جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

اقامتگاه بارین شمشک

تاریخ بروزرسانی :
۴ تیر ۱۳۹۹

اقامتگاه بارین شمشک ، جالب‌ترین هتل کوهی ایران در شمشک، که به شکل کلبه اسکیموها می باشد. بارین، اقامتگاهی در شمشک تهران، هتل اسکی جدید در دومین پیست اسکی بزرگ ایران است که یکی از مدعیان بزرگ هتل های جالب کوهی جهان است.ظاهر و دیزاین بیرونی این هتل شبیه به تکه های استخوان است، اما ظاهر خمیده آن با در نظر گرفتن فضای اطراف، طراحی شده است. طراحی و دیزاین این هتل بسیار متمایز می باشد.

اقامتگاه بارین شمشک اقامتگاه بارین شمشک

طراحی متمایز این هتل کوهی از سوی استدیو «ری را» انجام شده است. مفهوم اصلی ظاهر این هتل که به شکل مکعب است از این ایده گرفته شده است که چشم انداز این هتل که در میان کوه قرار دارد، پوشیده از برف باشد.

اقامتگاه بارین شمشک 3 اقامتگاه بارین شمشک

معماری

ایده اولیه تعیین شکل این پناهگاه از پناهگاه های ساخته شده توسط ساکنان بومی قطب شمال الگوبرداری شده بود، اما با این تفاوت که به جای استفاده از بلوک های یحی بر روی یکدیگر، از لایه های توپوگرافی استفاده شده است. در نهایت، استفاده از اشیاء طبیعی و اشیاء ساخته شده توسط بشر و تلفیق این دو با یکدیگر، منبع الهام بخش برای رسیدن به فرم نهایی بود. در این طرح، تمامی نیاز های پروژه در بدنه اصلی تعریف شده است و فضای داخلی نمایانگر خلوص و صداقت و یکرنگی و دقیقا شبیه رفتار برف در پوشاندن زمین و تبدیل تمامی رنگ ها به رنگ سفید، می باشد.

این اقامتگاه با زیربنای شش هزار مترمربع، برای اسکی بازان ساخته شده است. سازندگان این اثر زیبا، هدف از ساخت این پروژه را «نمایش ایده‌های جدیدی» دانسته اند که به اصلاح رابطه‌ی طبیعت و معماری، بدون تقلید کورکورانه از مدل‌های بومی و یا کپی برداری از سبک‌های وارداتی تاریخی کمک می‌کند.

اقامتگاه بارین شمشک 4 اقامتگاه بارین شمشک

معرفی فضاهای داخلی

در سال ۲۰۱۱ در ۱۰ طبقه و ۶۷ باب اتاق با مترازهای مختلف از ۴۵ متر مربع تا ۲۷۰ مترمربع همچون اتاق های پنت هاوس مانند غارهای طبیعی کوههای یخی کنده کاری شده به بهره برداری رسید.اتاق ها به شکل کلبه اسکیموها طراحی شده است. طراحی منحصر بفرد این هتل، حتی در شکل راهروها نیز دیده می شود.هر چه رو به طبقات بالاتر می روید اتاق ها بزرگتر و البته با قیمتهای گران تر را مشاهده می کنید . ظاهر تمام راهروها و اتاق های هتل به شکل خانه های اسکیمویی طراحی شده است . تراس هتل شامل یک حوض آب گرم می باشد که تجربه آب تنی در هوای سرد می تواند یکی از هیجان انگیزترین امکانات هتل به شمار آید.

همچنین این هتل علاوه بر اتاق دارای ۴ پنت هاوس فوق لوکس و مبله است که پنجره های آن به شکل قلوه سنگ طراحی شده اند و منظر زیبایی از رشته کوههای اطراف را به نمایش میگذارند.پنجره های این هتل نیز به گونه ای طراحی شده است که فضای اطراف به خوبی از آن قابل مشاهده است. پیست اسکی شمشک در فاصله زمانی یک ساعت تا تهران و در کوه های البرز قرار دارد.

اقامتگاه بارین شمشک 5 اقامتگاه بارین شمشک

با الهام از موقعیت جغرافیایی و بر اساس دورنمای فیزیکی، در اقامتگاه اسکی بارین سلول‌هایی با اندازه‌های مختلف وجود دارد که به نظر می‌رسد از درون یک توده تراشیده شده‌اند و سطوح نرم و سیال آن‌ها به درون و بیرون حجم این سلول‌ها شکل می‌دهند. در واحدهای مسکونی این سطوح برش خورده‌اند تا ظرافت و دقت بیش‌تری ایجاد شود. این خطوط آزاد نه تنها به فضای اصلی و فرعی، بلکه به عناصر و جزئیات معماری نیز شکل می‌دهند؛ این خطوط در فضا جریان می‌یابند، و بر اساس کارکرد قسمت‌های مختلف، شکل و جهت آن‌ها تغییر می‌کند.
نمای بارین:
ظاهر دور تا دور هتل به رنگ سفید می باشد اتاق های آن با گچ بری های هندسی مواج روحیات منطقه کوهستانی را به ساکنین هتل القا می کند .
نمای این هتل یک دست سفید با بافت استخوانی است و شباهت زیادی به ساختمان های فیلم های علمی و تخیلی دارد و مفهوم اصلی ظاهر این هتل با شکل مکعب این است که چشم انداز این هتل که در میان کوه قرار دارد,پوشیده از برف باشد.معماری اتاق های هتل بارین که نام دیگر آن هتل گل یخ شمشک است همچون خانه های اسکیمویی و گنبدی شکل است و حتی گرمای یک غار معمولی و صمیمانه را تداعی میکند و به همین خاطر یک استثنای معماری در میان هتل های کوهستانی ایران بشمار میرود.

اقامتگاه بارین شمشک 2 اقامتگاه بارین شمشک

هتل کوهی بارین با طراحی و معماری منحصر بفرد خود که توانست در سال ۱۳۹۰ رتبه ی دوم جایزه ی معمار برتر را از آن خود کند و نیز جایزه ی بین المللی طرح نوین جهانی شیکاگو را بدست آورد

اقامتگاه اسکی بارین یک مجتمع مسکونی با مالکیت شخصی است که آپارتمان های آن کاملا مبله است. برای اقامت در این فضا یا باید مالکیت یکی از واحد های مسکونی مجتمع را داشته باشید یا واحد های آن را به صورت سالیانه اجاره نمایید.

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 1 میانگین: 5]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

  • فاطمه خسروپور

    درود بر شما من با راهنمای شما چندین آبشار را از نزدیک دیدم ، از آنجمله آبشار ویسادار حدودا در ۵۰ کیلومتری انزلی و آبشار دوودوزن در نزدیکی شفت و آبشار لاتون که هر سه در گیلان هستند و بینهایت زیبا و دیدنی میباشند که توصیه میکنم به طبیعت دوستان عزیز حتما دیدن کنند و متشکرم از شما برای اطلاعات کامل و جامع تان ?

    ۲۴ مهر, ۱۴۰۰ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *