رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۱ فروردین ۱۳۹۳

گردشگری سلامت یکی از مزیت های برجسته ایران است

لینک این مطلب کپی شد!

تاریخ خبر : ۱۳۹۳/۰۱/۲۱ – تهران بزرگ – ایرنا – دبیر کل اتاق بازرگانی و صنعت اکو گفت: ایران به عنوان رکن اصلی جذب گردشگر سلامت زبانزد بوده و مزیت نسبی از لحاظ خدمات پزشکی و بهداشتی نسبت به کشورهای دیگر دارد که باید گردشگران بیشتری را در این حوزه جذب کنیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ˈمحمدرضا کرباسیˈ روز چهارشنبه در نشست هم اندیشی گردشگری و خدمات دراتاق بازرگانی ایران برگزار شد، اظهارداشت: در پنج سال اخیر با کمک اتاق بازرگانی ایران کنفرانس های بین المللی متعددی را در حوزه گردشگری سلامت برگزار شده است .

وی تصریح کرد: ایران در گذشته در حوزه گردشگری سلامت در میان کشورهای اسلامی جایگاهی نداشت اما از سال ۸۸ تاکنون، جذب گردشگر سلامت در مراکز و بیمارستان ها کشور ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش داشته که هر بیمار بطور متوسط سه تا پنج هزار دلار وارد ایران کرده است .

دبیر کل اتاق بازرگانی و صنعت اکو بیان کرد: در زمینه هتل سازی، مراکز اقامتی و تفریحی باید برنامه ریزی ۱۰ ساله انجام بدهیم که در راستای تولید برای صادرات باشد و باید هزینه اقامت و کیفیت خدمات دهی چنان باشد که گردشگران بیشتری به ایران سفر کنند.

کرباسی با اشاره به سیاست دولت در جذب گردشگر افزود: خارجیان علاقه وافری دارند که به ایران سفر کنند و باید شرایطی را برای استقبال و خدمت رسانی به این گردشگران فراهم کنیم.

دبیر کل اتاق بازرگانی و صنعت اکو ادامه داد: اولین اجلاس هتل داران و تورگردانان اکو سال جاری در ایران برگزار می شود که امیدوارم این اجلاس باعث جذب گردشگر به کشور شود.

رییس کمیسیون گردشگری و خدمات اتاق بازرگانی ایران نیز در این نشست با اشاره به آمارهای ساخت هتل در کشور گفت: در سال ۱۳۵۷، یکصد و ۲۴هتل یک تا ۵ ستاره وجود داشت که به مرور زمان این هتل ها تغییر کاربری دادند.

ˈشبنم بهرامی شبستریˈبا اشاره به سفر ۳ میلیون بیمار افغان به هند افزود: با تلاش مسوولان مربوطه در تلاش هستیم که با صدور ویزای بیماران افغان ، این تعداد مسافر را به کشور سوق دهیم.

وی خاطرنشان کرد: پنجمین کنفرانس بین المللی گردشگری سلامت با همکاری سازمان اقتصادی اکو مهر و آبان ماه امسال در بیمارستان رضوی مشهد برگزار می شود.

نشست هم اندیشی گردشگری و خدمات روز چهارشنبه با حضور مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران، اعضای کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی ایران، نمایندگان اتحادیه هتل و هتل آپارتمان های استان تهران و مراکز خدماتی و گردشگری در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران برگزار شد.

81115537-5614305 گردشگری سلامت یکی از مزیت های برجسته ایران است

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *