جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

اداره کل طبیعت‌گردی حذف نمی‌شود

تاریخ بروزرسانی :
۲۹ تیر ۱۳۹۶

«اداره کل طبیعت‌گردی حذف نمی‌شود بلکه به اصل خود باز می‌گردد یعنی به‌صورت دبیرخانه‌ای مستقل، کار خود را ادامه می‌دهد.»

این سخن معاون گردشگری است که پس از اظهارات رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری درباره‌ی ضرورت نداشتن تشکیل یک اداره کل برای طبیعت‌گردی و تأکید بیشتر بر انواع دیگری از گردشگری از جمله «گردشگری سلامت» مطرح شد.

در سال ۱۳۸۴ هیئت وزیران، تشکیل دبیرخانه و آیین‌نامه‌ی طبیعت‌گردی را مشترکا بین وزارت جهاد کشاورزی و سازمان‌های حفاظت محیط زیست و میراث فرهنگی و گردشگری تصویب کرد و براساس آن، کمیته‌ای به‌منظور سیاست‌گذاری، هماهنگی، تسهیل و هدایت فعالیت‌های مرتبط با توسعه‌ی طبیعت‌گردی وفق ماده‌ی ۲ این آیین‌نامه با حضور نمایندگان تام‌الاختیار آن وزارتخانه و سازمان‌ها در اسفندماه ۸۴ تشکیل شد؛ اما به دلیل همراه نبودن دیگر سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها در تحقق اهداف ترسیم‌شده و حضور نداشتن نمایندگان تام‌الاختیار تعیین‌شده، این کمیته به نوعی در اجرای سیاست‌ها و هدف‌هایش تنها ماند برای همین در سال ۱۳۹۰ سازمان میراث فرهنگی و گردشگری تصمیم گرفت آن را به اداره کل زیرمجموعه‌ی معاونت گردشگری تبدیل کند.

حالا در شرایطی که حجم سفرهای داخلی به مناطق طبیعی بیشتر شده و متعاقب آن، میزان تخریب‌های محیطی و ناهنجاری‌های اجتماعی نیز گسترش یافته و از سوی دیگر، جامعه‌ی محلی در برخی نقاط کشور درگیر اقتصاد گردشگری شده و علاوه بر این، دنیا با درخواست‌های متنوعی از گردشگران برای سفر به طبیعت و ماجراجویی روبه‌رو است آیا سیاست‌ سازمان میراث فرهنگی و گردشگری حذف اداره کل طبیعت‌گردی است؟

مرتضی رحمانی‌موحد – معاون گردشگری – در پاسخ به این پرسش به خبرنگار سرویس گردشگری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفت: اصلا این‌طور نیست و ما در تشکیلات خود دنبال سامان‌دهی هستیم و دنبال حذف کردن نیستیم.

او اظهار کرد:‌ دقیقا می‌خواهیم وظایف کاربردی‌تر و عینی‌تری را مطابق مصوبه‌ی دولت در سال ۸۴ برای کمیته‌ی طبیعت‌گردی محقق کنیم یعنی دبیرخانه‌ی کمیته‌ی ملی طبیعت‌گردی فعال خواهد شد و تمام وظایف مرتبط با این دبیرخانه پیگیری می‌شود.

رحمانی‌ تأکید کرد: پیشنهاد ما تشکیل دبیرخانه‌ای مستقل برای طبیعت‌گردی است همان‌طور که در مصوبه‌ی دولت در سال ۸۴ آمده است.
245 5 اداره کل طبیعت‌گردی حذف نمی‌شود

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *