رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۲ اسفند ۱۳۹۲

اقدامات سازمان جهانی گردشگری برای مبارزه با جنایات حیات وحش

اشتراک گذاری

تاریخ خبر : ۱۳۹۲/۱۲/۲۲ – به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مرکز گردشگری علمی – فرهنگی دانشجویان ایران(istta) به نقل از توربو نیوز، در واکنش به رشد هشداردهنده ی جنایات حیات وحش در قاره افریقا، سازمان جهانی گردشگری، وزاری گردشگری کشورهای کنگو، غنا، گینه، موریتانی، موزامبیک، جزایر سیشل، افریقای جنوبی، تانزانیا، زامبیا و زیمبابوه در نمایشگاه برلین گرد هم آمدند تا شرایط کنونی را در هر یک از کشوره بازنگری کرده، تجربیات خود را با یکدیگر در میان گذارند و درباره نقش بخش گردشگری در تلاش های موجود برای مبارزه با شکار حیوانات به بحث و گفتگو بنشینند.

طالب ریفایی دبیر کل سازمان جهانی گردشگری در این گردهمایی گفت:” گردشگری ابزار کلیدی رشد پایدار، اشتغال زایی و فقر زدایی در سراسر افریقاست اما بدون بدون ترسیم حیات وحش خارق العاده ی این قاره، توسعه ی گردشگری آتی این قاره و میلیونها مردمی که به آن وابسته هستند آسیب خواهند دید. ما اینجا هستیم تا همه با هم از تلاشهای جهانی در جهت حفظ میراث طبیعی افریقا و تضمین سلامت حیات وحش و مردمان این قاره حمایت کنیم.”

کشتار و قاچاق حیات وحش نه تنها اکوسیستم و حیات را نابود کرده و پیشرفت و ثبات را کاهش می دهد بلکه جنایتی است که درآمدهای قانونی حاصل از فعالیتهای اقتصادی به ویژه گردشگری را به یغما می برد و هر چه که این جنایت سازمان یافته تر و نابودگرتر می شود، تنها پاسخ های قاطعانه و هماهنگ میتوانند آنرا متوقف کنند. تعهداتی و توافقاتی همچون آنچه که در برلین حاصل شد.

حیات وحش افریقا امروز با بزرگترین بحران خود در چند دهه ی اخیر مواجه شده است. شکار و تجارت غیر قانونی حیات وحش به صورت عاج فیل، شاخ کرگدن ها و دیگر موارد به سطح بی سابقه ای رسیده است که نه تنها حیات وحش بلکه کل اکوسیستم را تحت تاثیر قرار داده است و جوامع محلی را از وسیله معاش خود محروم کرده است.گردشگری، یکی از صادرات اصلی کشور های افریقایی، بی شک تحت تاثیر بحران کنونی شکار قرار گرفته است. گردشگری طبیعت و حیات وحش یکی از محصولات عمده گردشگری افریقاست که نقش حیاتی در رشد اجتماعی – اقتصادی ناحیه ایفا می کند.

000000untwo اقدامات سازمان جهانی گردشگری برای مبارزه با جنایات حیات وحش

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *