جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

آبشار گواتامیچ (پیپ)

تاریخ بروزرسانی :
۱۱ مهر ۱۳۹۳

آبشار پیپ در استان سیستان و بلوچستان واقع است. آبشار پیپ با نام محلی گواتامیچ در شرق روستای پیپ از توابع بخش لاشار شهرستان نیک‌شهر واقع شده است. این آبشار در فاصله ۲ کیلومتری محور ترانزیتی چابهار- میلک قرار دارد. این آبشار در ارتفاع ۱۳۰۰ متری از سطح دریا واقع شده و از کوه‌های مرتفع پیپ سرچشمه می‌گیرد. این آبشار مانند سایر آبشارهای شهرستان نیک‌شهر به صورت پلکانی است و جریان آب آن حوضچه‌های طبیعی را به وجود آورده است که آب آشامیدنی اهالی روستای پیپ را تأمین می‌کند. مناظر سرسبز و انواع گیاهان دارویی در این منطقه، جلوه‌ای خاص به آبشار بخشیده است.

بخش لاشار یکی از بخش‌های شهرستان نیک‌شهر در استان سیستان و بلوچستان ایران است. آب و هوای بخش لاشار در تابستان گرم و خشک و در زمستان معتدل است و بادهای باران آور موسمی در فصل تابستان(نمی) و بادهای باران آور غربی(مدیترانه‌ای) در فصل زمستان در این منظقه موجب ریزش پراکنده باران می‌شود. ساخت جاده ترانزیتی چابهار – ایرانشهر- زاهدان- میلک و عبور آن از حوزه شهرستان نیکشهر فرصت بسیار خوبی برای گردشگران فراهم کرده تا از مناظر طبیعی و روستاهای سرسبز بخش لاشار دیدن کنند. آبشارها و چشمه‌های آبگرم شیرآباد(پوتاپ) با مناظر زیبا و دیدنی رودخانه آن واقع در فاصله ۱۵ کیلومتری محور ترانزیتی نیکشهر به ایرانشهر در محل دو راهی شرق روستای هریدوک،روستای کوپچ با طبیعت پر جلوه وسوزندوزی منحصربه‌فردش وآبادی کشیگان با طبیعت و رودخانه زیبا در جنوب روستای کوبچ قرار دارد جای زیبا برای تفریح و سرگرمی است.

و روستای تنگ سرحه و روستای پیپ با طبیعت بکر و چشم اندازهای طبیعی و انواع پوشش گیاهی، وجود گیاهان دارویی، انواع پرندگان وحشی، نخلستانها، چشمه‌های آب در دامنه کوه، رودخانه تنگ سرحه با داشتن صخره‌ها و استخرهای طبیعی و سرسبزی طبیعت آن، گوشه‌ای از جذابیت‌های بخش لاشار نیکشهر است. آبشار گواتامیچ در شرق روستای پیپ به فاصله دو کیلومتری جاده ترانزیت نیکشهر به ایرانشهر و روستای گردشگری بغدان با طبیعت زیبا و دل انگیز و وجود رودخانه پرآب و مناظر دیدنی، باغات میوه‌های گرمسیری و سردسیری در حاشیه رودخانه با چشم اندازهای طبیعی از مناطق بسیار دیدنی برای دوستداران ورزش کوهنوردی و طبیعت گردان است.

گواتامیچ آبشار گواتامیچ (پیپ)

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد