رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸

آبشار تیرکن ( هفت آبشار )

لینک این مطلب کپی شد!

آبشار تیرکن در استان مازندران واقع است. هفت آبشار در روستای تیرکن، در مراتع کالبکوشت و بخش بابلکنار شهرستان بابل قرار دارد. هفت آبشار ارتفاعی در حدود ۹ متر دارد. این منطقه شامل ۷ آبشار کوچک است که به آبشارهای تیرکن شهرت دارند. برای رسیدن به آبشار باید ایتدا به روستای تیرکن رفت که مسیر آسفالته دارد و از آنجا تا مجموعه آبشارها در حدود ۲ ساعت پیاده روی در شیب ملایم است. آبشار اصلی که به آبشار تیرکن شهرت دارد حوضچه کوچکی ایجاد کرده است. مجموعه آبشار در مسیری به طول ۳ کیلومتر در دل جنگلهای درازکلا واقع شده اند. برای دسترسی به روستای تیرکن و هفت آبشار ابتدا به بابلکنار، سپس درازکلا، جاده سمت راست پادگان و سپس روستای تیرکن خواهد بود.
مرتع کالبکوشت به مساحت حدود ۲۰۰هزار متر مربع یکی از مراتع بسیار زیبای روستای تیرکن می باشد از جنوب به ونوشکتی و پلنگ کلی ،از شمال به کراتکتی و نسوم سره ،از غرب به خال بن و از شرق به پلنگ کلی محدود می شود.و راههای ارتباطی جنگلی به این مرتع از ۴ مسیر میسر است . گونه های درختی مناطق جنگلی مرتع کالبکوشت به ترتیب کمیت رویش عبارتند از:کهلو،ممرز،توسکا،کراد،ازگل،انجیلی،افرا، وولی،نمدار،ملج،شیردار،…که گونه های ملج نمدار و وولی به دلیل بیماری کرم درختخوار از بین رفته اند. از جمله عوامل بروز این کرم شیوع نوعی علف به نام “نخش علف”(علف بد) بوده است که با اشغال شمال ایران از سوی روس ها در دهه های گذشته شیوع یافت و آنها از این علف وارداتی به عنوان قوت اسبان استفاده می کردند که بذر ان به سبب رشد سریع و سرطان گونه تقریبا تمام جنگلهای مناطق شمال کشور را فرا گرفته است.

180 آبشار تیرکن ( هفت آبشار )

181 آبشار تیرکن ( هفت آبشار )

182 آبشار تیرکن ( هفت آبشار )

183 آبشار تیرکن ( هفت آبشار )

184 آبشار تیرکن ( هفت آبشار )

185 آبشار تیرکن ( هفت آبشار )

منبع : کویرها و بیابانهای ایران

           
 

نظر کاربران :

  • نصری

    اونجا خونه روستایی برا اجاره هست؟؟

    ۲۴ مرداد, ۱۳۹۹ پاسخ دادن
    • حسین پورحسن

      نه کلا ۶ تا خونه روستایی داره که مسکونی هستن

      ۲۹ فروردین, ۱۴۰۰
  • درزی درونکلا

    باسلام،روستای تیرکن جزو دهستان بزرگ درازکلا هستش.شما می تونید ماشین تون رو تا دم حسینیه روستا ببرید و از اونجا حداکثر با ۲۰دقیقه پیاده روی در دل جنگل به صدای دلنواز آبشارها برسید. بنده اهل همین منطقه هستم.یکی از زیباترین مناطق شهرستان بابل هستش. البته در ادامه جاده روستای دراز کلا به آبگرم روستای از رود هم می تونید تشریف ببرید

    ۱۵ خرداد, ۱۳۹۸ پاسخ دادن
  • رها مسعودی

    فقط اینو بگم یکم پیاده رویش زیاده و بعضی جاهاش سخت… رطوبت هوا خیلی بالاست…خیلی احتیاط کنید .میگن ی نوع علف وارداتی به نام قوت اسبان تو جنگلش رشد کرده و تکثیر شده که تقریبا تمام جنگلهای اون مناطق رو فرا گرفته.

    ۸ دی, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • محمد

    ما تابستون ۹۶ رفتیم . محشره فقط پیاده روی ش حدود ۱ ساعت طول میکشه و چون باید از داخل کوه و جنگل برید تا برسید ب ابشار بهتره با لباس نازک برید چون خیلی مرطوبه و عرق میکنید . اب ابشار خوبه خیلی شفاف نیست ولی ولرمه و زیاد سرد نیست. حتما برید ولی خواهشا اشغال نریزید . اگر از تهران میخوای برید بهتره از جاده فیروزکوه و از طریق شهر شیرگاه برید اینطوری کلا ۴ ساعت بیشتر طول نمیکشه اگ ترافیک نباشه. در رابطه با پیاده روی ش اینکه رفتش سرازیری هست ام برگشتش سر بالایی

    ۱۹ اسفند, ۱۳۹۶ پاسخ دادن
  • سايت ساز

    واقعا جای زیبایه

    ۱۱ بهمن, ۱۳۹۴ پاسخ دادن
  • کاغذ دیواری

    ممنون از سایت عالیتون
    تا نزیک چشمه جاده داره یا پیاده رویش زیاده؟

    ۱۱ بهمن, ۱۳۹۴ پاسخ دادن
  • وکیل ملت

    عکس های زیایی داره

    ۱۱ بهمن, ۱۳۹۴ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *