رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۰ دی ۱۳۹۴

آبشار رحمت آباد

لینک این مطلب کپی شد!

آبشار رحمت آباد دراستان فارس واقع است. روستای رحمت آباد در فاصله ۲۰ کیلو متری شمال باختری شهر جویم در دامنه بلندترین قله منطقه لارستان قرار دارد . ارتفاع رحمت آباد از سطح دریا ۱۲۷۵ متر و نسبت به شهر جویم که ۸۳۵ متر از سطح دریا ارتفاع دارد ۴۴۰ متر مرتفع تر است. درختان بادام کوهی و بنه و آویشن همراه با جانوران وحشی از قبیل پلنگ ، بز کوهی ، شغال ، گرگ ، روباه ، خرگوش و کبک و نیز قلعه کیقباد ، کاخ کیخسرو ، غارهای زال و کبوتری ، سرو کهنسال و سر به فلک کشیده ، استخر های مصنوعی باستانی متعدد و مهمتر از همه آبشار همیشه جاری و مرتفع ، زینت بخش مجموعه زیبای رحمت آباد است.

آبشار رحمت آباد با ۲۰ متر ارتفاع و آب بسیار سبک در چهار فصل سال خود نمائی می کند. اطراف آبشار ، باقی مانده آثار یک شهر کوچک در دشتی مسطح به چشم می خورد . در بالاترین قله این کوه قلعه باستانی کیخسرو دیده می شود که عبور آب از تمامی اتاقها و سالن ها و طبقه های آن و تعبیه استخرهای کوچک و متوسط در این مجموعه رواج آئین میترائیسم در دوره های پیش از اسلام را در مکان مرموز و مقدس رحمت آباد جویم به یاد می آورد .

از سمت کوههای چاتیز جهرم که منطقه ای کوهستانی است و باید حدودا ۳ ساعت کوهپیمایی انجام داد این مسیر حدودا ۵ کیلومتر می باشد .از مسیر جویم که به علت فرسایش جاده ی خاکی با سواری می توان به سمت آبشار حرکت نمود . این مسیر حدودا ۲۸ کیلومتر می باشد .و حدودا ۲۰ دقیقه راهپیمایی دارد.
664 آبشار رحمت آباد

665 آبشار رحمت آباد

منبع : کویرها وبیابانهای ایران

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *