جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

پیست اسکی خور

تاریخ بروزرسانی :
۱۷ شهریور ۱۳۹۷

پیست اسکی خور  واقع در استان البرز و به فاصله ۳۰ کیلومتری از شهرستان کرج واقع شده است. این پیست در اوایل دهه ۱۳۵۰ شمسی افتتاح گردید ولی در بدو انقلاب برای مدتی بلا استفاده ماند و مجدداً در سال ۱۳۸۸ آغاز به کار نمود.پیست دارای دو مسیر ۱۸۵۰ متری و ۳۵۰ متری بوده و گنجایش روزانه ۱۳۰۰ اسکی‌باز را دارد.دستگاه تله اسکی بشقابی، دستگاه برف کوب و یک رستوران از جمله امکانات این پیست منحصربفرد می باشد.چشم انداز زیبا و بکر این پیست، توجه بازدیدکنندگان را در چهار فصل سال به خود جلب کرده است.
دسترسی: ۲۳ کیلومتری جاده کرج-چالوس، پیش از ورودی تاسیسات سد امیرکبیر باید مسیر را از راه فرعی به سمت خاور پی بگیرید و از روستاهای ارنگه و روستای جی گذر کنید.

واژه خور به معنای خورشید نام روستایی تاریخی واقع در۳۲کیلومتری شمال شرق کرج می باشد.در جواده کورج–چالوس قبل از تأسیسات سد کرج و خوزنکلا در سمت راست جاده و پس از گذشتن از روستاهای ارنگه ، سر زیوارت ،گوراب و سیجان ، در منتهی الیه جاده، روستای خور واقع شده که در ابتدای روستا بر دامنه کووه هوای بلنود گنودمچال ، پیست اسکی قرار دارد و با کمی عبور از پیچ و خم های کوه های جنوب روستای خور بوده منا ظرزیبای طبیعی و آبشار خور می رسید. این پیست درارتفاع۲۸۲۲تا۳۲۲۲ متری از سطح دریا قراردارد.ساخت این پیست به پیش از سال۱۳۵۷ بازمی گرددکه پس ازپایان جنگ تحمیلی عراق علیه کشورمان در سال ۱۳۸۸ با تغییر در شیوه مدیریت و تفویض اختیارات مربوطه ، مجددا راه اندازی شد.پیست دارای دو مسیر۱۸۵۲متری و۳۵۲ متری است وگنجایش روزانه ۱۳۲۲اسکی باز را دارد. پیست اسکی خور هم اکنون در طول هفته برای استفاده همگانی آمادهاست. امکانات بالابری این پیست یک تله اسکی بشقابی ، یک دستگاه برفکوب و یک رستوران می باشد. چشم انداز زیبا و بکر این پیست ، توجه بازدید کنندگان را در چهار فصل سال به خود جلب کرده است..

خور 1 پیست اسکی خور

خور 2 پیست اسکی خور

خور پیست اسکی خور

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

  • آرش واعظی

    زیاد پستی بلندی دارد و سخره ها سخت کرده است

    ۲۲ دی, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *