رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۱ خرداد ۱۳۹۸

پیاده راه خیابان برادران مظفر تهران

اشتراک گذاری

لازم نیست برای پیاده روی در پیاده راه خیابان برادران مظفر حتما یک برنامه ریزی دقیق از قبل داشته باشید. کافی است اسم این خیابان را پس ذهنتان نگه دارید و هر وقت گذرتان به میدان ولیعصر (عج)، خیابان انقلاب یا بلوار کشاورز افتاد، وقتتان را خالی کنید و چند دقیقه ای در آرامش قدم بزنید. یکی از مزیت های پیاده راه خیابان برادران مظفر این است که می توانید وسط برنامه کاری روزانه تان را بگنجانید. وسط خرید کردن، انجام کارهای اداری یا حتی بین ساعت های کاری خودتان را به آنجا برسانید. جایی در قلب پایتخت که هیچ ربطی به دود و دم اطرافش ندارد؛ پیاده راه خیابان برادران مظفر که عجیب حال آدم را خوب می کند.
خیابان برادران مظفر از ابتدای بلوار کشاورز و جایی نزدیک میدان ولیعصر (عج) شروع می شودو تا خود خیابان شهید لبافی نژاد ادامه دارد. این روزها اما آن بخشی که بین بلوار کشاورز و خیابان انقلاب قرار دارد زیادی شلوغ است. دلیلش سنگفرشی است که خیابان را عجیب زیبا کرده. اما باید تاکید کرد که پیاده راه سازی زیبای این خیابان توانسته به خوبی هویت تاریخی آن را بازسازی کند.نام قدیمی خیابان برادران مظفر، خیابان صبا بوده است. خیابان صبا سه دوره تاریخی باغ جلالیه، مدرن و انقلاب را به خود دیده است.

پیاده راه خیابان برادران مظفر تهران

قبل از شروع پیاده روی می توانید سری به مرکز انتقال خونی که همان اول خیابان قرار دارد بزنید و تصمیمی که مدت هاست برای خون دادن دارید را عملی کنید. اگر اهل سینما هستید و آمار فیلم های در حال اکران را دارید، اگر اهل سینما هستید اما مشغله های روزانه مدت هاست نگذاشته اند سراغی از سالن های سینما بگیرید یا اصلا اگر اهل سینما نیستید اما هوس کرده اید یک تفریح جدید را تجربه کنید، سر راه می توانید سری به سینما فلسطین بزنید و بعد از دیدن فیلم، روی نیمکت های این خیابان بلند بنشینید و توی ذهنتان نقد و بررسی اش کنید.
خیابان را که پایین بیایید، حوالی خیابان طالقانی، می توانید سری هم به موزه هنرهای معاصر فلسطین بزنید. نمایشگاه های زیادی در این موزه برگزار می شوند که ممکن است باب طبع شما باشند.
خیابان صبا با دارا بودن پتانسیل کافی و نقش پررنگ گذر فرهنگ و هنر در طرح جامع تهران، به علت عدم توجه به منظر شهری در روند طراحی، نتوانسته پاسخگویی مناسب در راستای نیاز ساکنان باشد. لذا این نوشته درصدد است با استناد به دانش منظر شهری، پیاده‌راه خیابان صبا را به مثابه یک فضای جمعی تحلیل و ارزیابی کرده و با بررسی و ارایه “پهنه بندی تلفیقی” خیابان صبا که بر اساس پهنه های غالب آن، شامل : “پهنه‌بندی تاریخی” ،”پهنه‌بندی فعالیتی” و “پهنه‌بندی سبک معماری” است، راهکارهایی در راستای ارتقای هویت و کیفیت فضایی پیاده راه صبا ارایه دهد.
آدرس : بلوار کشاورز، خیابان برادران مظفر ( صبا)

پیاده راه خیابان برادران مظفر تهران پیاده راه خیابان برادران مظفر تهران

منبع:
بزنیم بیرون

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *