رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۳ شهریور ۱۳۹۳

ایران فعالترین کشور جهان در حوزه گردشگری خانواده

لینک این مطلب کپی شد!

تاریخ خبر: ۱۳۹۳/۰۶/۰۳ – ایران‌ به عنوان فعالترین کشور در حوزه گردشگری خانواده در جهان شناخته شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ براساس گزارش مرکز تجارت و صنعت دبی که در حاشیه دهمین همایش اقتصاد اسلامی در این شهر‌ ارائه شد‌، گردشگری خانواده به عنوان یکی از ستون‌های اساسی رشد اقتصاد اسلامی در کشورهای ایران‌، امارات و عربستان رشد چشمگیری داشته است.

بر اساس این گزارش، گردشگری خانواده در بازار جهانی گردشگری با ۱۳۷ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۲ و ۱۴۰ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۳، ۱۲.۵ درصد کل این بازار را تشکیل می‌دهد.

به گزارش روزنامه «عکاظ»، ایران با ۱۸.۲ میلیارد دلار درآمدزایی در این بخش در سال ۲۰۱۲، در جایگاه اول قرار گرفت.

پس از ایران، عربستان به عنوان مهم‌ترین کشور صادرکننده گردشگران مسلمان در جهان با ۱۷.۱ میلیارد دلاردرآمد زایی در جایگاه بعدی قرار گرفت‌ و امارات با ۱۰.۱ ملیارد دلار و همچنین کویت با ۷.۴ میلیارد دلار در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.

در این گزارش، حجم و امکانات بازار گردشگری خانواده حتی بزرگتر از بازار گردشگری آمریکا به عنوان مهم‌ترین بازار گردشگری سنتی اعلام شده است. در حال حاضر گردشگری سنتی آمریکا با ۱۱.۴ درصد از کل حجم بازار جهان را تشکیل می‌دهد.

نتایج این تحلیل برای طرحی که امارات در سال ۲۰۱۳ با عنوان «دبی پایتخت اقتصاد اسلامی» آغاز کرده است، اهمیت فوق العاده‌ای دارد. در این طرح گردشگری خانواده به عنوان رکن اساسی و یکی از مهم‌ترین زمینه‌های توسعه توریستی تعیین شده است.

=_UTF-8_B_UmFoaW0gQmFuaWFzYWQgYXphZCAoMzIgb2YgMzQpLmpwZw==_= ایران فعالترین کشور جهان در حوزه گردشگری خانواده

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *