جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

پنجمین جشنواره سمنو درق برگزار می شود

تاریخ بروزرسانی :
۱۶ اسفند ۱۳۹۶

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان گرمه از برگزاری پنجمین جشنواره سمنو شهر درق در آستانه نوروز ۹۷ خبر داد.

احمد ملاصالحی در گفتگو با خبرنگار نسیم امروز، گفت: سمنو غذای سنتی مردم شهر درق است و دانش منحصر بفردی که در پخت این غذا به کار برده می شود سبب شده تا ماندگاری این محصول بدون نیاز به نگهداری در یخچال، بالا رود.

وی افزود: پخت سمنو در تمام نقاط خراسان شمالی انجام می شود اما در شهر درق به عنوان یک سنت قدیمی همچنان پابرجا و ماندگار است.

ملاصالحی اظهار کرد: در پخت سمنو درق از مواد طبیعی استفاده می شود و مواد صنعتی و امروزی به کاربرده نمی شود.
سمنو پنجمین جشنواره سمنو درق برگزار می شود

وی از برگزاری پنجمین جشنواره سمنو شهر درق خبر داد و افزود: این جشنواره هفدهم اسفند جاری در محل مسجد تاریخی جامع شهر درق برگزار خواهد شد.

ملاصالحی با بیان اینکه امسال ۱۸ دیگ سمنو پخت خواهد شد، تصریح کرد: فروش محصول یکی از مشکلات سمنو پزان شهر درق است که اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گرمه برای رفع این مشکلات راهکارهایی را در نظر گرفته است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان گرمه گفت: برای رفع مشکلات فروش سمنو، راه اندازی کارگاه تولیدی فراورده های سمنو از جمله شکلات و نظیر آن در نظر گرفته شده که تکمیل این کارگاه نیازمند تامین اعتبارات لازم است.

منبع: نسیم امروز

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد