جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

کافه خانه قدیمی فرهنگ و هنر واژه

تاریخ بروزرسانی :
۲۵ فروردین ۱۳۹۹

کافه خانه قدیمی فرهنگ و هنر واژه در کوچه قبل از سینما سپیده در خیابان انقلاب،که اسکو نام دارد و کوچه ایست پر است از خانه های قدیمی  واقع شده است که اگر تا انتهایش بروید، چشمتان به تابلویی جلوی یکی از همین خانه‌ها می‌افتد:«خانه فرهنگ و هنر واژه».یک خانه ۸۰ ساله با کافه و برنامه‌های متنوع ،خانه ای یادآور خانه ی مادربزرگ. این جمله ای است که به بهترین شکل خانه ی فرهنگ و هنر واژه را توصیف می کند.

خانه فرهنگ01 کافه خانه قدیمی فرهنگ و هنر واژه

وارد که می‌شوید خاطرات روزگار کودکی جلوی چشمتان رژه می‌رود. اگر این شانس را داشته‌اید که در حیاط‌ قدیمی و دور حوض بازی کنید یا در پله ها و پستوهای خانه مادربزرگ پنهان بشوید، در اینجا تمام خاطراتتان یادآوری می‌شود.اینجا همه مثل روزگاران قدیم لبخند می‌زنند و می‌توانید هرچقدر خواستید در حیاط یا کتابخانه یا کافه وقت بگذرانید. خود کافه هم بسیار زیبا چیدمان شده و هر المانی، توجه شما را به خود جلب می‌کند.

نشستن در حیاط کنار حوضی پر آب، شنیدن صدای فواره ی حوض، بوی نم برخاسته از سنگفرش خیس کف حیاط، استقبال بوته های گلِ باغچه، میز و صندلی های چوبی، زیر سقف آسمان با نوازش نسیم روی صورت تان.خانه “فرهنگ و هنر واژه” یکی از انتخاب های خوب این روزهاست! اینجا کتابخانه ای هست تا کتابی بردارید بشینید در حیاط قدیمی و با صفای این خانه. کافه ای با منویی متنوع و هیجان انگیز به تناسب فصل و فضایی که برای دورهمی، گفتگو، بررسی و حتی صحبت های جدی مناسب است.

خانه فرهنگ 02 کافه خانه قدیمی فرهنگ و هنر واژه

شک نداریم که هر کسی با دیدن درخت و حوض آبی وسط حیاط از لذت نفس عمیقی می کشد، ودیدن کرسی داخل اتاق و گلدان های پشت پنجره به وجد می آید.

لزومی ندارد که حتما سن شما به دوران کرسی و چراغ نفتی قد بدهد تا از این فضا لذت ببرید. زیبایی این تصاویر، در ذهن ما تبدیل به نماد خاطرات قدیم، صفا و صمیمیت و سادگی شده است. درست مثل همین چیدمان دوستانه ی «خانه فرهنگ و هنر واژه ».
این خانه یک کافه ی دنج، یک کتابخانه و یک سالن برای نمایش فیلم یا تمرین گروه های موسیقی و برگزاری ورکشاپ دارد و برای علاقه مندان به هنر جان می دهد تا در فضایی آرام و دلچسب به علایق خودشان برسند یا مطالعه کنند و یا با یک دوست صمیمی گپ بزنند.
درباره ی خانه فرهنگ و هنر واژه می توان در یک کلام صفت ” متفاوت ” را به کار برد. یک خانه ی قدیمی با دکوری بسیار صمیمانه، حیاطی دلباز با حوضِ آبی رنگی که در وسط حیاط دلبری می کند، و اتاق هایی با طراحی سنتی، که فضایی به شدت نوستالژیک بوجود آورده است. ترکیب میزهای چوبی، صندلی های لهستانی و شیشه های رنگی پنجره ها رقص نور و رنگ را، طوری به فضای کافه می آورند، که تماشایش شما را به وجد می آورد.
جالب است که بدانید طراحی این فضا بر اساس سه المان؛ گل، کتاب و کاشی انجام شده!

خانه فرهنگ03 کافه خانه قدیمی فرهنگ و هنر واژه
این مجموعه که مکانی فرهنگی برای دوستداران موسیقی، کتاب، سینما و هنر است، در فضایی آرام و دلنشین با معماری سنتی ایرانی طراحی و آماده به کار است .
این مجموعه در تلاش است تا با فراهم کردن محیطی آرام و دلنشین که برگرفته از فرهنگ سنتی ایرانی است، فضایی سرشار از اتفاقات خوب و فرهنگی را فراهم آورد تا علاقمندان به هنر در محیطی آرام بتوانند نسبت به علائق خود در حوزه های مختلف، مطالعه، برنامه‌های رونمایی و نشست‌های گروهی را برگزار نمایند.

نحوه دسترسی به کافه خانه قدیمی فرهنگ و هنر واژه

آدرس:تهران، خیابان انقلاب، بین وصال و قدس،‌کوچه ی اسکو، پلاک ۱۳

ساعات کاری:جمعه ، ۳:۰۰ بعدظهر تا ۱۱:۰۰ شب
شنبه تا پنجشنبه ، ۱۱:۰۰ صبح تا ۱۱:۰۰ شب

خانه فرهنگ04 کافه خانه قدیمی فرهنگ و هنر واژه

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *