رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۱ دی ۱۴۰۲

پل شهید جهان آرا خرمشهر

اشتراک گذاری

پل شهید جهان آرا خرمشهر یا پل جدید یا پل دوم ، روی رودخانه کارون ساخته شده است. قسمت جنوبی شهر را به قسمت شمالی متصل می کند. با فاصله مناسب از پل قدیمی و جهت بازسازی شهرستان خرمشهر احداث شده است.
رود خروشان کارون پس از طی کیلومترها سرانجام در آخرین گام های خود از خرمشهر عبور و به اروندرود می ریزد. عبور کارون از داخل شهر تاریخی خرمشهر آن را به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم می کند که برای اتصال دو بخش شهر، به پل نیاز بوده است. خرمشهر دو پل روی کارون دارد: پل قدیم که از نمادهای استقامت در دوره اشغال خرمشهر بود و در زمان جنگ تخریب و بعد بازسازی شد و پل جدید. پل جهان آرا قسمت جنوبی شهر را به قسمت شمالی متصل میکند.

پل شهید جهان آرا

در واقع بلوار ساحلی در سمت شمالی شهر را به بلوار بایندر در قسمت جنوبی پیوند می دهد. رودخانه کارون که در زیر این پل از میان شهر می گذرد، در سمت غربی به رودخانه اروند و در سمت شرقی شهر به رودخانه بهمن شیر وصل شده و هر دو در نهایت در جنوب شهر به خلیج فارس می ریزد. در سمت شمالغربی پل جدید، موزه جنگ قراردارد که از داخل آن می توان نمایی از پل را دید. همچنین بلوار ساحلی شمالی جای خوبی برای قدم زدن در غروب و تماشای غروب در کنار پل جهان آرای خرمشهر است.

ویژگیهای پل شهید جهان آرا

این پل که بصورت معلق و قوسی طراحی شده، در سال ۱۳۸۰ و در سمت غربی شهر ساخته شد و به نام شهید جهان‌آرا نامگذاری شده است. پل جدید خرمشهر ۳۸۴ متر طول و ۱۵ متر عرض دارد و دهانه معلق و قوسی آن ۱۴۴ متر است. طراحی و ساخت پل توسط شرکت ماشین سازی اراک انجام شد و هزینه ساخت آن یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون اعلام شد. در زمان افتتاح، پل جهان آرا بزرگترین پل معلق قوسی خاورمیانه بود.

پل شهید جهان آرا

نحوه دسترسی

آدرس:خوزستان، خرمشهر، بلوار ایران زمین

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *