رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۸ فروردین ۱۳۹۷

کاروانسرای پیچ بن

اشتراک گذاری

کاروانسرای پیچ بن از کاروانسراهای دوره شاه عباس است که در ۱۳۰ کیلومتری قزوین قرار دارد. این کاروانسرا به پیشنهاد حسین شعبانی و برادرانش به نام‌های محرمعلی و شعبانعلی و با حمایت امیر اسد خلعتبری با استفاده از قطعه سنگ‌های بزرگ و ملات ساروج و سنگ لاشه ساخته شد و حسین شعبانی و برادرانش عهده‌دار کاروانسرا شدند. این کاروانسرا در آن زمان از رونق ویژه‌ای برخوردار بود تا این که در سال ۱۳۴۴ با ایجاد جاده الموت به قزوین، کاروانسرا از رونق افتاد و متروکه شد. در واقع وجود این کاروانسرا در انتهایی‌ترین نقطه الموت نشان از تردد مسافران و کاروان‌ها در دوره‌های گذشته می‌باشد.

کاروانسرای پیچ بن در منتهی‌الیه ارتفاعات الموت و هم مرز با استان مازندران قرار دارد به نحوی که مسیری که استان مازندران را به الموت متصل می‌کند، از کنار این کاروانسرا عبور می‌کند و با عریض نمودن این جاده، در آینده‌ای نزدیک دوباره حرکت در این منطقه آغاز خواهد شد.

این کاروانسرا شامل ۴ اتاق، حیاط پیرامونی و در بخش غربی دارای اصطبل است و در حال مرمت و احیا می‌باشد که با تکمیل این روند، این مکان تاریخی به استراحتگاهی برای گردشگران، کوهنوردان و علاقمندان تبدیل خواهد شد.

کاروانسرای-پیچ-بن کاروانسرای پیچ بن

کاروانسرای-پیچ-بن2 کاروانسرای پیچ بن

کاروانسرای-پیچ-بن4 کاروانسرای پیچ بن

           
 

نظر کاربران :

  • محمد

    حیف که هم عده ای از بازدیدکنندگان آسیب هایی رساندن و هم تولیان امر و میراث فرهنگی با کج سلیقگی و بی سلیقگی و دادن به پیمانکار متاسفانه خراب کرده
    البته نیاز به ترمیم دارد و کارهایی هم علی الظاهر میگن شده خلاصه اونجا جای خوبیه تا بشینید و تصور و تفکر کنید چه کسایی رفتن و اومدن اونجا چه اتفاقاتی افتاده چه دوران داشتی و دوران طلایی و بر و بیاش کی بوده
    برای تخیل پردازی خوبه??

    ۱۰ اسفند, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • حسینعلی رشوند آوه

    ممنون عزیزانم

    ۲۲ بهمن, ۱۳۹۳ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *