رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹

اقامتگاه بوم گردی سرای ملک کاشان

اشتراک گذاری

اقامتگاه بوم گردی سرای ملک کاشان در شهر تاریخی که ۲۲۰ کیلومتر تا تهران و ۲۰۰ کیلومتر تا شهر اصفهان فاصله دارد ، واقع شده است . اقامتگاه بومگردی ملک کاشان در شهریور سال ۱۳۹۷ در قلب شهر تاریخی کاشان افتتاح گردیده است. البته اینکه سرای ملک، در واقع یک خانه قدیمی بوده که به لطف فرزندان خانواده احیا و بازسازی شده و از سال ۱۳۹۷ مورد بهره‌برداری قرار گرفته هم باعث می‌شود حسی حقیقی‌تر و زنده‌تر داشته باشید.

اقامتگاه بوم گردی سرای ملک کاشان اقامتگاه بوم گردی سرای ملک کاشان

سبک سنتی و زیبای این مجموعه با وجود حوض زیبای وسط حیاط و معماری اتاق ها بیان گر اصالت و قدمت زندگی بومی مردمان این منطقه می‌باشد.
اقامتگاه بوم‌گردی ملک در فاصله ۱۵۰ متری از بازارچه ملک و بازار کاشان قرار گرفته و برای همین هم اسمش را ملک گذاشته‌اند. این اقامتگاه، خانه‌ایست قدیمی که با الهام از معماری اصیل خانه‌های کاشان ساخته شده. معماری‌ای که حیاط و حوض و اتاق‌هایی که رو به حیاط قرار گرفته‌اند، جزو جدایی‌ناپذیر آن است. اقامتگاه بوم‌گردی ملک هم چنین ویژگی‌ای دارد. در این اقامتگاه معماری سنتی و مدرن با یکدیگر درآمیخته استمصالحی که در ساخت این بنا به کار برده‌ شده‌اند، همان مصالح قدیمی و بومی منطقه هستند که پس از مرمت کمی جلا پیدا کرده‌اند. بد نیست اشاره کنم که در اتاق‌ها هم ممکن است نظرتان را جلب کند، به خصوص قفل‌های هرکدام که شکل یک حیوان را دارند و به طریق خاصی بسته می‌شوند.

اقامتگاه بوم گردی سرای ملک کاشان اقامتگاه بوم گردی سرای ملک کاشان

این خانه سنتی دارای یک حوضخانه و ۸ اتاق شامل ۴ اتاق ۲ تخته، ۲ اتاق ۳ تخته و ۱ اتاق ۴ تخته است که مسئول اقامتگاه برای هر کدام از آنها نامی انتخاب کرده. اتاق ترنج، محراب، نیلوفر، زنبق، اشرفی، اسلیمی، شاه عباسی و خلوت سرا نام های این ۸ اتاق است که تمامی آنها دارای تخت، سرویس بهداشتی ایرانی، فرنگی، حمام، یخچال، چوب لباسی، کمد کشو دار، آینه و مینی بار می باشد . وعده ی صبحانه در این خانه بومی رایگان و هزینه ی مینی بار به عهده ی مسافر است. همچنین در تمامی اتاق ها از سیستم سرمایشی و گرمایشی اسپیلت استفاده می شود. مسافران می توانند در رستوران این خانه، غذاهای سنتی سفارش داده و از طعم لذیذ آن لذت ببرند. قابل توجه مهمانان گرامی، به دلیل القاء حس نوستالژیک، اتاق های این اقامتگاه فاقد تلویزیون می باشند. همچنین برخی از اتاق های این اقامتگاه فاقد پنجره و دارای نورگیر می باشند. افراد سالمند و خانواده هایی که کودک خردسال به همراه دارند توجه نمایند که اقامتگاه بوم گردی ملک در بخش های مختلف از جمله محوطه و ورودی اتاق ها دارای پله می باشد. علاوه بر این‌ها، در اقامتگاه بوم گردی سرای ملک می‌توانید از حمام و ماساژ سنتی هم لذت ببرید و آرامش وصف‌ناپذیری پیدا کنید. شاید چنین خدماتی را در کمتر اقامتگاهی پیدا کنید، پس بهتر است تجربه آن را از دست ندهید.

اقامتگاه بوم گردی سرای ملک کاشان اقامتگاه بوم گردی سرای ملک کاشان

در وسط حیاط، حوض مستطیلی شکل به چشم میخورد که گلدان های زیبای گل اطراف آن چیده شده و در کنار درخت های انار، نشاط و سرزندگی را به فضای خانه بخشیده است. معماری زیبا و سنتی این خانه بومی، هویت، اصالت و سبک زندگی بومی مردمان گذشته ی کاشان را به همگان نشان می دهد و اقامت در آن، لحظات بی دغدغه، صمیمی و آرام را به دور از زندگی ماشینی برای مسافران به ارمغان می آورد. پارکینگ غیر مسقف، پرسنل مسلط به زبان انگلیسی، راهنمای تور و اینترنت از سایر خدمات سرای ملک هستند. همچنین یک سرویس بهداشتی عمومی نیز در محوطه اقامتگاه برای مسافران قرار دارد.

اقامتگاه بوم‌گردی ملک دسترسی راحتی به جاهای دیدنی کاشان دارد. با ۲۰ دقیقه پیاده‌روی به خانه تاریخی طباطبایی و بروجردی‌ها می‌رسید و تا باغ فین ۱۵ دقیقه با ماشین راه است.سرای ملک تا فرودگاه شهر کاشان حدود ۱۹ کلیومتر، تا ایستگاه قطار حدود ۷ کیلومتر و تا ایستگاه اتوبوس حدود ۳ کیلومتر فاصله دارد.. از جمله جاذبه های دیدنی و گردشگری که در نزدیکی این اقامتگاه قرار دارد و گردشگران به راحتی می توانند از آنها دیدن کنند، می توان به خانه عامری ها، خانه تاریخی طباطبایی‌ ها، بازار سنتی کاشان، باغ و حمام فین،پایتخت گلاب شهر  قمصر کاشان، غار نیاسر، روستای گردشگری و قلعه ابیانه و بازار بزرگ صفویه اشاره کرد.

اقامتگاه بوم گردی سرای ملک کاشان اقامتگاه بوم گردی سرای ملک کاشان

نحوه دسترسی به اقامتگاه بوم گردی سرای ملک

آدرس :شهر کاشان، خیابان شهید رجائی، خیابان آیت‌الله مدنی و کوی خفرآور
ساعت تحویل اتاق ۱۴:۰۰ و ساعت تخلیه آن ۱۲:۰۰ ظهر

اقامتگاه بوم گردی سرای ملک کاشان اقامتگاه بوم گردی سرای ملک کاشان

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *