رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۶ خرداد ۱۴۰۱

آبگرم قلعه کندی کلیبر

لینک این مطلب کپی شد!

آبگرم قلعه کندی کلیبر یکی از چشمه های آبگرم معدنی در استان آذربایجان شرقی، شهرستان کلیبر واقع شده است. این چشمه های آبگرم از خاصیت درمانی برخوردار هستند و اغلب به درمان روماتیسم کمک می کنند. چشمه آبگرم قلعه کندی نیز که در این منطقه قرار گرفته است بدلیل نزدیکی به جنگل ‌های ارسباران و رود مرزی ارس هر سال گردشگران زیادی را از جمهوری آذربایجان، ارمنستان و نخجوان به خود جذب می ‌کند.دمای آب چشمه اصلی قلعه کندی ۷۵ تا ۸۰ درجه سانتی ‌گراد و در استخرها به ۶۵ الی ۷۰ درجه می‌ رسد. در آب چشمه املاح معدنی وجود دارد که به این آبگرم خاصیت درمانی بخشیده است.

آبگرم قلعه کندی کلیبر

روستای قلعه کندی

قلعه کندی که روستایی در شهرستان کلیبر می باشد دارای آبگرم های متعددی است. چشمه قلعه کندی نیز در این منطقه قرار دارد. آب این چشمه در ردیف آب های سولفات و کلروره همراه با کاتیون های مختلف و گرم قرار دارد. این چشمه آب گرم به دلیل قرار گرفتن در منطقه گردشگری و جنگل های ارسباران، گردشگران زیادی از کشورمان ایران، آذربایجان، ارمنستان و نخجوان را به خود جذب می کند.

دمای آبگرم قلعه کندی در چشمه اصلی به حدود ۷۵ الی ۸۰ درجه و در استخرها به ۶۵ الی ۷۰ درجه سانتیگراد می رسد. ولی در بین این چشمه ها آبگرمی با نام یل سوئی نیز وجود دارد که دمایش ملایم تر از بقیه و خاصیت درمانی آن نیز بیش از سایر چشمه ها می باشد.

آبگرم قلعه کندی به دلیل قرار گرفتن در منطقه گردشگری و جنگلهای ارسباران و نزدیکی به رود مرزی ارس و سد خداآفرین گردشگران زیادی را از داخل و خارج کشور از جمله جمهوری آذربایجان، ارمنستان و نخجوان را به خود جذب می کند.

آب و هوای کاملا مطلوب و منحصر بفرد نیز از دیگر مزیت های منطقه به شمار می آید. قلعه کندی همچنین دارای چشمه های معدنی دیگری مثل چشمه دیزدونو، سردونو و کفشن بولاغی می باشد که این اسامی منصوب به ارامنه موجود در زمان قدیم در منطقه است.

 

آبگرم قلعه کندی کلیبر آبگرم قلعه کندی کلیبر

جاهای دیدنی اطراف آبگرم قلعه کندی کلیبر

در نزدیکی و همسایگی قلعه کندی و در روستای پیره لر زیارتگاه شاه قاسم وجود دارد. این امامزاده از فرزندان امام موسی کاظم (ع) و برادر امام رضا (ع) است.

همچنین قلعه باستانی قلعه کندی که نماد ایستادگی مردم مقابل زورگویان است، از دیگر جاهای دیدنی کلیبر می باشد.

نحوه دسترسی

اگر از سمت تبریز می روید دو مسیر وجود دارد: تبریز–کلیبر–قلعه کندی ۱۹۰ کیلومتر و مسیر تبریز–اهر–هوراند–آبش احمد–قلعه کندی حدود ۱۸۰ کیلومتر

از اردبیل: جاده اردبیل-پارس آباد-سه راهی قره آغاج–آبش احمد–قلعه کندی

از پارس آباد: مسیر اصلاندوز–سه راهی اسکانلو–سه راهی عبدالرزاق- قلعه کندی

آبگرم قلعه کندی کلیبر آبگرم قلعه کندی کلیبر

           
 

نظر کاربران :

  • حسن حسن زاده

    خيلي خوبه امكانات متوسطي هم داره طبيعت سرسبز و ديدني داره اگه سفر كرديد فصل تابستان عالي است

    ۱۰ بهمن, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *