رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۵ فروردین ۱۴۰۰

کوه پارک مشهد

لینک این مطلب کپی شد!

کوه پارک مشهد پارکی است که در غرب حرم مطهر امام رضا (ع)، با فاصله ۱۷ کیلومتر قرار دارد و پذیرای مسافران و زائران است. با افتتاح کوه پارک مشهد مکانی دیگر به جاذبه های گردشگری مشهد علاوه بر پارک ملت مشهد، باغ ملک آباد و بوستان کوه سنگی مشهد افزوده شد.کوه پارک مشهد در ارتفاعات جنوبی مشهد قرار دارد. درخت و درختچه‌ها فضای زیبایی به کوه پارک داده‌اند. مزرعه حیوانات جایی است که می‌توانید انواع حیوانات را در دل طبیعت ببینید. در حالیکه در ماشین خود نشسته‌اید، فیلم مورد علاقه خود را بر پرده سینما ببینید که به آن سینما ماشین می‌گویند که در کوه پارک مشهد فراهم شده است.

کوه پارک مشهد

کارفود ون‌هایی هستند که به صورت رستوران سیار در آمده‌اند و در کوه پارک مشهد مشغول ارائه خدمت به مشتریان هستند. فضایی برای کوهپیمایی، پیاده روی و کایت بازی فراهم شده است تا پاسخگوی سلیقه‌ها و نیازهای گردشگران و اهالی مشهد باشد. احداث چند آبشار مصنوعی نیز در دستور کار بوده است که گاه از کوه پارک مشهد با عنوان پارک آبشار یاد می‌شود.

در آذرماه سال ۹۱ عملیات اجرایی پروژه ای به طول ۲۷ کیلومتر تحت عنوان کمربندی جنوبی مشهد آغاز شد تا این کمربندی پس از اجرای کامل، آخرین نقطه از بولوار شهید برونسی در غرب مشهد را به اتوبان باغچه متصل کند، اما با وجود پیشرفت بیش از ۸۰ درصدی کار، ۲۷ اسفند ۲ سال ۹۷ به دنبال تشدید اعتراضات گروه‌های زیست محیطی و با دستور مقام قضایی به طور کامل متوقف شد.

پس از این قضایا شهرداری مشهد در جهت استفاده از زیرساخت ها، فضاها و امکانات ایجاد شده من جمله ۱۲۰۰ هکتار درختکاری، جدول کشی و … تصمیم گرفت تا با تغییر این پروژه به پروژه ی کوه پارک، امکان استفاده از این محیط بکر را برای مردم مشهد فراهم کند. از این رو پروژه کوه پارک بزرگترین طرح شهرداری مشهد در نگهداری، احیا و تقویت محیط زیست است.

کوه پارک مشهد

در حال حاضر مراحل نهایی این پروژه در حال تکمیل می باشد و بزودی پس از افتتاح رسمی پروژه توسط شهرداری مشهد، امکان استفاده از آن برای مردم فراهم خواهد شد. اگرچه همین الان هم امکان پیاده روی در این مسیر وجود دارد اما بخش های تاسیسات و زیباسازی فضا هنوز مشغول به کار هستند.

در ابتدا آنچه که به عنوان کوه پارک در دسترس مردم قرار می گیرد از انتهای دلاوران (شهرک لویزان) آغاز می شود و تا پارک خورشید ادامه دارد که در طول این مسیر، مسیرهای مجزا برای پیاده روی، دوچرخه سواری و حتی خودرو، در نظر گرفته شده و در حال آماده سازی است.

همچنین چند بوستان در کوه پارک وجود دارد که علاوه بر بوستان لویزان، بوستان آبشار، بوستان خورشید، تعدادی با پیشرفت ۷۰ درصدی در حال آماده سازی است.

چرا کوه پارک ساخته شد

باتوجه به کم بودن مناطق تفریحی و گردشگری مشهد که محدود به مناطق ییلاقی طرقبه و شاندیز شده است، پروژه کوه پارک با رویکرد ارائه خدمات به مردم مورد بهره‌برداری قرار گرفت؛ علاوه بر این، جهت تامین خدمات مورد نیاز و رفاه بیشتر شهروندان امکاناتی چون کارفود و… پیش بینی شده است.
لازم به ذکر است، پروژه کوه پارک یک پروژه عام المنفعه و استفاده از آن برای عموم مردم آزاد و رایگان می باشد.

کوه پارک مشهد

امکانات کوه پارک مشهد

سینما ماشین کوه پارک (هنوز راه اندازی نشده است) که در انتهای مسیر ماشین رو جانمایی شده است، بوستان های مختلف، مسیر مجزای پیاده روی، دوچرخه سواری و خودرو، سرویس های بهداشتی، آبشار سنگی، نمایش نور و نما بر روی کوه، پارکینگ خودرو، فود کاروان با رستوران سیار و …

کوه پارک مشهد

نحوه دسترسی به کوه پارک مشهد

کوه پارک مشهد با طول بیش از ۵ کیلومتر در بلوار شهید فکوری، انتهای دلاوران قرار دارد که تنها قسمت ورودی، خروجی آن برای عابران، دوچرخه سواران و خودروسواران از سمت خیابان دلاوران است. پارکینگ مناسبی برای خودروها در نظر گرفته شده است و ورودی آن رایگان است.

اگر ماشین ندارید، با اتوبوس‌های تندرو خط ۴ به میدان سلمان بروید. از آنجا خیابان دلاوران را تا انتها بروید تا به خیابان نخل برسید. تابلوها شما را در رسیدن به کوه پارک مشهد یاری می کنند.

کوه پارک مشهد

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *