جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

« گردشگری الکترونیک » به دوره‌های آموزشی اضافه می‌شود

تاریخ بروزرسانی :
۱۴ تیر ۱۳۹۳

تاریخ خبر : ۱۳۹۳/۴/۱۴ – مدیرکل دفتر مطالعات و آموزش گردشگری از برگزاری دوره‌های جدید آموزشی در گردشگری خبر داد و گفت: «گردشگری الکترونیک» به‌عنوان یک دوره‌ی تخصصی به آموزش‌های گردشگری اضافه می‌شود.

محسن رنجبر در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس گردشگری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره‌ی نقدهایی که به آموزش‌های گردشگری می‌شود و سرفصل‌های کاری که در این‌باره و برای اصلاح شرایط موجود در نظر گرفته شده است‌، توضیح داد: مسائلی که در حوزه‌ی آموزش گردشگری مطرح می‌شود،‌ دغدغه‌ی ما است. اعتقاد راسخ داریم که آموزش، یکی از مولفه‌های مهم برای توسعه‌ی گردشگری است‌، یعنی اگر نیروی انسانی متخصص داشته باشیم، می‌توان انتظارها را مرحله به مرحله در صنعت گردشگری برآورده کرد.

او با اشاره به خدماتی بودن صنعت گردشگری، اظهار کرد: با توجه به ماهیت صنعت گردشگری، برخورد در ارائه‌ی خدمات و چگونگی ارتباط برقرار کردن کارکنان، نکته‌ی دارای اهمیتی است. اگر آموزش در این بخش خوب باشد، برخورد و نتیجه هم بهتر خواهد شد. ما باید ضمن آموزش‌های تئوریک، مهارت علمی را نیز آموزش دهیم که اتفاقا یکی از برنامه‌های ما توانمندسازی افرادی است که در این صنعت، کار می‌کنند.

رنجبر سپس به فهرست برنامه‌های در دستور کار دفتر مطالعات و آموزش گردشگری اشاره کرد و گفت: ارتقای سطح آموزش، بازنگری در سرفصل‌های آموزشی، برگزاری کارگاه‌ها، آغاز دوره‌های جدید آموزشی و برگزاری دوره‌های تخصصی برای افرادی که در سیستم‌های اداری کار می‌کنند (آموزش ضمن خدمت‌) از جمله برنامه‌هایی است که پیگیری می‌شود. برخی از این برنامه‌ها مانند دوره‌های جدید آموزشی نیز در حال آغاز شدن است.

وی همچنین به تغییراتی که در دوره‌ی آموزشی طبیعت‌گردی ایجاد خواهد شد، اشاره و اظهار کرد: رویکرد آموزش در دوره‌ی طبیعت‌گردی با توجه به برنامه‌هایی که در محیط‌های طبیعی مانند کوهستان و کویر اجرا می‌شود،‌ خاص است. برای همین، واحد جدید «امداد و نجات» به دوره‌های آموزشی طبیعت‌گردی اضافه خواهد شد. درباره‌ی مدت زمان برگزاری این دوره‌ نیز با توجه به این‌که در سایر کشورها، ۹ماه تا یک‌سال است و در ایران مدت زمان کوتاه‌تری را دربرمی‌گیرد، بررسی‌هایی می‌شود تا زمان مناسبی برای این دوره‌ی آموزشی در نظر گرفته شود.

مدیرکل دفتر مطالعات و آموزش گردشگری درباره‌ی ضعف آموزش در هتل‌های ایران نیز بیان کرد: دوره‌ی بازآموزی نیروها برای هتل‌ها اجرا خواهد شد، چراکه معتقدم تمام کارکنان هتل‌ها از قاعده‌ی آموزش مستثنی نیستند و شاید در بیشتر هتل‌های یک‌، دو و سه ستاره این آموزش‌ها کمتر داده شده باشند.

رنجبر درباره‌ی زمان اجرایی شدن و به نتیجه رسیدن این برنامه‌ها به خبرنگار ایسنا‌ گفت: اکنون در حال کار روی بخشنامه‌ها هستیم‌؛ ولی کار در بعضی استان‌ها، مانند اردبیل شروع شده است؛ اما هنوز در سطح فراگیر نیست‌. با این حال، انجام این برنامه‌ها و مخصوصا اجرای دوره‌های جدید آموزشی، در اولویت ما قرار دارد.
travel agency « گردشگری الکترونیک » به دوره‌های آموزشی اضافه می‌شود

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *