رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۳ فروردین ۱۳۹۹

کشف یک گور باستانی و بقایای فرهنگی در املش گیلان

لینک این مطلب کپی شد!

بقایای یک گورباستانی و یافته‌های فرهنگی در حین عملیات گازرسانی روستای موسی کلایه املش، کشف شد.روستای موسی کلایه املش یک گور باستانی را کشف کردند. یکی از پروژه‌های مهم در استان گیلان گازرسانی به روستاهای ییلاقی که با نظارت کارشناسان باستان شناس، در حال انجام است، در یکی از این پروژه‌ها که در محدوده روستای موسی کلایه شهرستان املش در حال انجام عملیات خاکبرداری با استفاده از بیل مکانیکی پیمانکار شرکت گاز، منجر به کشف بقایای یک گور باستانی و تعدادی شی تاریخی از جمله دو قطعه سرنیزه مفرغی و قطعات سفال و استخوان شد که در این راستا با دستور ناظر میراث فرهنگی، پروژه متوقف و با حضور یگان حفاظت میراث فرهنگی و نیروی انتظامی، صورتجلسه توقف کار نیز تظیم شد.

amlash-1 کشف یک گور باستانی و بقایای فرهنگی در املش گیلان

برنامه ریزی‌های لازم برای اخذ مجوز کاوش اضطراری و نجات بخشی محدوده مذکور از پژوهشکده باستان شناسی کشور نیز در دستور کار معاونت میراث فرهنگی استان قرار گرفته است.دظارت باستان شناسی بر اجرای عملیات گازرسانی در روستاهای ییلاقی استان طی یک تفاهم نامه چند جانبه مابین اداره کل میراث فرهنگی، استانداری گیلان، شرکت گاز استان، دانشگاه گیلان و جهاد دانشگاهی انجام شده است،.
خوشبختانه تاکنون موجب ایجاد اشتغال برای بیش از ۲۵ نیروی فارغ التحصیل رشته باستان شناسی در سطوح کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در سطح استان شده است.

amlash2 کشف یک گور باستانی و بقایای فرهنگی در املش گیلان

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *