رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۹ مرداد ۱۴۰۱

آبشار کوه نیمه دلفارد

لینک این مطلب کپی شد!

آبشار کوه نیمه دلفارد در استان کرمان شهرستان جیرفت در موقعیت جغرافیایی N2900 E5735 واقع شده است. ارتفاعات کوه «نیمه»، در روستای ییلاقی «دلفارد» از توابع بخش ساردوئیه شهرستان جیرفت با چشم اندازهای زیبا و جذاب از نواحی تفرجگاهی شهرستان جیرفت در استان کرمان است. مجموعه آبشارهایی که در این ارتفاعات از ذوب شدن برف ها پدید می آیند، از جمله جاذبه های ارزشمند طبیعی هستند. که به ویژه در فصل تابستان عده زیادی از گردشگران را به سوی خود جذب می کنند. از جمله آبشارهای این روستا می توان به آبشار کوه نیمه، آبشار زورک، آبشار کوه سیر و آبشار دره تنگ اشاره کرد.

-نیمه-e1660974078343 آبشار کوه نیمه دلفارد

دلفارد یکی از زیباترین روستاهای تابع شهر جیرفت به شمار می رود، که در شمال این شهرستان واقع شده است. در کل جیرفت جزو شهرستان های عجیب استان کرمان و حتی ایران محسوب می شود، زیرا آب و هوا در سراسر این شهرستان متفاوت است. شهرستان جیرفت در کل، جزو شهرهایی می باشد که دارای منطقه کویری و آب و هوای بسیار گرمی دارد. اما روستاهایی همانند دلفارد، در این شهر واقع شده اند که از لحاظ زیبایی، طبیعت، آب و هوا همانند شهرهای شمالی کشور می ماند. دلفارد هم جز، همین روستاهای بسیار زیبا است که به بهشت گمشده کرمان نامیده می شود. وجود آبشارهای بسیار زیبا، درختان متعدد و در هم پیچیده و آب و هوایی خنک، سبب شده تا هرساله گردشگران زیادی برای بازدید از این روستا به کرمان سفر کنند‌. نکته مثبتی که در مورد این منطقه وجود دارد، این است که دلفارد، علاوه بر طبیعت زیبا و چشم گیر، دارای جاذبه ها و مکان های گردشگری هم است که افراد گردشگر بتوانند از آن ها بازدید کنند.

-کوه-نیمه-800x533 آبشار کوه نیمه دلفارد

نحوه دسترسی به آبشار کوه نیمه

روستای دلفارد در واقع در بخش ساردوئیه شهرستان جیرفت واقع شده است. دسترسی با تمام وسایل نقلیه هم مثل، ماشین، اتوبوس و … به روستای دلفارد ممکن است. البته اگر فردی قصد بازدید از جاذبه های طبیعی این روستا را از جمله آبشارها، رودها و … داشته باشد، حتما باید با پیاده روی این مسیر را طی کند و از آنجایی که مساحت کل روستا زیاد نیست، دسترسی به مکان های چشم گیر روستا هم راحت تر است.

-2-1-800x534 آبشار کوه نیمه دلفارد

-3-800x533 آبشار کوه نیمه دلفارد

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *