رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۴ مرداد ۱۳۹۹

اقامتگاه بومگردی تختعلی لیسار

لینک این مطلب کپی شد!

لیسار شهرکوچکی در استان سرسبز گیلان است که در حدود ۴۴۰ کیلومترتا تهران فاصله دارد .این شهر کوچک بواسطه وجود قلعه‌ تاریخی و باستانی صلصال معروف شده است . از آنجا که مردم این شهر تالشی هستند بالطبع به زبان تالشی نیز صحبت می کنند .اقامتگاه بومگردی تختعلی لیسار از اقامتگاههای زیبای گیلان است که درمجاورت باغ‌های انبوه کیوی، که تابلوی راهنمای اقامتگاه بوم گردی تختعلی کنار آن است واقع شده است .ساکنین مهمان‌نواز اقامتگاه با خوش ‌رویی درب را برای شما باز می‌کنند. با ورود به اقامتگاه متوجه فضای زیبا و با صفای آن می‌شوید.

اقامتگاه بومگردی تختعلی لیسار

اقامتگاه بوم گردی تختعلی لیسار در سال ۱۳۹۵ با هدف خدمت رسانی به گردشگران به بهره برداری رسید. این اقامتگاه دارای دو خانه سنتی و چوبی می باشد که هر خانه تنها در اختیار یک خانواده یا یک گروه قرار می گیرد. اقامتگاه تختعلی در روستای توریستی و خوش آب و هوای داوان واقع شده است. فاصله اقامتگاه بوم گردی تختعلی تا شهر تالش ۱۸ کیلومتر و تا شهر لیسار ۳ کیلومتر می باشد. از ویژگی های موقعیت مکانی اقامتگاه تختعلی تالش می توان به دسترسی به ساحل دریا و قلعه صلصال با حداکثر فاصله ۴ کیلومتر اشاره کرد.

اقامتگاه بومگردی تختعلی لیسار

حیاط این بوم گردی مملو از گل و سبزه است و عطری دل‌انگیز به مشام شما می‌رسد. آب‌نمایی کوچک صدای قطرات آب را در هوا پخش می‌کند. تابی هم کنار آبنما، میان گل‌ها جا خوش کرده که زیبایی فضا را دو چندان می‌کند. در این اقامتگاه غذاهای محلی ولذیذ را برای شما آماده می کنند فقط از قبل هماهنگ کنید .در حیاط این اقامتگاه سه ساختمان می بینید که اولی ایوان باصفایی دارد و اقامتگاه سنتی است و دومی اقامتگاه جدیدتری است و بنایی چوبی دارد . ساختمان سوم یا همان اقامتگاه بومگردی تختعلی که محل اقامت خانواده تختعلی می باشد .

اقامتگاه بومگردی تختعلی لیسار

این اقامتگاه نزدیک به دریا و جنگل یعنی درست بین جنگل و دریا واقع شده است . نکته‌ دیگر، فضای لذت‌بخش و آرامش‌دهنده آن است.حیاط زیبا و با صفای آن جلادهنده‌ روح است. حضور همیشگی ساکنان خانواده، باعث امنیت این اقامتگاه بوم گردی است. مدیریت اقامتگاه، معمولا اتاق‌ها را در اختیار خانواده‌های کم جمعیت قرار می‌دهد تا فضا آرام و امن باشد. در تمیزی و نظافت اتاق‌ها نیز شک نکنید. داخل اتاق‌ها و سرویس‌ها، بسیار تمیز است. همچنین اقامتگاه دارای پارکینگ بوده و خیالتان بابت خودرویتان راحت خواهد بود. در مجموع، این اقامتگاه یکی از بهترین و برترین اقامتگاه‌های تالش است.

اقامتگاه بومگردی تختعلی لیسار

می‌توانید از عسل طبیعی و برنج درجه یکی که توسط خود خانواده مدیریت اقامتگاه بوم گردی تختعلی تهیه می‌شود و کیفیت بسیار بالایی دارد، خریداری کنید. برای گشت در شهر و رفتن به ییلاق سوباتان، خودروی پاترول با هزینه‌ جدا از اقامت به همراه لیدر محلی، در اختیار شما قرار می‌گیرد.برای اقامت در سوباتان نیز کلبه‌ای چوبی در اختیار شما قرار می‌گیرد. هر دو اقامتگاه شهر، دارای سرویس بهداشتی، حمام مجزا و همچنین آشپزخانه مجهز به وسایل آشپزی است. در کل، هرگونه خدماتی که نیاز داشته باشید در این اقامتگاه برای شما فراهم می‌شود.

اقامتگاه بومگردی تختعلی لیسار

پل چوبی نیز مقصدی مناسب برای دوستداران طبیعت است. در میان جنگل، پلی چوبی و بسیار طولانی احداث شده‌ که به مردابی بزرگ که زیستگاه جانوران و پرندگان مهاجر است، منتهی می‌شود. اما بهترین و زیباترین منطقه‌ای که می‌توانید به آن سر بزنید، ییلاق سوباتان است. این ییلاق در ۲۲ کیلومتری شهر قرار‌دارد. در سفرتان به این ییلاق، از آبشار مرتفع و زیبای ورزان نیز دیدن کنید. می‌توان گفت که سفر به شهر لیسار، همزمان سفر به تاریخ و طبیعت است.
بهترین زمان سفر به شهر لیسار و اقامت در بوم گردی تختعلی، فصل بهار است. در این فصل آب‌وهوا خنک و معتدل است و هنوز شرجی بودن هوای استان گیلان، شما را اذیت نمی‌کند. همچنین طبیعت در فصل بهار رنگ‌وبویی متفاوت از سایر فصل‌ها دارد و سرسبزی استان گیلان، هوش از سر شما می‌پراند. البته سفر به این منطقه در پاییز نیز خالی از لطف نیست. اگر از سرمای هوا فراری نیستید، مناظر پاییزی جنگل‌ها را از دست ندهید که برای دوست‌داران عکاسی نیز بسیار عالی است.

اقامتگاه بومگردی تختعلی لیسار

نحوه دسترسی به اقامتگاه تختعلی

آدرس: گیلان، تالش، نرسیده به شهر لیسار، روستای توریستی داوان، خیابان شهید خوش قدم، اقامتگاه بوم گردی تختعلی

این اقامتگاه در ۱۸ کیلومتری شهر تالش و ۳ کیلومتری شهر لیسار قرار دارد. مسیر دسترسی به آن بسیار راحت است و کل مسیر تا اقامتگاه آسفالت است. از تهران که به سمت اقامتگاه حرکت می‌کنید، بعد عبور از کرج و قزوین وارد اتوبان قزوین-رشت می‌شوید و راه خود را به سمت رشت ادامه می‌دهید.زمانی که به رشت رسیدید، به سمت فومن و صومعه‌سرا می‌روید و سپس پونل و اسالم را در مسیرتان خواهید دید. بعد گذشتن از این شهرها، به تالش می‌رسید و راه خود را به سمت لیسار ادامه می‌دهید. قبل از لیسار و در سمت راست، روستای داوان را خواهید دید که یکی از کوچه‌های این روستا که از جاده‌ اصلی هم مشخص است، به نام شهید خوش قدم است. وارد کوچه شوید و سمت چپ، درب پارکینگ سفید رنگ اقامتگاه بوم گردی تختعلی را خواهید دید.

اقامتگاه بومگردی تختعلی لیسار

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *