جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

چطور مراقب تورهای گردشگری جعلی باشید

تاریخ بروزرسانی :
۲ اسفند ۱۳۹۶

اگر در ایام تعطیلات قصد مسافرت در کنار تورهای گردشگری را دارید قبل از هر چیز از اصالت تورهای گردشگری که در اینترنت پیدا می‌کنید، اطمینان کسب کنید.

به گزارش ایسنا، با توجه به پیش رو بودن ایام تعطیلات نوروز، ممکن است بسیاری از شهروندان قصد گذراندن تعطیلات خود را در داخل یا خارج از کشور داشته باشند؛ معمولا یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای پیدا کردن یک تور گردشگری مناسب، جست‌وجو در صفحات اینترنتی است. مساله مهم در این ارتباط علاوه بر کسب اطمینان از قانونی بودن یا نبودن فعالیت این تورها اساسا مساله وجود داشتن یا نداشتن آن‌ها در واقعیت است.

فعالیت‌های سایت‌های گردشگری در صفحات اینترنتی معمولا به خاطر ارایه آسوده‌تر خدمات سفر برای تسریع در کار و ثبت نام اینترنتی به جای مراجعه حضوری به آژانس‌های مسافرتی است؛ البته باید توجه داشت که در کنار فعالیت سایت‌های معتبر و رسمی، ده‌ها و شاید صدها سایت جعلی هم از طرف کلاهبرداران و مجرمان سایبری با اهداف مجرمانه طراحی و بارگذاری شده است که در این ایام به تبلیغات اقدام می‌کنند و از تورهای خوب و ارزان قیمتی نوید می‌دهند تا کاربران را فریب داده و از آنها کلاهبرداری کنند.

بنابراین ضرورت دارد بدانیم در صورتی که قصد ثبت نام در سایت‌های گردشگری برای مسافرت با تورهای گردشگری را داریم، باید قبل از اینکه به ثبت نام در سایتی اقدام کنیم، لازم است به توصیه‌های پلیس فتا برای اطمینان از معتبر بودن آن سایت توجه کنیم تا در دام مجرمان سایبری نیفتیم.

بر این اساس قبل از هر چیز باید ملاحظه کرد سایتی که قصد ثبت نام در آن را دارید، آدرس URL آن در سایت ساماندهی به آدرس samandehi.ir ثبت شده باشد؛ همچنین باید توجه داشت که سایت‌های گردشگری معتبر از نماد اعتماد الکترونیکی که مشخصه‌ای به منظور اعتمادسازی کاربران هنگام مراجعه به سایت‌های اینترنتی است و از طرف وزارت صنعت‌و معدن و تجارت صادر می‌شود، استفاده می‌کنند.

سایت‌های گردشگری معتبر همینطور از نماد اطمینان گردشگری که به نماد T مشهور است، استفاده می‌کنند. گفتنی است که این نماد از طرف سازمان میراث فرهنگی صادر می‌شود. رعایت حداقل موارد توصیه شده از طرف پلیس فتا می‌تواند از بروز کلاهبرداری‌هایی که از طرف افراد سودجو با استفاده از سایت‌های نا معتبری که توسط این شیادان طراحی می‌شود، جلوگیری کند.

منبع: ایسنا

تور چطور مراقب تورهای گردشگری جعلی باشید

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد