جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

“سنگان”؛ قطب مهم تولید انار و گردشگری در خاش

تاریخ بروزرسانی :
۳۱ تیر ۱۳۹۶

بخشدار مرکزی خاش سیستان و بلوچستان گفت: دهستان سنگان با برخورداری از پتانسیل‌های برجسته در ابعاد مختلف و داشتن مردم اصیل و نجیب مهد مهم فرهنگ و تمدن در منطقه است.

‌به گزارش ایسنا‌، مجتبی شجاعی در بازدید از نقاط مختلف دهستان سنگان و بررسی مشکلات مردم منطقه بیان کرد: سنگان بعنوان قطب مهم تولید انار و گردشگری یک دهکده‌ای زیبا و سرشار از جاذبه و توانمندی بوده که آثار کشاورزی و گردشگری آن بیانگر استعداد و ظرفیت منطقه در مباحث مختلف است.

وی وجود باغات پر شمار انار و انجیر، سرو کهنسال، کوه، رودخانه و دره‌ها و از همه مهمتر واقع شدن سنگان در جوار تفتان سربلند را از موهبت‌های ارزشمندی توصیف کرد که به منطقه ابهت بخشیده و مردم سختکوش و توانمند نیز به این دهکده فرهنگی ابهت بخشیده‌اند.

شجاعی ادامه داد: سنگانی‌ها مردمی متفاوت و صاحب فکر و اندیشه بوده و با برخورداری از سطح سواد و توان علمی بالا توانسته‌اند در منطقه خودشان تحول ایجاد کنند.

بخشدار مرکزی خاش از حضور گرم و امیدبخش مدیران و مسئولان و کارکنان دستگاههای دولتی و معتمدان و ریش سفیدان در عرصه کار و تلاش منطقه و روستا بعد از انجام کارهای اداری بعنوان یک الگوی بارز کوشش و همت یاد کرد که این مردم بدون ادعا و با نجابت در مزارع و باغات خود کار کرده و از دسترنج خود روزی حلال کسب می‌کنند، لذا کارشان با ارزش است.

شجاعی ادامه داد: در طول سال‌های انقلاب اسلامی و دولت یازدهم کارهای بزرگی در منطقه سنگان انجام شده اما برای حل مشکلات مردم در ابعاد مختلف نیازمند همت و اراده مسئولان هستیم تا با انجام کارهای جهادگونه و اثربخش گره از مشکلات مردم باز شود.

وی در این بازدید بر ضرورت توجه به نیازهای مردم و تسریع در روند خدمت رسانی و اجرای طرح‌ها و برنامه‌ها توسط مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد.

سنگان سنگان؛ قطب مهم تولید انار و گردشگری در خاش

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد