جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

اتفاقات بعد از کنسل شدن پرواز

تاریخ بروزرسانی :
۲۲ آبان ۱۳۹۹

زمانی را تصور کنید که مدتها برای یک سفر برنامه ریزی کرده اید خواه سفر کاری یا سفری که شاید بهترین سفر عمرتان باشد و بخواهید به بهترین حالت از این سفر لذت ببرید . ویزا و هتل تان را گرفته اید می خواهید خانوادگی ، گروهی یا تنها به این سفر رفته و مطمئن هستید که تمام موارد را به خوبی برنامه ریزی کرده اید ولی ناگهان اتفاق  غیر منتظره ای می افتد و در کنار شماره پروازتان کلمه کنسل را می بینید این بدترین حالت در سفر است . این مطلب را با عنوان اتفاقات بعد از کنسل شدن پرواز برایتان آماده کرده ایم تا با خونسردی بتوانید برنامه ریزی کنید و با این واقعه کنار بیایید .

کنسل شدن پرواز 5 1 اتفاقات بعد از کنسل شدن پرواز

 

کاری که در فرودگاه باید انجام دهید

وحشت نکنید. آرام باشید و در اسرع وقت با لیدرتان تماس بگیرید تا به آنها اطلاع دهید که شما تأخیر خواهید کرد یا تغییراتی در برنامه هایتان ایجاد شده است. به احتمال زیاد آنها به شما می گویند که بعد از این باید چه کاری انجام دهید، و به شما اطمینان می دهند که همه امیدهایتان از بین نرفته است!
در صورت امکان، می توانید از نماینده ی شرکت هواپیمایی در مورد احتمال رزرو بلیط در پرواز بعدی سؤال کنید. در حالی که آنها همیشه قادر به پذیرش شما نخواهند بود، اگر نپرسید هیچگاه مطلع نخواهید شد. برخی از خطوط هوایی قوانینی دارند که مجدداً برای همه مسافران در سایر پروازهای موجود، بلیط رزرو کنند. شاید دیرتر از زمان تعیین شده به مقصد برسید، اما باز هم به آنجا خواهید رسید!گاهی اوقات، بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که منتظر پرواز بمانید.
بسیاری از شرکت های هواپیمایی تلاش می کنند تا در صورت امکان، پروازهای کنسل شده را دوباره فعال کنند یا اگر دور از خانه باشید، هزینه مسکن را پرداخت کنند. توجه داشته باشید که بسیاری از این موارد اضافی، فقط در مواقع تأخیر یا کنسلی ای که مقصر خود خطوط هوایی است، در دسترس هستند: اگر دلیل کنسلی از وضعیت آب و هوا، قوانین و یا اعتصاب کارمندان باشد، بسیاری از خط مشی های هواپیمایی هیچگونه تعهدی برای بازپرداخت وجه به مسافران ندارند.
با وجود خواندن این مطلب، در صورت نیاز به مکان های اقامتی یا خدمات دیگر آن را از شرکت هواپیمایی درخواست کنید! اگر دوستانه اما شفاف و مستقیم تقاضایتان را اعلام کنید، از کارهایی که خطوط هوایی برای کمک به شما انجام می دهند متعجب خواهید شد.

اگر گیت ورودی مملو از مسافران ناراضی و عصبی است، گاهی بهتر است مستقیم با هواپیمایی تماس بگیرید. شماره پرواز و مرجع رزروتان را در دسترس داشته باشید و آنها را از اوضاع مطلع کنید.کنسلی پرواز می تواند استرس زا باشد، اما آنها پایان تورتان را هجی نمی کنند!

کنسل شدن پرواز اتفاقات بعد از کنسل شدن پرواز

حقوق مسافر در مواقع کنسلی

برخلاف تصور عموم، خطوط هوایی در صورت کنسلی پرواز، از نظر قانونی ملزم به جبران نیستند. با این حال، این به این معنی نیست شما از شانس نیستید! بیشتر شرکتهای هواپیمایی هنگامی که مجبور به کنسلی پروازها می شوند، برای کمک به مسافران این نکته را مهم می دانند. اگر هیچ هزینه ای برای جبران پرواز یا جبران خسارت دریافت نکردید، به خط خدمات مشتری فرودگاه بروید و به آنها بگویید که تجربه ای منفی داشته اید. شرکت های هواپیمایی خوب می دانند که مشتریان شاد تبدیل به مشتریان وفادار می شوند و حتی اگر آنها نتوانند جبران کنند، از آنچه می توانند در عوض به شما پیشنهاد دهند متعجب خواهید شد.

کنسل شدن پرواز 3 اتفاقات بعد از کنسل شدن پرواز

بیمه و کنسلی پرواز

برخی از بیمه نامه های مسافرتی کنسلی پرواز را تحت پوشش قرار می دهند اما توجه داشته باشید که بسیاری از قوانین اساسی بیمه ها این پوشش را ارائه نمی دهند. به خصوص وقتی یک رویداد طبیعی خارج از کنترل خطوط هواپیمایی مانند طوفان رخ بدهد، یافتن قوانینی که در صورت کنسلی ناگهانی پرواز بتواند از شما محافظت کند دشوار است.
در حالی که پوشش بیمه بسته به ارائه دهندگان بیمه و خط مشی ها متفاوت است، اعمال پزشکی در خارج از کشور، چمدان های گم شده، فعالیت های ماجراجویی و کنسلی سفر نیز توسط برخی ارائه دهندگان بیمه پوشش داده می شود. کاملا در مورد قوانین اطلاع پیدا کنید.
صبور باشید: اگر نمی توانید در پرواز بعدی پرواز رزرو کنید، ممکن است پرواز بعد از آن کار کند.

کنسل شدن پرواز 4 اتفاقات بعد از کنسل شدن پرواز
چگونه می توان از یک وضعیت بد بیشتر استفاده کرد.
فقط به دلیل اینکه پروازتان کنسل شده است، به این معنی نیست که نمی توانید به آن سفر رویایی بروید! تنها ممکن است طبق برنامه ریزی وارد مقصد نشده باشید. سعی کنید رهبر تورتان را از اوضاع آگاه کنید، آن ها حتی قبل از پرواز جدیدتان می توانند کمکتان کنند. این کمک ها شامل حمل و نقل به شهر دیگری، برای دیدار با این گروه، ترتیب زمان ملاقات جدید در روز یا ارائه ی هر راه حل دیگری است. کار لیدر تورتان این است که مطمئن باشید از شروع تا پایان تجربه خوبی کسب می کنید!

نکات پیشنهادی ما

بلافاصله با لیدر تورتان تماس بگیرید و آنها را از هر اتفاق مطلع کنید.
اگر نمی دانید که آیا شرکت هواپیماییتان قرار است جبران یا کمک کند یا نه، سؤال کنید! شما هرگز نمی دانید که کدام شرکت های هواپیمایی مایل به ارائه ی چه خدماتی به مسافران هستند.
بیمه ی سفری مفید و کاربردی خریداری کنید و اگر از لغو پرواز نگران هستید، ببینید که آیا می توانید بیمه ای را پیدا کنید که در هر صورت شامل پوشش “کنسلی به هر دلیلی” باشد.
آرام باشید یافتن راه حل ممکن است ساده تر از آنچه فکر می کنید باشد.
تا زمانی که نپرسیده اید هیچ وقت نخواهید فهمید که یک شرکت هواپیمایی، به شما چه خدماتی می دهد.
مهم نیست که چه وضعیتی – خواه یک فاجعه طبیعی، خطای هواپیمایی و یا مسئله سیاسی باشد – لغو پرواز می تواند تفاوتی بین یک شروع آرامش بخش و یک کابوس ایجاد کند. تنها به یاد داشته باشید که هنوز راهی برای رسیدن به مقصد خود وجود دارد و با وجود کمک کارکنان شرکت هواپیمایی و لیدرتان هیچ جای نگرانی نیست!

کنسل شدن پرواز 1 اتفاقات بعد از کنسل شدن پرواز

 

 

 

 

 

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *