جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

آداب غذا خوردن ۴

تاریخ بروزرسانی :
۲۳ آذر ۱۳۹۷

آداب خوردن برخی مواد غذایی

چای شیرین : چای شیرین تان را پر سر وصدا به هم نزنید . با این کار چای تان شیرین تر نمی شود .

دانه زیتون : زیتون چرب را با چنگال به دهان بگذارید و هسته آنرا نیز به وسیله چنگال به گوشه بشقاب برگردانید . برای خوردن سبزیجات پخته فقط از چنگال استفاده کنید .

تربچه : اول برگهای تربچه را بکنید ( اگر با برگ باشد ) بعدا آن را در دهان بگذارید . اگر به برگ های آن علاقه دارید , دانه دانه میل کنید . تربچه را همراه با برگ هایش یک جا به دهان نمی برند .

میوه : میوه هایی مثل خربزه , هندوانه ,طالبی و امثال آن ها را نباید یک جا در بشقاب به تکه های کوچک تقسیم و آماده خوردن کنید بلکه پسندیده تر است که هر بار فقط قسمتی از آن را با کمک کار بریده و با چنگال به دهان ببرید .

توت فرنگی : توت فرنگی را از دم آن گرفته ( و اگر دوست دارید در شکر بزنید ) و میل کنید . اگر دم آنها را از قبل گرفته اند از چنگال استفاده کنید .

گیلاس و آلبالو: اگر از خوردن گیلاس و آلبالو به خاطر موجودات زنده در آن وحشت دارید , در میان جمع این موضوع را مطرح نکنید , قرار نیست شما آنها را بخورید ولی شاید دیگران بدون توجه , تعدادی از آنها را خورده باشند . هسته کمپوت دسر را با همان قاشق از دهان بیرون آورید .

سالاد : برای خوردن سالاد بهتر است از یک بشقاب دیگر استفاده کنید . سالاد را به طور معمول با چنگال می خورند و برای خوردن آن از کارد استفاده نمی کنند .

چیپس : تنها چیپس را می توان سر میز غذا با دست برداشت و خورد . البته به آرامی و دانه به دانه و فقط با دو سر انگشت .

غذاهای خمیری : غذاهایی که با خمیر درست می شوند ( مانند ماکارونی و…) و سبزیجات فقط با چنگال خورده می شوند . مگر خمیر برشته شده ای باشد که در این صورت بکارگیری کارد لازم است مانند پیتزا .

جوجه کباب با استخوان : را می توان با کمک دست و انگشتان خورد . باید با انگشت ها گوشه آن را گرفت و به آهستگی قسمت کوچکی از جوجه را گاز زد .

در میهمانی های زسمی ویا اداری غذاهایی که از گوشت بره ,گوساله , ماهی , مرغ و بوقلمون و دیگر ماکیان وجود دارد بدون استخوان سرو می شود . چنانچه این غذا ها دارای استخوان باشد در جدا کردن گوشت از استخوان نباید تلاش کرد و صرفا از گوشت بدون استخوان استفاده کرد .

رستوان آداب غذا خوردن 4

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

  • حسن حسن زاده

    عالي بود هر خوراكي ادابي داره و رسمي كه با يك ديگر فرق مي كنند

    ۲۶ دی, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • کامران فاضلی

    باید سعی شود که گروهای سنی در کنار یکدیگر بنشینند به طوری که بزرگ ترها در راس میز و جوانتر ها در سمت دیگر.

    ۲۰ دی, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد