رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۰ فروردین ۱۳۹۸

پناهگاه حیات وحش لوندویل آستارا

اشتراک گذاری

پناهگاه حیات وحش لوندویل آستارا ما بین بخش لوندویل و بخش مرکزی شهرستان آستارا واقع شده و یکی پناهگاه های بارز و مهم حیات وحش در استان گیلان محسوب می شود.پناهگاه حیات وحش لوندویل دارای مساحتی در حدود ۱۰۲۶ هکتار است. این منطقه نمونه منحصر به فرد از باقیمانده جنگلهای جلگه‌ای هیرکانی است.

پناهگاه حیات وحش لوندویل طی مصوبه ای در سال ۱۳۵۲ به عنوان منطقه حفاظت شده اعلام شده است.از گونه‌های مهم گیاهی پناهگاه حیات وحش لوندویل میتوان از نی، لویی، انار وحشی، توسکای قشلاقی ازگیل لرگ، لیلکی و تمشک و … نام برد.
سمورآبی، گورکن، فوک دریای خزر و شغال از پستانداران منطقه و قوی گنگ، قوی فریادکش، ‌فیلوش، ‌اردک سیاه کاکل، ‌اردک چشم طلایی ، باکلان کوچک و بزرگ، عقابها ،‌ کاکائیها،‌ پرستوهای دریایی، آبچلیکها،‌ حواصیلها، ‌سهره‌ها ، ‌چرخ ریسکها، گیلانشاه خالدار، ‌پری شاهرخ، درنا و قرقاول از گونه پرندگان منطقه می باشند.

طول منطقه پناهگاه حیات وحش لوندویل ۱۵ کیلومتر و عرض متوسط آن ۵۰۰ متر می باشد و از شمال به اراضی سازمان سیاحان ، از غرب به جاده آستارا – هشتپر و از جنوب به رودخانه لوندویل و از شرق به حریم قانونی دریای خزر محدود است. ۳/۱ اراضی منطقه را سیمای تالابی و بقیه را درختچه های جنگلی شامل انار وحشی، گوجه وحشی و … به اشغال درآورده است.

آدرس : استان گیلان – شهرستان آستارا

پناهگاه حیات وحش لوندویل آستارا
پناهگاه حیات وحش لوندویل آستارا پناهگاه حیات وحش لوندویل آستارا
پناهگاه حیات وحش لوندویل آستارا پناهگاه حیات وحش لوندویل آستارا

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *