جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

آیا هتل آسمان مانع ثبت جهانی مجموعه زندیه شیراز است؟

تاریخ بروزرسانی :
۲۹ فروردین ۱۴۰۱

“آیا هتل آسمان مانع ثبت جهانی مجموعه زندیه شیراز است؟”؛ این پرسشی است که طی سال های گذشته به واسطه دیده شدن این هتل مرتفع در پس زمینه تصویر ارگ کریمخان زند در دیدگان گردشگران مطرح بوده و معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس روز یکشنبه در نشستی خبری به آن پاسخ داد.

زندیه آیا هتل آسمان مانع ثبت جهانی مجموعه زندیه شیراز است؟

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد فرخ زاده که در سلسله نشست‌های مدیران پاسخگو در شیراز حضور یافته بود، در پاسخ به خبرنگاری که پرسید: “هتل آسمان، موانعی برای ثبت جهانی مجموعه زندیه به وجود آورده است”، گفت: مجوزهایی صادر و این مجوزها به دستگاه‌ قضایی ارائه شده و در نهایت دستگاه قضایی رأی را به نفع مالک صادر کرده است.
وی تصریح کرد: دو مجوز اول با موافقت کمیسیون ماده پنج و مجوز آخر بدون کمیسیون ماده پنج و با موافقت شهرداری داده شده است.

زندیه 1 آیا هتل آسمان مانع ثبت جهانی مجموعه زندیه شیراز است؟

 

تغییر معیارهای ثبت جهانی آثار تاریخی در یونسکو

معاون استاندار فارس گفت: اخیرا یونسکو معیارها و پروتکل‌هایی را که به عنوان شاخص‌ ثبت جهانی آثار تاریخی در نظر می‌گرفته تغییر داده است و در معیارهای جدیدی که اعلام شده معلوم نیست که آیا هتل آسمان باعث آسیب به ثبت مجموعه زندیه می‌شود؟
فرخ زاده اظهار داشت: اگر در ارزیابی‌ها به این نتیجه رسیدیم که این هتل مانع ثبت جهانی ارگ کریم‌خان و موجب خدشه‌دار شدن هویت مجموعه زندیه می‌شود قطعا پیگیری‌های لازم را برای حل این مشکل انجام خواهیم داد اما زمانی که دستگاه قضا رأیی را صادر می‌کند همه باید از این رأی تمکین کنند.
وی گفت: در مقطعی هم مجوز تخریب طبقات اضافه این هتل صادر شد و شهرداری تخریب را انجام داد اما باز هم نتیجه‌ای گرفته نشد و در حال حاضر، بعید می‌دانم هتل آسمان تخریب شود.

ثبت جهانی1 آیا هتل آسمان مانع ثبت جهانی مجموعه زندیه شیراز است؟
عملیات خاموش کردن آتش سوزی در هتل نیمه کاره آسمان در خیابان کم عرض رودکی شیراز / مرداد ۱۳۹۸

معاون گردشگری استانداری فارس: اصول مدیریت بحران در خیابان رودکی رعایت نشده است

اصول مدیریت بحران در خیابان رودکی شیراز رعایت نشده است

رئیس سابق کمیسیون گردشگری و امور زائرین ششمین دوره شورای اسلامی شهر شیراز اظهار داشت: اصول مدیریت بحران در خیابان رودکی که این هتل در آن واقع شده رعایت نشده است و عرض معبر در این خیابان بسیار کم است و اگر حادثه‌ای اتفاق بیفتد در شیراز، سازمان آتش‌نشانی تجهیزاتی برای پوشش حوادث احتمالی ندارد.

ثبت جهانی2 آیا هتل آسمان مانع ثبت جهانی مجموعه زندیه شیراز است؟
معاون گردشگری استانداری فارس: ما به ازای ثبت جهانی باغ ارم، یونسکو چه خدماتی به شهر شیراز ارائه داد؟

به ازای قوانینی که رعایت می‌کنیم، چه خدماتی از یونسکو دریافت می‌کنیم؟
فرخ‌ زاده در بخش دیگری از سخنان خود با طرح این پرسش که “ما به ازای قوانینی که رعایت می‌کنیم چه خدماتی از یونسکو دریافت می‌کنیم” گفت:جای سوال دارد که سازمان یونسکو در طول این سال‌ها چه خدماتی به شهر شیراز داده و چه اتفاقات خوبی از ثبت جهانی باغ ارم برای شهر شیراز رقم خورده است؟

دولت برای توسعه ظرفیت اقامتی ریل گذاری کرد، نوبت بخش خصوصی است
معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس در بخش دیگری از سخنان خود گفت: یکی از مهمترین مشکلات ما در استان فارس این است که بخش خصوصی ظرفیت‌های خود را پای کار نمی‌آورد.
وی اظهار داشت: در حال حاضر شرایط صدور مجوزها و انجام ریل‌گذاری‌ها از سوی دولت انجام می‌شود اما بخش خصوصی ما به شدت در حوزه‌های اقامتی ضعیف عمل می‌کند و همکاری لازم را با بدنه دولت ندارند.

احصای ۱۰۰ پروژه نیمه تمام و متوقف در بخش گردشگری
فرخ زاده ادامه داد: یکی از اولویت های اصلی این معاونت بحث جذب و حمایت از سرمایه گذار و رفع موانع تولید است که خوشبختانه تاکنون دو جلسه در این زمینه برگزار و بیش از صد پروژه نیمه‌تمام و متوقف شده احصا شده است.

ثبت جهانی3 آیا هتل آسمان مانع ثبت جهانی مجموعه زندیه شیراز است؟

ورودی مجموعه تاریخی تخت جمشید در نوروز ۱۴۰۱

مشکلات هتل آپادانا در تخت جمشید حل شد

معاون استاندار فارس اضافه کرد: هتل آپادانا یکی از این پروژه‌ها بود که مشکلات این هتل پس از دو سال توقف در بهترین نقطه‌ای که در سایت تخت‌جمشید داشتیم رفع شد و به زودی تغییر و تحولات برای مستقر شدن مجموعه جدید صورت می‌گیرد.
وی بیان داشت: پیگیری‌های لازم برای حل مشکلات چشمه گلابی در داراب که زمین آن در اختیار هلال احمر بود انجام شده است.

رفع موانع بخش گردشگری به معاونت امور زائرین استانداری محول شد
این مقام مسئول عنوان کرد: اولویت مشخص و شفاف ما حمایت از سرمایه‌گذاری،اشتغال مولد و رفع موانع است که این رویکرد در عمل شروع شده است. بخشی از اقدامات ما در این زمینه انجام شده است و برنامه‌ریزی منسجمی برای انجام دیگر اقدامات داریم.
وی گفت: در حال حاضر امور مربوط به بخش اقتصادی و رفع موانع مربوط به گردشگری و امور زائرین از حوزه معاونت اقتصادی استانداری به حوزه معاونت گردشگری واگذار شده است.

۱۵ میلیون ثبت تردد در فارس داشتیم، نه ۱۵ میلیون مسافر
معاون استاندار فارس در رابطه با آمار سفرهای نوروزی گفت: امسال نوروز با حجم قابل توجهی از مسافر نوروزی مواجه شدیم. البته برخی آمارهایی که توسط جراید اعلام شد آمار درستی نبود. به عنوان مثال ما در استان ۱۶۷ دوربین تردد شمار داریم که تکرار دارد و طبیعتاً نزدیک به ۱۵ میلیون تردد را شمرده بود. این در حالیست که ۱۵ میلیون نفر وارد استان نشده بود.
فرخ زاده با بیان اینکه استان فارس میزبان دو و نیم میلیون نفر مسافر نوروزی بود، عنوان کرد: در استان فارس از ۲۳ هزار تخت اقامتی برخوردار هستیم که ظرفیت این ۲۳ هزار تخت از قبل از عید تکمیل شد و پیشبینی می‌کنیم که این روند تا اردیبهشت ماه که فصل خوبی در شهر شیراز محسوب ادامه داشته باشد.

۲۳ هتل در حال ساخت است

معاون استاندار فارس با اشاره به اینکه بحث توسعه فضاهای اقامتی در دستور کار قرار گرفته است، گفت: در استان فارس در حال حاضر ۲۳ هتل در حال ساخت است که امسال چهار هتل به بهره‌برداری می‌رسد. در حال فراهم کردن فضایی برای تشویق و ترغیب سرمایه‌گذاران در حوزه اقامتی هستیم.
وی بیان داشت: رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی باعث می‌شود که با محدودیت‌های کرونایی مواجه نشویم و فعالیت‌های ما برای رونق گردشگری ادامه دار باشد.

رنج گردشگری فارس از نبود تبلیغات

فرخ زاده با اعتقاد به اینکه تبلیغ حلقه مفقوده استان فارس در حوزه گردشگری به شمار می‌رود، گفت: اینکه چرا بافت رونق نمی گیرد و چرا معتادان جای خود را به توریست و گردشگر نمی‌دهند این است که ما برای رونق بافت تبلیغ خاصی انجام نداده‌ایم. متأسفانه تنگ‌نظری‌هایی در این زمینه وجود دارد. این در حالیست که بافت تاریخی یزد از جایگاه خوبی در کشور بهره می‌برد.
معاون استاندار فارس بیان کرد: اگر ما در بحث گرفتن بودجه‌های ملی، تبلیغات مؤثر و همراه کردن مسئولان کار نکنیم نتیجه نمی‌گیریم.
فرخ زاده با انتقاد از برخی رسانه‌ها گفت: زمان و وقتی را که رسانه‌ها صرف تخریب می‌کنند صرف آباد کردن نمی‌کنند. طبق قانون اساسی وظیفه صدا و سیما آموزش است. متأسفانه گردشگری و صنایع دستی جایی در سبد خانوار ندارد. این مسائل نشان می‌دهد که ما در بحث آموزش و تبلیغات خوب عمل نکرده‌ایم.
وی گفت: “متاسفانه برخی خبرنگارنماها در حال جریان‌سازی منفی برای منافع شخصی هستند که نقد آنها در جهت منافع استان نیست.”

هرگونه آسیب به بافت تاریخی، محکوم است

معاون استاندار فارس با اعتقاد به اینکه هرچه به گردشگری و بافت ما آسیب وارد کند مشکل دارد و از نظر ما محکوم است، گفت: هرجا ثبات مدیریت وجود نداشته باشد، نمی‌تواند تأثیرگذاری مثبت و پیشرفتی حاصل شود. باید پیگیری‌های لازم برای به ثبات رساندن وضعیت میراث استان انجام شود.

مجموعه گردشگری استان متحد شوند

این مقام مسئول همچنین اظهار داشت: فراهم کردن شرایط سرمایه‌گذاری، فعال کردن پروژه‌های نیمه‌تمام و متوقف شده، تقویت تبلیغات و صمیمانه‌تر کردن فضای بخش خصوصی از مهمترین برنامه‌های ما به شمار می‌رود.
فرخ زاده توصیه کرد: مجموعه میراث فرهنگی و گردشگری استان فارس باید متحد شود و در سطح استان هم باید این وفاق به وجود آید تا بتوانیم مشکلات موجود در این عرصه را مرتفع کنیم.
معاون استاندار فارس اعلام کرد: معتقد هستم حوزه گردشگری در فضای مجازی باید تلاش وافری داشته باشد و در برخی استان ها از فضای مجازی نتیجه خوبی حاصل شده است.

بودجه وزارت میراث فرهنگی اندک است

معاون گردشگری و امور زیارتی استانداری فارس در پاسخ به پرسش دیگری اعلام کرد: استان فارس از سه هزار و ۸۷ اثر تاریخی ثبت شده، بیش از یک هزار و ۴۰۰ امامزاده و بیش از یک هزار نقطه طبیعی بهره می‌برد. لذا وزارت میراث با بودجه اندکی که دارد قطعا نمی‌تواند کار خاصی برای رونق گردشگری فارس انجام دهد.
وی با بیان اینکه فارس بزرگترین میراث‌دار کشور است گفت: ما طولانی‌ترین و بیشترین راه و فضاهای گردشگری را در اختیار داریم و از نظر جمعیت و وسعت چهارمین استان کشور هستیم و فارس حتی از ۳۰ کشور اروپایی وسیع‌تر است. لذا انتظار داشتیم استان فارس با ۱۸ نماینده سهم بیشتری در حوزه گردشگری را به خود اختصاص دهد.
فرخ زاده بیان کرد: ما باید با شفاف سازی و ارائه راهکارهای مناسب برای حل مشکلات به تقویت داشته‌هایمان بپردازیم. با چوب لای چرخ گذاشتن، وحدت شکنی، ترساندن سرمایه‌گذاران و پرونده‌سازی بر علیه هم نمی‌توانیم کاری از پیش ببریم.
معاون استاندار فارس اعلام کرد: نیاز است وحدت رویه ای ایجاد شود و همه دست در دست هم دهیم تا شاهد اتفاقات بهتری در استان فارس و در فضایی که رو به بهبود است باشیم.

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد