رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

یونسکو در حفاظت و نگهداری از تخت جمشید همکاری می‌کند

تاریخ بروزرسانی :
۹ اردیبهشت ۱۳۹۳

تاریخ خبر : ۱۳۹۳/۰۲/۰۹ – مدیر کل یونسکو که عصر روز گذشته وارد استان فارس شد پس از بازدید از مجموعه جهانی تخت جمشید و آرامگاه حافظ در ضیافت شام با استاندار فارس و در جمع خبرنگاران گفت : آثار تاریخی موجود در استان فارس نشان از شکوه و عظمت تمدن ایران دارد.

ایرینا بوکوا اظهار داشت: از تخت جمشید و آرامگاه حافظ بازدید کردم و امیدوارم از مجموعه تاریخی ، فرهنگی سعدی نیز بازدید کنم زیرا سخنان زیادی در این خصوص شنیده ام.
وی گفت : یونسکو در زمینه حفظ و نگهداری از آثار ارزشمند تاریخی و به ویژه تخت جمشید مشارکت و همکاری می کند.

در این جلسه استاندار فارس نیز با بیان این که استان فارس در عرصه های فرهنگی و علمی از جایگاه ویژه ای برخوردار است گفت : توجه به مسائل تاریخی و باستانی در جای خود باید مورد توجه قرار گیرد اما از یونسکو می توان در تحقیقات علمی نیز کمک گرفت.

احمدی افزود : استان فارس با توجه به موقعیت جغرافیایی می توان جایگاه مناسبی برای راه اندازی مؤسسه تحقیقات آب باشد که از یونسکو درخواست داریم در راه اندازی این مؤسسه برای نخستین بار در کشور کمک کند.

وی ادامه داد : با توجه به جایگاه و نقش یونسکو می توانیم شاهد توسعه مبادلات فرهنگی و علمی باشیم.

استاندار فارس تصریح کرد : بدون شک بازدید مدیر کل یونسکو از استان فارس و شهر شیراز می تواند در معرفی شیراز به جهانیان تأثیر مثبتی داشته باشد.

وی در پایان خاطر نشان کرد : مدیر کل یونسکو از ارگ بم کرمان بازدید داشته اند اما استان فارس نیز در شهر ایزدخواست آباده یک بنای خشتی عظیم مربوط به دوره ساسانی دارد که این قابلیت را داراست و نیازمند توجه به کمک و بازسازی است.

untitled8 یونسکو در حفاظت و نگهداری از تخت جمشید همکاری می‌کند