رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۳ تیر ۱۳۹۳

اتوبوس گردشگری در محدوده تاریخی تهران قدیم راه اندازی می شود

اشتراک گذاری

تاریخ خبر: ۱۳۹۳/۰۴/۲۳ – به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران(istta) به نقل از مردم سالاری، سید‌جعفر تشکری‌هاشمی در حاشیه نشست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران برای ارتقای کیفیت حمل و نقل شهری در منطقه ۱۲ افزود: طبق تاکیداتی که شهردار تهران برای بازگشت هویت و ارتقای کیفیت زندگی در محدوده تاریخی تهران قدیم داشتند، معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران نیز در حوزه ارتقای کیفیت خدمات حمل و نقلی، توسعه حمل و نقل عمومی پاک در این محدوده و رفع موانع ترافیکی موجود، مناسب سازی پیاده راه‌ها و توسعه آن در این محدوده، ایجاد مسیر دوچرخه‌سواری، راه‌اندازی اتوبوس گردشگری و…. برنامه‌هایی را در دست اجرا دارد.

نابسامانی‌های ترافیکی مشکل بزرگ منطقه ۱۲

معاون شهردار تهران با بیان اینکه در حال حاضر نابسامانی‌های ترافیکی مشکل بزرگ منطقه ۱۲ محسوب می‌شود، ادامه داد: نابه هنجاری‌های ترافیکی یکی از بزرگترین دغدغه‌های مدیریت شهری و ساکنان منطقه به شمار می‌رود. وجود چرخ دستی‌ها وحجم انبوه خودروها در این محدوده علاوه بر ایجاد مشکلات زیست محیطی و کاهش ایمنی تردد؛ مشکلات ترافیکی را برای مردم و اهالی این منطقه سخت کرده است.

وی یادآور شد: به همین دلیل یکی از محورهای معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران این است که چه راهکارهایی را می‌تواند اتخاذ کند تا منطقه ۱۲ از نظر کیفیت ترافیک وضعیت قابل قبولی را داشته باشد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران در ادامه با اشاره به گزارش‌هایی که در این جلسه از سوی تمامی‌حوزه‌های حمل و نقلی و مشاوران ارائه شد، بیان کرد: مطالعه در خصوص توسعه مسیرهای پیاده‌رو‌ در محدوده تهران قدیم یکی از برنامه‌هایی است که معاونت حمل و نقل در صدد اجرای آن است. در حال حاضر مشاوران این طرح مشغول مطالعه در خصوص قابلیت پیاده‌راه‌های منطقه هستند تا معابری که امکان خالی شدن از خودروها را دارد، به پیاده‌راه تبدیل شده و جریان ترافیکی این خیابان‌ها به سایر معابر این منطقه هدایت شود تا شهروندانی که قصد خرید و تردد در این محدوده را دارند رفت و آمدی ایمن داشته باشند.

تشکری‌هاشمی در ادامه با اشاره به ارائه گزارشی در خصوص توسعه مسیرهای دوچرخه همگانی در منطقه ۱۲ نیز یادآور شد: انجام مطالعاتی در خصوص گسترش مسیرهای دوچرخه همگانی در منطقه ۱۲ بخش دیگری از مطالعات این معاونت را در این محدوده شامل می‌شود. خوشبختانه مطالعات اولین نشان داد که ظرفیت خوبی در منطقه برای گسترش دوچرخه‌سواری وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه مطالعاتی نیز در خصوص امکانات ویژه حمل و نقلی برای توریست‌ها و گردشگران نیز در این منطقه در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: بعد از اتمام تمامی مطالعات حمل و نقلی و ترافیکی در منطقه ۱۲ ایده‌هایی که قابلیت اجرا شدن در این محدوده را دارند به کمیسیونی که به همین منظور در منطقه ۱۲ توسط شهردار تهران ایجاد شده است، ارائه کنیم.

به گفته معاون شهردار تهران پیش‌بینی می‌کنیم که بعد از اتمام کامل مطالعات توسعه زیرساخت‌های حمل و نقلی در این منطقه برای نیمه دوم سال اقدامات اصلاحی خود را دراین محدوده انجام دهیم. تشکری‌هاشمی در ادامه با اشاره به اینکه ساماندهی حمل بار و مسافر در این محدوده‌، استفاده از سیستم‌های هوشمند در سطح منطقه برای کنترل جریان ترافیک و نظم انضباط باید با همکاری پلیس راهنمایی و رانندگی در این محدوده و ایمنی موتورسواران و عابران در این محدوده از جمله بحث‌هایی بود که در این جلسه به آن پرداخته شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران با تاکید بر اینکه افزایش جاذبه‌های شبانه این منطقه به حوزه حمل و نقل و ترافیک کمتر مربوط باشد، یادآور شد: حوزه حمل و نقل در این محدوده چه در روز و چه در شب باید امکانات لازم را تدارک ببیند و تفاوتی بین شب و روز نخواهد بود. در واقع باید امکانات حمل و نقلی و ترافیکی را چه در بخش عمومی و چه در بخش خصوصی باید فراهم کنیم.

2423s اتوبوس گردشگری در محدوده تاریخی تهران قدیم راه اندازی می شود

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *