بخش‌ها به آن دسترسی مستقیم دارند. این مرکز تفریحی فرصتی برای بهره‌مندی تمام افراد جامعه فراهم نموده و منطبق بر استانداردهای بین‌المللی ساخته شده است.

ایران مال 1 بازار بزرگ ایران

ایران مال 2 بازار بزرگ ایران
مجموعه سینمایی
مجموعه‌ پیشرفته سینمایی با ۱۲ سالن و ظرفیت بیش از ۱۸۰۰ نفر، با استفاده از روز‌آمدترین فناوری کنونی دنیا، نمایش فیلم‌های برتر سینمای ایران درحوزه‌های اجتماعی، کودک و نوجوان، سینمای دفاع مقدس، هنر و تجربه و همچنین فیلم‌های برتر روز سینمای جهان را امکان‌پذیر می‌نماید.

ایران مال 4 بازار بزرگ ایران

ایران مال 5 بازار بزرگ ایران

مجموعه ورزشی
مجموعه ورزشی ایران‌مال با هدف ایجاد آسایش جسمی و ذهنی، تمرکز بر آرامش روانی، رشد مهارت‌های حرکتی و آموزش صحیح تمرینات ورزشی، در محیطی متفاوت و با استفاده از فن‌آوری روز دنیا ایجاد شده است. این مجموعه شامل امکانات مختلف برای اجرای ورزش‌ها و بازی‌های گوناگون، گذراندن اوقات فراغت، لذت بردن از بازی‌های تماشایی برای نسل جوان و خانواده‌های ایرانی و برگزاری رویدادهای ورزشی داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی است.

ایران مال 6 بازار بزرگ ایران

ایران مال 7 بازار بزرگ ایران

مرکز نمایشگاهی

در تجارت مدرن ارائه و معرفی مناسب کالا و خدمات و برقراری ارتباط بین تولیدکنندگان، عوامل توزیع و مصرف‌کنندگان تأثیر فراوانی در سودآوری تجاری دارد. در این میان نمایشگاه‌ها یکی از مهمترین عرصه‌های تجارت به شمار می‌روند. ایران‌مال با احداث مرکز نمایشگاهی در ۴ طبقه رسالت خود را در معرفی بهینه کالاها و خدمات انجام می‌دهد. این مرکز به عنوان پایگاهی برای نمایش توانمندی‌های داخلی و سامانه‌ای صادراتی احداث شده است.

ایران مال 8 بازار بزرگ ایران

ایران مال 9 بازار بزرگ ایران

هتل
هتل‌ ایران‌مال با تکیه بر فرهنگ اسلامی- ایرانی، بهره‌گیری از دانش و فن‌آوری روز، پیشرو در ارائه خدمات نوین در صنعت هتل‌داری و طراحی انحصاری، امکانات اقامتی ویژه و تسهیلات رفاهی روزآمد و نوین به همراه ارائه خدمات کیفی، جایگاهی ممتاز را در سهم بازار جهانگردی و بویژه هتل‌داری ایران و خاورمیانه به خود اختصاص داده است.

ایران مال 10 بازار بزرگ ایران

ایران مال 11 1 بازار بزرگ ایران

راه دسترسی با خودروی شخصی
دسترسی به بازار بزرگ ایران‌مال از مسیرهای زیر امکانپذیر است:
دسترسی شمالی از بزرگراه شهید خرازی
دسترسی جنوبی از خیابان چهارباغ
دسترسی غربی از خیابان ایران خودرو
دسترسی شرقی از بلوار طبیعت

بازار بزرگ ایران، دارای بیش از ۱۴۰۰۰ فضای پارک و همچنین پارکینگ اختصاصی رایگان برای معلولان و جانبازان عزیز در بهترین موقعیت مکانی و در نزدیکترین دسترسی به کاربری‌های مجموعه است. ایران‌مال، علاوه بر ایجاد تمام دسترسی های مورد نیاز خود از شبکه شهری، سایر دسترسی های محلی را به صورت غیرهمسطح برای آسایش ساکنان ایجاد نموده تا به حل معضلات ترافیکی منطقه کمک کرده باشد.
دسترسی به پارکینگ‌های مجموعه به تفکیک مقصد:
نمایشگاه
از تهران :-بزرگراه شهید خرازی شرق به غرب، تونل شماره ۱، تونل جنوبی، خیابان ایران خودرو ورودی شماره ۱ (RG)، دسترسی به پارکینگ نمایشگاه
ازکرج :-بزرگراه شهید خرازی غرب به شرق، خیابان ایران‌خودرو، کنارگذر غربی شماره ۱، پل RG، ورودی شماره ۱ (RG)، دسترسی به پارکینگ‌ نمایشگاه
پیست یخی
ازتهران :-بزرگراه شهید خرازی شرق به غرب، تونل شماره ۲، کنارگذر شمالی، ورودی شماره ۲ (G۱)، دسترسی به پارکینگ طبقه G۱
از کرج :-بزرگراه شهید خرازی غرب به شرق، کنارگذر شمالی، ورودی شماره ۲ (G۱)، دسترسی به پارکینگ‌ طبقه G۱
سینما :
از تهران :-بزرگراه شهید خرازی شرق به غرب، تونل شماره ۲، ورودی شماره ۲ (P۱)، دسترسی به پارکینگ P۱
-بزرگراه شهید خرازی شرق به غرب، کنارگذر شمالی شماره ۲، تونل شماره ۴، ورودی شماره ۱ (P۱)، دسترسی به پارکینگ P۱
-بزرگراه شهید خرازی شرق به غرب، تونل شماره ۱، تونل جنوبی، ورودی جنوبی
از کرج:-بزرگراه شهید خرازی غرب به شرق، بلوار طبیعت، ورودی شماره ۳ (P۱)، دسترسی به پارکینگ‌ P۱
مرکز تفریحات خانواده :
از تهران :-بزرگراه شهید خرازی شرق به غرب، تونل شماره ۴، ورودی شماره ۱ (P۱)، دسترسی به پارکینگ‌ P۱
-بزرگراه شهید خرازی شرق به غرب، تونل شماره ۱، تونل جنوبی، ورودی جنوبی
-بزرگراه شهید خرازی شرق به غرب، تونل شماره ۲، ورودی شماره ۲ (P۱)، دسترسی به پارکینگ P۱
از کرج :-بزرگراه شهید خرازی غرب به شرق، بلوار طبیعت، ورودی شماره ۳ (P۱)، دسترسی به پارکینگ‌ P۱
نمایشگاه خودرو :
از تهران:-بزرگراه شهید خرازی شرق به غرب، تونل شماره ۴، ورودی شماره ۱ (P۱)، دسترسی به پارکینگ‌ P۱
-بزرگراه شهید خرازی شرق به غرب، تونل شماره ۱، تونل جنوبی، ورودی جنوبی
-بزرگراه شهید خرازی شرق به غرب، تونل شماره ۲، ورودی شماره ۲ (P۱)، دسترسی به پارکینگ
از کرج :بزرگراه شهید خرازی غرب به شرق، بلوار طبیعت، ورودی شماره ۳ (P۱)، دسترسی به پارکینگ‌ P۱
هایپرمارکت :
از تهران :-بزرگراه شهید خرازی شرق به غرب، تونل شماره ۴، ورودی شماره ۱ (P۱)، دسترسی به پارکینگ‌ P۱
-بزرگراه شهید خرازی شرق به غرب، تونل شماره ۴، شماره ۲ (G۰)، دسترسی به پارکینگ‌ G۰
از کرج :-بزرگراه شهید خرازی غرب به شرق، بلوار ایران خودرو، ورودی شماره ۲ (G۰)، دسترسی به پارکینگ هایپر
هتل :
از تهران :-بزرگراه شهید خرازی شرق به غرب، پل شماره ۳، ورودی شماره ۲ (G۲)، دسترسی به پارکینگ‌ طبقات G۲-G۲M-G۳
از کرج :-بزرگراه شهید خرازی غرب به شرق، کنارگذر شمالی شماره ۴، ورودی شماره ۲ (G۲)، دسترسی به پارکینگ‌ طبقات G۲-G۲M-G۳

راه دسترسی به ایران مال با مترو

ایران مال 18 بازار بزرگ ایران

تاکسی ویژه بازار بزرگ ایران
به منظور تسهیل در رفت و آمد مراجعان به مجمو عه‌ بازار بزرگ ایران، وسیله نقلیه استاندارد، ایمن و با سوخت پاک (تاکسی، شاتل‌باس) همراه با رانندگان آموزش دیده و مسلط به زبان‌های انگلیسی، عربی و ترکی استانبولی تامین شده است. خدمات تاکسی و شاتل‌باس در دامنه زیر ارائه می‌شود:
انتقال مراجعان از نقاط ایستگاه‌های تعیین شده در سطح شهر به مجموعه‌ بازار بزرگ ایران (ایستگاه‌های مترو، میادین جاذب سفر و …)
انتقال مراجعان از منازل و سطح شهر به بازار بزرگ ایران مبتنی بر درخواست (تماس مستقیم، نرم‌افزار تلفن همراه، وب سایت و …)
انتقال مراجعان از ایستگاه‌های تعریف شده داخل مجموعه به مقاصد مورد نظر
انتقال مراجعان از فرودگاه، راه‌آهن، پایانه‌ها و هتل‌های تعیین شده به مقصد بازار بزرگ ایران
خدمات دهی از ساعت ۹ صبح تا ۱۲ شب
انواع خدمات تاکسی‌های ویژه بازار بزرگ ایران
تاکسی خطی از ایستگاه‌های تعیین شده در محل‌های پر تردد در شهر تهران و کرج به مقصد بازار بزرگ ایران، آماده خدمت‌رسانی به مراجعان است. انتقال مراجعان از ایستگاه‌های تعریف شده‌ داخل مجموعه بازار به مقاصد مورد نظر توسط این تاکسی‌ها ممکن است.
تاکسی تلفنی، بر اساس درخواست مشتری به مبدا مورد نظر اعزام می شود. مراجعان می‌توانند از طریق تماس تلفنی با مرکز تماس یا ثبت درخواست خود در وبسایت و یا نرم‌افزار موبایل از این خدمت بهره‌مند شوند.
تاکسی ویژه بازار بزرگ ایران از محل‌های فرودگاه، راه‌آهن، پایانه‌های مسافربری، هتل و … در اختیار مشتریان قرار می گیرد.

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 5 میانگین: 3.4]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

  • سودا

    هر سرمايه داري نميتونه سرمايه گذار بشه مگر اينكه هنر كاربردي و عملگرايي و شهامت رودرو شدن با مخاطرات داشته باشه به علاوه اين عوامل نانوشته بايستي توي دل و قلبت به عشق خدمتگزاري نقش بسته باشه تا بتوني اثر ملي خلق بكني

    ۲۱ دی, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • فاطمه آقائی

    باسلام انشااله که به بهترین بازار خاور میانه تبدیل شود که دیگر هموطنانمون به جای خرید در بازارهای ترکیه و دوبی به این مرکز تجاری مراجعه کنند .لطفا شماره تماس واحدهای تجاری را نیز قید فرمائید.با تشکر

    ۱۸ آذر, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *