رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۳ مهر ۱۳۹۸

آکواریوم طبیعی هنگام

لینک این مطلب کپی شد!

آکواریوم طبیعی هنگام، منطقه‌ای بکر در جزیره ی هنگام است که با تماشای درون آب‌های زلال و شفاف آن، می‌توانید به راحتی ماهی‌ها و آبزیان دریایی را همانند تماشا کردن در آکواریومی غول پیکر ببینید .جزیره هنگام، از دیرباز به دلیل موقعیت جغرافیایی خاصی که داشته، بارها و بارها مورد تجاوز و حمله کشورهای بیگانه قرار گرفته است. امروزه می توانید بقایای تاریخی باقی مانده از تاسیسات بندری و دریانوردی انگلیسی ها و کشتی به گل نشسته پرتقالی ها که یادگاری هایی از سرگذشت تاریخ در جزیره هنگام هستند را در اطراف جزیره ببینید .
با وجود اینکه جزیره هنگام به دلیل سواحل شگفت انگیزش شهرت فراوانی دارد، نمی توان از دیدنی ها و جاذبه های گردشگری این منطقه و نقش عمده ای که در لذت بردن از گردش و تجربه های فوق العاده گردشگران دارند، چشم پوشی کرد.

همانطور که از اسکله کندالو فاصله می گیرید و به جزیره هنگام نزدیکتر می شوید، اولین مناظر زیبایی که چشمانتان را می گیرند، سواحل شفاف، زیبا و درخشان جزیره هستند. مطمئن باشید که در این سفر حسابی می توانید از آرامش سواحل و حس و حال بی نظیری که درونتان ایجاد می کنند، نهایت لذت را ببرید و خودتان را برای ماجراجویی در دل جزیره هنگام آماده کنید، به این دلیل که تجربه های زیادی در این جزیره انتظارتان را می کشند.
طبیعت بکر و زیبای جزیره هنگام با داشتن آکواریوم طبیعی و رقص دلفین‌ها در محیط دریا، یکی از جذاب‌ترین جزایر خلیج فارس به شمار می‌رود که دیدنش برای هر مسافر و گردشگر تور قشم به راستی که تماشایی است. . همانطور که سوار قایق می‌شوید، اولین مناظر زیبایی که چشمانتان را می‌گیرند، سواحل شفاف، زیبا و درخشان جزیره است. مطمئن باشید که در این سفر حسابی می‌توانید از آرامش سواحل و حس و حال بی‌نظیری که درونتان ایجاد می‌کنند، نهایت لذت را ببرید و خودتان را برای ماجراجویی در دل آکواریوم طبیعی هنگام آماده کنید، به این دلیل که علاقه‌مندان و مسافران زیادی در این جزیره انتظار می‌کشند تا بهترین‌ها لحظات را تجربه کنند. در حوالی آکواریوم طبیعی شما می‌توانید ماهی‌های رنگارنگی را ببینید که به‌صورت آزاد و رها در پهنه‌ی آبی خلیج‌فارس شنا می‌کنند. در این بخش از جزیره به دلیل وجود کلونی‌های مرجانی آب شفافیت بالایی دارد و جانداران رنگارنگ دریایی به‌راحتی قابل‌مشاهده هستند، پیشنهاد می‌کنیم کمی همراه‌تان خرده نان داشته باشید که به محض اینکه این تکه‌های نان را به آب بریزید، این موجودات رنگارنگ شروع به جست‌وخیز می‌کنند و خودشان را به سطح آب می‌رسانند و حرکات جالبی را به نمایش می‌گذارند. البته در این میان نباید خرچنگ‌ها را فراموش کنید که بر روی صخره‌هایی که سر از آب برآورده‌اند، به این‌سو و آن‌سو می‌روند. یادآور می‌شویم که در جزیره هنگام نه نیازی به آکواریوم دارید، نه یه تیم حرفه‌ای غواصی، فقط کافیه سوار یکی از همین قایق‌های کنار ساحل شوید و به  قایق سواری در بعضی از سواحل نه چندان دور افتاده جزیره هنگام بروید و در بین آب‌های شفاف خلیج فارس سرتان را از لبه قایق بیرون بیاورید و داخل آب رو نگاه کنید. در این لحظات کلی از ماهی‌های رنگارنگ را می‌بینید که بین  آنها تعدادی عروس دریایی ریز نیز به چشم می‌خورند و دیدنشان بسیار جالب و لذتبخش است .

آکواریوم طبیعی هنگام

اگر دوست دارید این روزها راهی جزیره زیبای هنگام شوید، برای رفتن به این جزیره کافی است که از قشم به روستای شیب دراز رفته و از آنجا با قایق به سمت جزیره هنگام بروید. در مسیر رسیدن به جزیره هنگام تماشای شنای دسته‌جمعی دلفین‌ها را تجربه کنید .
در داخل جزیره هنگام شما می‌توانید از انواع صنایع‌دستی این منطقه که بیشتر آن‌ها از صدف‌ها و سنگ‌های دریایی ساخته‌شده‌اند، خرید کنید و از غذاهای محلی رستوران‌ها و دکه‌های جزیره هنگام بهره‌مند شوید .

جالب اینجاست که به دلیل فاصله کم جزیره هنگام با قشم، می توانید با رزرو هتل در قشم، هم از اقامت در هتل های ارزان قشم لذت ببرید و هم با قایق، خودتان را به جزیره هنگام و دیدنی های منحصر به فردش برسانید و از تک تک لحظه های سفرتان به جنوب، نهایت استفاده را ببرید .

همه چیز در میان بازار بومی های این منطقه، رنگ وبوی محلی جزیره را دارد. از حجره های آن که از مصالح بومی ساخته شده اند گرفته تا انواع و اقسام دست سازها و لباس های رنگارنگی که نشان از سنت های کهن مردم بومی این منطقه دارند و در میان بازار برای فروش به نمایش گذاشته می شوند. جالب اینجاست که با گشت و گذار در این بازار چیزی بیشتر از خرید کردن نصیبتان خواهد شد. می توانید همراه خرید کردن در این بازار، علاوه بر آشنایی با فرهنگ و سنت های مردم، از شنیدن داستان ها و افسانه های قدیمی جزیره و آشنایی با فرهنگ و سنت های بومیان نیز لذت ببرید .
یکی از جذاب ترین تجربه های سفر، مربوط به بخش شکم گردی و امتحان کردن غذاهای سنتی و محلی هر منطقه می شود. در سفر به جزیره هنگام، بهتر است به دنبال رستوران های شیک و مدرن نگردید، چون در نهایت، اثری از این سبک رستوران ها پیدا نخواهید کرد. بهتر است سری به رستوران های محلی بومیان بزنید و از چشیدن طعم ناب غذاهای سنتی این جزیره به تجربه های بی نظیر سفرتان اضافه کنید .

آکواریوم طبیعی هنگام  آکواریوم طبیعی هنگام
آکواریوم طبیعی هنگام  آکواریوم طبیعی هنگام

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *