جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

این دو استان پرگردشگر

تاریخ بروزرسانی :
۱۶ فروردین ۱۳۹۷

سالی که گذشت، سال گردشگری سیستان و بلوچستان بود، یعنی قرار بود این استان به عنوان یکی از مقاصد مهم گردشگری کشور معرفی شود و از انزوای گردشگری خارج شود. برنامه‌ریزی تمام مسئولان استان هم در راستای رسیدن به این هدف قرار گرفت. حال و در نوروز امسال ظاهرا این طرح جواب داده، زیرا علیرضا جلال‌زایی، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان گفته است که در نوروز بیش از دو میلیون نفر از جاذبه‌های گردشگری و تاریخی سیستان و بلوچستان بازدید کرده‌اند.

به گزارش جام‌جم، اوضاع گردشگری خراسان محروم جنوبی هم ظاهرا رضایتبخش بوده است، چراکه مرتضی عربی، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی خراسان جنوبی از انجام سه میلیون و ۸۰۱ هزار بازدید از جاذبه‌های گردشگری استان در تعطیلات نوروزی امسال خبر داده و گفته که میزان بازدید از جاذبه‌های گردشگری استان نسبت به سال گذشته افزایش ۱۰ درصدی را نشان می‌دهد.

وی، بیشترین آمار گردشگران نوروزی را مربوط به شهرستان‌های طبس و فردوس اعلام کرد و افزود: مجموعه باغ جهانی کبریه بیرجند، چشمه آبگرم مرتضی علی و باغ گلشن طبس و شهر تاریخی تون، قنات بلده و آبگرم معدنی فردوس بیشترین آمار استقبال مسافران نوروزی را به خود اختصاص داده است. ظاهرا برای خراسان جنوبی که به‌طور جدی درگیر خشکسالی، نابودی کشاورزی و مهاجرت روستاییان است، توسعه گردشگری و درآمدزایی از این طریق بهترین راهکار برای برون رفت از این بحران و رشد اقتصادی است.

منبع: روزنامه جام جم

 

 2 استان این دو استان پرگردشگر

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد