رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۷ اردیبهشت ۱۳۹۹

کافه گالری قیصریه

لینک این مطلب کپی شد!

شهر اصفهان از بهترین و زیباترین مقاصد گردشگری در ایران است.اگر شما به این شهر سفر کردید حتما به میدان نقش جهان نیز خواهید رفت. در این میدان کافه ای به نام کافه گالری قیصریه وجود دارد می توان گفت از بهترین کافه های اصفهان با منظره ی بی نظیر به سمت میدان نقش جهان می باشد چرا که می توانید بر بام این کافه گالری بنشینید و شاهد بهترین مناظر از میدان نقش جهان باشید.

در انتهای شمالی میدان نقش جهان، بر روی ایوانی در بخش غربی سردر قیصریه، کافه گالری قیصریه قرار گرفته است. ورودی این عمارت زیبا قبل از سردر قیصریه قرار دارد. و عبور از پلکان بلندش لازمه رسیدن به ورودی کافه گالری است. هزینه ورودی شامل بازدید از گالری هنری و صرف یک نوشیدنی بر روی ایوان است.

بافت قدیمی ساختمان کافه قیصریه و قرار گرفتن آن در قسمتی از ساختمان اصلی بازار و حتی ورودی که از راه پله‌ای تنگ و باریک و پیچ دار تشکیل شده است نیز از جذابیت این فکر و ایده نو نمی‌کاهد؛ بلکه باعث ایجاد احساس دلنشینی می‌شود که تنها در چنین مکانی می‌توان تجربه کرد.

کافه گالری قیصریه کافه گالری قیصریه
کافه قیصریه فضای نسبتا بزرگی دارد که در آنجا تعداد زیادی میز و صندلی‌های چهار نفره وجود دارد. علاوه‌بر آن انتهای کافه در زیر سقف‌هایی که نقش سایه‌بان را دارند، چند میز و صندلی است که باعث می‌شود حتی گرما و تابش نور زیاد هم مانع لذت بردن از فضا نشود.

لذت نوشیدن چای بر ایوان این کافه، دیدن میدان زیبای نقش جهان، حال و هوای توریست‌ها و عبور درشکه‌ها دقایقی فراموش نشدنی برایتان به ارمغان خواهد آورد. کافی است کمی علاقه و استعداد در هنر زیبای عکاسی داشته باشید، تا بتوانید صحنه‌ها و تصاویری زیبا از نقش جهان کهنسال بگیرید. زیبایی مناظر کافه گالری قیصریه در شب دوچندان است.

گالری قیصریه شامل بخش خوشنویسی و بخش صنایع دستی است. که این بخش‌ها حاوی زیورآلات و ظروف قلمکاری و خاتم کاری‌های نفیس اصفهان است. دیدن این آثار خالی از لطف نیست. اما از همه جذاب‌تر و به یاد ماندنی‌تر، نمایی است که ایوان گالری از میدان نقش جهان ارائه می‌دهد.
قسمت فروشگاه این گالری شامل اجناس زیبا و متنوعی مثل پوشاک و زیرآلات است که همچون فضای کافه به خوبی نمایانگر تلفیقی از سبک مدرنیته و سنتی است.
پس از گذر از موزه که در راهروی باریکی قرار دارد، به ایوانی با منظره‌ ورودی بازار قیصریه می‌رسیم که به نوبه‌ خود بی‌نظیر است. از این مکان می‌توان شاهد جنب و جوش مردم و بازاریان بود که با وجود تفاوت منظره‌ از قسمت اصلی کافه قیصریه، زیبایی خاص خود را دارد.

جاذبه های نزدیک کافه گالری قیصریه

در نزدیکی این کافه جاهای دیدنی بسیاری از دوران صفویه دیده می‌شود. که بعضی از این دیدنی‌ها در ایوان کافه نیز قابل مشاهده هستند. از این جاذبه‌ها، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد
میدان نقش جهان زیبا به همراه عمارت عالیقاپو، مسجد شاه (امام)، تیمچه ملک التجار ، عصاره خانه شاهی ، سردر بازار قیصریه و مسجد شیخ لطف الله

کافه گالری قیصریه کافه گالری قیصریه

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *