رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۰ آبان ۱۳۹۸

آش رشته گوجه فرنگی

اشتراک گذاری

آش رشته گوجه فرنگی را در این مطلب به شما آموزش داده ایم. آخر هفته این آش را درست کنید را در کنار خانواده از طعم آن لذت ببرید.گوجه فرنگی سرشار از ویتامین‌های C و A ، اسیدفولیک یا بتا کاروتن و مقدار کمی ویتامین‌های گروه B شامل B1، B2، B3، B5 و همچنین دارای مواد معدنی مختلف شامل کلسیم، فسفر، پتاسیم، فیبر، سدیم، گوگرد، کمی آهن، مس و روی نیز هست.گوجه فرنگی اشتهاآور، برطرف‌کننده ضعف و خستگی، تقویت‌کننده سلسله اعصاب و همچنین قلب و دستگاه گردش خون است. متخصصان همواره مصرف آن را به بیماران مبتلا به دردهای مفاصل و همچنین رماتیسم و نقرس توصیه می‌کنند. در ضمن گوجه‌فرنگی برای رفع مسمومیت‌های مزمن، بالا بودن اوره و چربی خون، درمان یبوست، دفع رسوبات ادراری و صفراوی نیز مفید شناخته شده است. در ضمن با توجه به اینکه گوجه فرنگی حاوی ویتامین A است، خوردن آن در تقویت بینایی، سلامت پوست و مخاط‌ها بسیار مؤثر است.

گوجه فرنگی نیز مانند هر میوه و سبزی دیگری باید رسیده باشد و ظاهری بدون لک و سالم داشته باشد و برای نگهداری کوتاه‌مدت آن حتی تا ۱۵ الی ۲۰ روز نیز یخچال بهترین مکان است ولی برای زمان بیشتر از آن می‌توان روش فریز کردن را انتخاب کرد. اگرچه در سال‌های اخیر گوجه فرنگی در تمام فصول سال یافت می‌شود ولی به لحاظ طعم و رنگ با انواع تابستانه آن متفاوت است. بنابراین برای استفاده از طعم گوجه فرنگی‌های تابستانه در پخت و پز زمستانی، شما می‌توانید آنها را ابتدا به صورت ریز خرد کرده یا رنده کنید، سپس بدون روغن در تابه‌ای ریخته و روی اجاق گاز بپزید. پس از آنکه آب آن بخار شد و گوشت رنده شده آن غلظت نسبی‌ای پیدا کرد، آن را در یک ظرف یا کیسه فریزر بسته‌بندی کرده و در فریزر نگهداری کنید.

آش رشته گوجه فرنگی

مواد لازم:
گوشت چرخ کرده: ۵۰۰ گرم
پیاز (رنده شده): ۱ عدد
سبزی آش: ۵۰۰ گرم
رشته آش: ۳۰۰ گرم
گوجه فرنگی: ۱ کیلوگرم
نخود: ۱۶۰ گرم
عدس: ۱۶۰ گرم
نمک و فلفل: به مقدار لازم
زردچوبه: به مقدار لازم
پیاز و نعناع داغ: به مقدار لازم
آرد: ۲ قاشق سوپ خوری
طرز تهیه:
۱. نخود، لوبیا چیتی و عدس را داخل قابلمه‌ای حاوی مقداری آب ریخته و بگذارید به مدت سه ساعت بپزد. در اواخر پخت کمی نمک اضافه کنید.
۲. در حین پختن حبوبات، گوشت چرخ کرده را به همراه پیاز، نمک، فلفل و زردچوبه، مخلوط کنید و به خوبی ورز دهید تا مواد حالت چسبندگی پیدا کنند. کف دست تان را با کمی روغن چرب کنید. از مواد به اندازه یک گردو برداشته و به شکل گرد فرم دهید. به همین شکل کوفته ریزه‌ها را آماده کنید و با پیاز داغ، به حبوبات در حال پخت اضافه و سپس سبزی آش را هم بیفزایید.
۳. گوجه فرنگی (پوره شده) را با آرد مخلوط کرده و به حبوبات پخته شده اضافه کنید.
۴. رشته را هم به قابلمه اضافه کنید تا با شعله ملایم بپزد و آش جا بیفتد. در حین این کار، آش را با ملایمت هم بزنید تا رشته‌ها له نشده و آش ته نگیرد. پس از آماده شدن، آن را در ظرف بزرگی ریخته و سطح آن را با سیر داغ و نعناع داغ تزیین و با سرکه سرو کنید.

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *