رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳

کتاب میراث جهانی ایران در یونسکو رونمایی شد

لینک این مطلب کپی شد!

تاریخ خبر : ۱۳۹۳/۰۲/۲۷ – تهران – ایرنا – کتاب میراث جهانی ایران در یونسکو که طی سال های ۱۳۵۸ تا ۱۳۹۲ در فهرست میراث جهانی سازمان علمی آموزشی یونسکو به ثبت رسیده است در فرهنگسرای نیاوران تهران رونمایی شد.

به گزارش روز شنبه روابط عمومی کمیسیون ملی یونسکو در ایران کتاب میراث جهانی ایران شامل ۱۶ اثر تاریخی با شکوه ایران است که در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

این مجموعه دو زبانه (فارسی – انگلیسی) شامل فیلم دی وی دی و کتاب است که برای نخستین بار به کارگیری جلوه های ویژه کامپیوتری، میراث شکوهمند ایران را با دیدگاهی نوین و تصاویری بی بدیل به تماشا گذاشته است.

ایرینا بوکووا مدیرکل یونسکو در پیشگفتار کتاب نفیس میراث جهانی ایران به آفرینندگان این اثر هنری برای عرضه این کتاب فاخر و با ارزش تبریک گفته است.

محمد رضا سعید آبادی دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو – ایران نیز در واپسین گفتار این کتاب آورده است: ایرانیان از دیرباز با دستاوردهای مادی و معنوی خود کاروان بشریت را به سمت تعالی و پیشرفت سوق داده اند و میراث هزاران ساله ایران زمین، خود گواهی بر شکوه و عظمت پرجوش و خروش این مرز و بوم است.

کتاب میراث جهانی ایران با همکاری خانه فرهنگ و هنر گویا، شرکت طلوع ابتکارات تصویری و حمایت معنوی کمیسیون ملی یونسکو – ایران به تازگی منتشر شده است.

در این مراسم سعید آبادی دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو، استاد الهی قمشه ای، احمد مسجد جامعی رییس شورای شهر تهران، رضاییان نویسنده کتاب میراث جهانی ایران در یونسکو، طالبیان معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و جمعی از هنرمندان، استادان، نویسندگان و صاحبنظران حضور داشتند.

81165939-5698803 کتاب میراث جهانی ایران در یونسکو رونمایی شد

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *