جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

پل آب بر بالا

تاریخ بروزرسانی :
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵

پل آب بر بالا مربوط به دوره قاجار است و در شهرستان جهرم، بخش سیمکان، دهستان پشت پر، ارتفاعات غربی روستای کوشک حسن آباد واقع شده است. این اثر در حدود ۳۰۰ متری شمال غربی روستای کوشک حسن آباد ودر ارتفاع ۱۲۴۲ متری از سطح دریا واقع گردیده است و مربوط به دوره قاجاریه می باشد . مصالح به کار رفته در این بنا سنگ و گچ دستکوب است . ارتفاع پل حدود ۱۵ متر است که نیمی از پایه های آن بر روی صخره های طبیعی دره بنا شده است . بر روی پل کانالی به طول حدود ۳۵ متر عبور داده شده که آب چشمه و قنوات که از شمال غرب روستا جاری می باشد را به مزارع پایین دست روستا هدایت می کند نوع بهره برداری از این اثر به صورت خدماتی می باشد و.هیچگونه دخل و تصرفی در اثر صورت نگرفته است تنها در دوره های مختلف تعمیرات جزئی در اثر صورت گرفته است .

به گزارش روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری فارس این اثر در سالهای گذشته توسط کارشناسان این سازمان شناسایی و در سال ۱۳۸۷ کلیه اقدامات ثبتی آن مهیا گردید وپس از طی مراحل وتشریفات قانونی هم اکنون در فهرست آثار ملی ایران به شماره ۲۴۷۲۳ به ثبت رسیده است وتحت حفاظت وصیانت این سازمان قرار گرفته است.

از هموطنان عزیز ساکن جهرم تقاضا می شود در صورت داشتن تصاویری از پل آب بر بالا آنرا در قسمت دیدگاه ( قسمت پایانی مطلب – انتهای صفحه ) و یا از طریق ایمیل (info@seeiran.ir) برای ما ارسال نمایند.

see223 1 پل آب بر بالا

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *