رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱ مرداد ۱۳۹۴

آبیدر،زیباترین منطقه نمونه گردشگری کردستان

اشتراک گذاری

تاریخ خبر :۱۳۹۴/۰۵/۰۱- رئیس انجمن راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی استان کردستان گفت: آبیدر سنندج یکی از مهم‌ترین قطب‌های گردشگری استان کردستان است که باید در راستای توسعه هر چه بیشتر و بهتر صنعت گردشگری زیر ساخت‌های گردشگری آن افزایش یابد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی کردستان،«کاوه پدیدار» در این‌باره اظهار کرد: یکی از ضعف‌هایی که توسط گردشگران مطرح شده، نبود زیرساخت‌های گردشگری مناسب در منطقه گردشگرپذیر آبیدر است.

وی با اشاره به این‌که استان کردستان نیازمند حفظ، احیاء و بازسازی هم‌چنین توسعه‌ی زیرساخت‌های گردشگری برای نسل‌های آینده است، افزود: هم‌اکنون بیشتر پتانسیل‌های گردشگری و میراث فرهنگی که برای جذب گردشگر مهم و حائز اهمیت است نیازمند مرمت، احیاء و بازسازی هستند که می‌توان به حمام خان ،عمارت احمدزاده ، عمارت خسروآباد، منازل تاریخی واقع در شهرستان‌ها و روستاهای گردشگرپذیر و … اشاره کرد.

رئیس انجمن راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی استان کردستان در ادامه گفت: حوزه‌ی گردشگری استان کردستان در بخش زیرساخت‌های گردشگری دارای ضعف‌ها و مشکلاتی است که پتانسیل‌های بالقوه‌ی حوزه‌ی گردشگری استان کردستان باید به بالفعل تبدیل شوند تا بتوان صنعت گردشگری را رونق و اشتغال ایجاد کرد.

وی به آبیدر سنندج به‌عنوان یک منطقه گردشگرپذیر، بکر و طبیعی استان کردستان اشاره کرد و گفت: در صورتی آبیدر سنندج می‌تواند به قطب اصلی گردشگری استان کردستان و شهر سنندج تبدیل شود که طرح‌ها و زیرساخت‌های گردشگری در آن توسعه و رونق یابد.

پدیدار خاطرنشان کرد: متأسفانه تاکنون طرح‌های عظیمی در حوزه‌ی ایجاد زیرساخت‌های گردشگری ارائه شده ولی هیچ یک از آنها عملیاتی نشده و به اجرا در نیامده است که اگر این طرح‌های گردشگری اجرایی شوند آبیدر می‌تواند به یک جاذبه گردشگری تبدیل شود.

وی در ادامه تصریح کرد: ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در منطقه آبیدر سنندج شامل ایجاد مراکز اقامتی و تفریحی، هتل‌ها و ایجاد مکان‌های آموزشی هم‌چون رصدخانه، کتابخانه، ایجاد زیرساخت‌های ورزشی تفریحی هم‌چون تله‌کابین، گردشگری ماجراجویی در دامنه آبیدر و…. می‌باشد.

رئیس انجمن راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی استان کردستان خاطرنشان کرد: آبیدر سنندج به‌عنوان زیباترین منطقه نمونه گردشگری استان کردستان و شهر سنندج باید طوری در حفظ و احیاء و رونق و توسعه آن تلاش کرد که به‌عنوان بهترین منطقه گردشگرپذیر و قطب اصلی گردشگری معرفی شود.

وی یادآور شد: از مسئولان استانی می‌خواهیم که سرمایه‌گذاران بخش گردشگری را با قوانین خود برای ارتقاء و توسعه صنعت گردشگری هدایت و حمایت کنند و از محدود کردن و دست و پاگیر کردن طرح ها و زیر ساخت‌های گردشگری آبیدر سنندج جلوگیری کنند، چون اجرایی کردن این طرح‌ها هم رونق صنعت گردشگری و هم ایجاد اشتغال را به همراه دارد.

2920 آبیدر،زیباترین منطقه نمونه گردشگری کردستان

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *