رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۹ دی ۱۴۰۱

اهواز شهر کمترشناخته شده میان گردشگران زمستانی

اشتراک گذاری

با شروع فصل زمستان، هوای سرد و یخبندان اغلب نقاط ایران را در برمی‌گیرد و بسیاری از جاذبه‌های مناطق مختلف ایران سفید‌پوش می‌شوند. بسیاری از علاقه‌مندان به دلیل سختی تردد، سردی هوا و مشکلاتش قید سفر در زمستان را می‌زنند. اما در همین روز‌ها می‌توان با خیال راحت به مناطق جنوبی ایران سفر کرد. شهر زیبای اهواز یکی از این مقاصد زمستانی است. در ادامه یادآور می‌شویم که چرا می‌توان با خیال آسوده در زمستان به اهواز سفر کرد. بهترین لوکیشن‌های دیدنی و گردشگری اهواز را نیز معرفی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

اهواز

مسیر ایمن با دسترسی راحت

اهواز یک شهر ترانزیتی است، یعنی مسیر‌های دسترسی به آن هم زیاد است و هم ایمن. روزانه صد‌ها اتوبوس با قیمت‌های مناسب به سمت چهار ترمینال خلیج فارس، تپه اهواز، سیاحت و زاگرس در اهواز می‌روند. علاوه بر آن اگر با ماشین شخصی قصد سفر دارید حدود ۱۰ ساعت زمان می‌خواهد. همچنین می‌توانید با یک برنامه‌ریزی و صرف زمان بیشتر، در مسیر اهواز شهر‌های قم، اراک، بروجرد یا دزفول و شوش را هم ببینید. این شهر‌ها در مسیر سفر ماشینی شما هستند. آنهایی که با قطار سفر می‌کنند بدانند که قطار تهران خرمشهر از اهواز عبور و توقف می‌کند. روزانه سه قطار نیز به سمت اهواز در حرکت است. برای رسیدن به بندر امام هم می‌توانید قطاری را که از ایستگاه راه آهن کارون اهواز حرکت می‌کند سوار شوید. فرودگاه پرتردد اهواز روزانه پذیرای گردشگرانی است که بلیط هواپیما تهران اهواز یا شهر های دیگر به آنجا می آیند. برای رزرو بلیط قطار یا هواپیما کافی است در سایت و اپلیکیشن سفرمارکت زمان حرکت خود را به سمت اهواز مشخص کنید و ظرف چند ثانیه بلیت‌تان را تهیه کنید.

آب و هوای معتدل و دلچسب

همیشه می‌گویند بهترین و فرح‌بخش‌ترین هوا برای سفر وقتی است که شما نه احساس گرما کنید و نه از سرما بلرزید. زمستان، مناسب‌ترین زمان برای سفر به عروس شهر‌های جنوب ‌غربی ایران، یعنی اهواز است. شاید بپرسید در فصل بهار چه؟ باید گفت در بهار، هم گرما چیره‌تر است و هم اغلب لوکیشن‌ها پرازدحام و شلوغ است. اگر در فصل زمستان به اهواز بروید آب و هوا یک موقعیت ایده‌آل را برای گشت و گذارتان فراهم می‌کند. پوشش سبک به دلیل هوای مناسب می‌تواند شما را در سفر کمتر خسته کند و از بابت سرما نگرانی نداشته باشید.

جاذبه‌های دیدنی و چشیدنی فراوان

شهر اهواز جاذبه‌های دیدنی و خوردنی بسیاری دارد و هیچ‌کس را دست خالی برنمی‌گرداند. در ادامه چند مورد از معروف‌ترین جاذبه‌های شهر اهواز را معرفی خواهیم کرد.

کارون؛ طولانی‌ترین رود ایران

کارون طولانی‌ترین رود ایران است. آیا می‌شود با خرید بليط هواپيما راهی این شهر شد، پای ابررودخانه‌ای به طول ۹۵۰ کیلومتر ننشست و شبی را با قدم زدن در کنار آن خاطره‌انگیز نکرد؟ رود کارون شاهکار اکوسیستم حیرت‌انگیز زاگرس است و سرچشمه‌های آن از کوه‌های زرد‌کوه بختیاری می‌آید. کارون از عهد کهن منشأ و عامل شکل‌گیری تمدن و شهر اهواز بوده است. امروزه نیز با وجود خشکسالی‌ و کم‌آبی‌ هنوز کارون خاطره‌انگیز و دیدنی‌ است. چند جادۀ ساحلی در کنار این رود ساخته شده است که با قدم زدن در آنجا می‌توان هم کارون را در پیش چشم داشت و هم از مراکز تفریحی و رستوران‌های ساحلی استفاده کرد. غذاهای معروفی چون کباب اهوازی، قلیه‌ماهی و فلافل در این رستوران‌ها عرضه می‌شوند.

پل غدیر؛ بزرگترین پل کابلی خاورمیانه

این پل هشتمین پل درون‌شهری اهواز است. ساخت این پل برای این بود که خیابان سلیمانیه را در غرب کارون به خیابان زند در شرق کارون متصل کند. زیبایی آن در شب با نورپردازی‌هایش دیدنی‌تر شده است. اگر علاقمند به پیاده‌روی هستید حتماً به آن سری بزنید.

اهواز

پل طبیعت کیانپارس؛ بزرگترین پل تفریحی اهواز

پل طبیعت کیانپارس محلی برای قدم‌ زدن، نشستن‌ و لذت بردن از منظرۀ کارون شده است. خلیج تفریحی اهواز در همین‌جاست. روی صندلی‌ها و نیمکت‌های پل طبیعت کیانپارس دقایقی بنشینید و چشم‌انداز کارون را از دست ندهید.

بازار عبدالحمید؛ نمایشگاه فرهنگ و سنت

این بازار سنتی از قدیمی‌ترین بازار‌های شهر اهواز است که حدود یک قرن قدمت دارد. ورود به این بازار شما را با صنایع دستی، سوغاتی و آوردنی‌های اهواز آشنا می‌کند. بازار عبدالحمید هم بازار است و هم نمایشگاه فرهنگ. در این بازار از قدیمی‌ها و موسفید‌های اهوازی غافل نشوید. معاشرت و صحبت‌های آنان با لهجۀ دل‌انگیز اهوازی می‌تواند حاوی اطلاعات نابی باشد که در هیچ کتابی یافت نمی‌شود.

لشگرآباد؛ فلافلی‌ترین نقطۀ اهواز

مگر می‌شود به اهواز سفر کرد و فلافل معروفش را نخورد؟ محلۀ لشگرآباد در خیابان انوشه واقع شده است و با غرفه‌های فلافل ناب اهوازی و ترشی‌های درجه یکش شناخته می‌شود. طعم بهترین فلافل اهواز را باید در لشگرآباد تجربه کنید. اگر ساکن مشهد هستید و می‌خواهید با بلیط قطار اهواز مشهد راهی شهر خود شوید قبل از آن حتما فلافل های خوش طعم اهواز را میل کنید.

اهواز

بناها و خانۀ تاریخی اهواز

خانۀ‌ دادرس

خانۀ دادرس یک بنای آجری متعلق به دوران قاجار است. در گذشته‌های نه چندان دور، شیخ خزعل حاکم وقت اهواز این بنا را به عنوان کاروانسرا در پشت عمارت خود می‌سازد. دیوار‌ها و نقوش آن دیدنی است و شما را با خود به گذشته‌ می‌برد. خانۀ دادرس در خیابان عبدالحمید اهواز است. این خیابان قدیمی چندین بنای تاریخی را در خود جای داده است.

سرای معین التجار

بنای معروف معین التجار به تاجر معروف اهوازی، حاج محمد‌تقی معین‌ التجار متعلق است. او در کنار بنای خشتی خود که مربوط به دوران ناصرالدین شاه قاجار است، حمام، بازار، باغ و مسجدی هم احداث می‌کند. در دورۀ ناصرالدین شاه امتیاز کشتی‌رانی به دولت انگلیس واگذار می‌شود. یکی از افراد سرشناس اهوازی که معین التجار باشد هم از این امتیاز برخوردار می‌شود. دفتر کار خود را در کنار رود کارون تأسیس می‌کند و یک رشته خط راه آهن در کنار کارون از حدود مسجد حاج رییس برای باراندازی مال‌التجارۀ کشتی‌هایش احداث می‌کند. متأسفانه به‌تازگی بخش اعظمی از سرای معین التجار در آتش سوخته است، اما دیدن آن خالی از لطف نیست.

اهواز قدیم یا محلۀ عامری‌ها

محلۀ عامری‌ها به ساکنین قبیلۀ معروف عامری در اهواز که همگی از عرب‌های ایرانی هستند مربوط می‌شود. قدیمی‌های اهواز در گذشته در این منطقه ساکن بوده‌اند. اگر به کشف بافت قدیمی و سنتی اهواز علاقمند هستید حتماً به این محله سر بزنید. بنی‌عامر تنها یک بافت شهری نیست، بلکه به‌جامانده‌ای از نبض زندگی اهوازی‌های قدیم است. پیر‌مرد‌ها، نخل‌های بلند کهن، پیرزن‌هایی با چادر‌های عربی، خانه‌های آجری قدیمی و کم و بیش مخروبه و ساکنینی که اغلب آنها مسن هستند و می‌توانند گنجینه‌ای از ناگفته‌ها و تجربه‌های ناب باشند.

اهواز

سخن پایانی

شهر اهواز یکی از مقاصد کمترشناخته شده‌ای است که در فصل زمستان می‌توانید به آن سفر کنید. در این مطلب به دلایل این ادعا پرداختیم و بخشی از جاذبه‌های دیدنی شهر کهن و پر فراز و فرود اهواز را به شما معرفی کردیم. وجود مسیرهای دسترسی مناسب، هوای مطبوع و معتدل و جاذبه‌های گردشگری خلوت و دل‌انگیز می‌تواند از دلایل سفر به اهواز در زمستان باشد. شما می‌توانید برای رزرو هتل، رزرو بلیط هواپیما و قطار و تور به سایت یا اپلیکیشن سفرمارکت مراجعه کنید. زمان سفر خود را مشخص کنید و هتل و بلیط خود را با قیمت استثنائی و در عرض چند ثانیه رزرو کنید. از سفر به اهواز لذت ببرید و به همراه عزیزانتان خاطره بسازید.

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *