رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۵ بهمن ۱۳۹۳

کالبد روستاهای تاریخی و گردشگری بهسازی می‌شود

لینک این مطلب کپی شد!

تاریخ خبر:۱۳۹۳/۱۱/۰۵-به گزارش خبرنگار مهر، موضوع این تفاهم نامه که عصر شنبه در سالن اجتماعات ساختمان شورای هماهنگی مناطق آزاد با حضور اکبر ترکان دبیر شورای عالی مناطق آزاد و علیرضا تابش رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برگزار شد، توسعه قابلیت‌های اقتصادی و معیشتی در روستاهای واقع در مناطق آزاد و مناطق ویژه اقتصادی مستعد، برنامه ریزی برای توسعه گردشگری روستایی در این مناطق است.

همچنین مشخص شد که بنیاد مسکن می‌بایست نسبت به تهیه طرح‌های هادی مقاوم‌سازی، بهساری بافت باارزش در روستاهای منتخب متناسب با موقعیت و نقش این روستاها، تهیه الگوهای معماری واحدهای مسکونی روستایی با توجه به فرهنگ، معیشت، اقلیم و غیره، ارائه تسهیلات برای نوسازی و بهسازی واحدهای مسکونی و کاشانه مهمان‌های روستایی اقداماتی را انجام دهند.

فعال سازی اقتصاد روستاهای مناطق آزاد با تاکید بر احیای معیشت روستایی از جمله گردشگری، صنایع دستی و خانگی، خدمات پذیرایی، انجام اقدامات حمایتی برای تداوم جذب گردشگر در روستاهای تاریخی و گردشگری، همکاری و اجرای طرح‌های توسعه روستایی، استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای تحقق اهداف تفاهم نامه و واگذاری اراضی مستعد توسعه کالبدی واقع در محدوده روستاها از جمله وظایف دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد شد.

همچنین می‌بایست این دو نهاد شاخص‌های انتخاب روستاهای با بافت باارزش و گردشگری را اعلام کنند. الگوی مطلوب مدیریت توسعه روستایی و اجرای آن در روستاهای واقع در مناطق آزاد ارائه شود. همچنین اعتبارات مشترکی برای تهیه و اجرای طرح‌های موضوع این تفاهم‌نامه اختصاص پیدا کند.

کارگاه‌های آموزشی در روستاهای بهسازی بافت و گردشگری برای روستائیان حین کار یا پس از اتمام برگزار شود. تخلفات ساختمانی در روستاهای واقع در مناطق آزاد شناسایی و تا مرحله رفع تخلف پیگیری شود. اسناد مدارک، گزارش‌ها، نقشه‌ها و نتایج طرح‌های مطالعاتی و تحقیقاتی مرتبط با روستاها مبادله شود.

همچنین به منظور تدوین و ابلاغ شیوه نامه ها، کارگروهی متشکل از نمایندگان حوزه معاونت عمران روستایی و معاونت امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن و نمایندگان معاونت فرهنگی اجتماعی و گردشگری دبیرخانه مناطق آزاد تشکیل می شود.

این کارگروه موظف است گزارشی از نحوه اجرای تفاهم نامه به صورت مشترک را هر سه ماه یک بار تنظیم و به طرفین اعلام کند.

443 کالبد روستاهای تاریخی و گردشگری بهسازی می‌شود

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *