رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۳۱ خرداد ۱۳۹۳

یک کارشناس گردشگری : ایران برای گردشگران ناشناخته است

اشتراک گذاری

تاریخ خبر : ۱۳۹۳/۳/۳۱ – زنجان – ایرنا – رییس کانون سراسری انجمن های صنفی راهنمایان گردشگری ایران، گفت: ایران برای گردشگران جهان ناشناخته و جذاب است.

ˈآرش نورآقاییˈ روز جمعه در جمع خبرنگاران زنجان افزود: به دلیل آنکه جاذبه های گردشگری ایران تاکنون به درستی معرفی نشده، همچون لکه سفیدی برای آنان ناشناخته باقی مانده است.

وی یادآورشد: این لکه سفید گردشگری بودن، هم نقطه مثبت و هم نقطه منفی محسوب می شود.

نورآقایی اظهار کرد: ناشناخته بودن جاذبه های ایران، گردشگران را برای سفر به این کشور و کشف آن ترغیب می کند و از سوی دیگر این نقطه ضعف موجب محروم ماندن کشور از مزایای صنعت گردشگری شده است.

رییس کانون سراسری انجمن های صنفی راهنمایان گردشگری ایران، نبود بستر مناسب، نبود تبلیغ صحیح و گسترده، و معرفی نشدن آثار تاریخی ایران، به ایرانیان وجهانیان را از کمبودها و نواقص این بخش برشمرد.

وی به طراحی بسته های گردشگری توسط انجمن راهنمایان گردشگری اشاره کرد و ارایه مسیر و نوشتن کتاب را در این عرصه،از دیگر برنامه های این انجمن خواند.

نورآقایی، که رییس پروژه یوزپلنگ ایرانی است، به ایده منقوش سازی چهره این حیوان بر روی پیراهن تیم ملی فوتبال اشاره کرد و یوزپلنگ را سریعترین حیوان جهان خواند که ایران دارای یکی از گونه های نادر آن است.

رییس پروژه یوزپلنگ ایرانی گفت: ایران دارای سه گونه نادر از ببر، پلنگ و یوز پلنگ است که هم اکنون نسل ببر مازندارن منقرض شده، و پلنگ و یوز پلنگ نیز برای بیشتر مردم کشور ناشناخته مانده اند.

وی با بیان اینکه هم اکنون تنها بیش از۷۰ قلاده از یوزپلنگ ایرانی باقی مانده، طرح نقش این حیوان بر روی پیراهن تیم ملی را اقدامی موثر برای معرفی آن به ایرانیان و جهانیان و نمایش علاقه ایران به محیط زیست عنوان کرد.

نور آقایی از اهدای هدیه محیط زیست ایران توسط جواد نکونام به لیونل مسی خبر داد و این اقدام را طرحی منحصربه فرد و سازنده برای نمایش طبیعت دوستی ایرانیان در جهان برشمرد.
IMG_3126 یک کارشناس گردشگری : ایران برای گردشگران ناشناخته است

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *