رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۵ آذر ۱۳۹۷

پایتختی که خواب ندارد

اشتراک گذاری

تغییر سمت و سوی فرهنگ، شرایط خاص خود را نیز تحمیل می کند؛ اگر تا چند سال پیش شب بیداری در شهرها کمتر معنا و مقبولیت داشت این روزها می بینیم که وضعیت جاری در جامعه طلب می کند متولیان حوزه شهری به اقتضای مطالبات موجود، برای حیات شبانه شهر نیز چاره ای بیاندیشند.
صرفنظر از برخی مشاغل که در تهران به صورت شبانه روزی جریان دارد و نیز وضعیت تردد مسافران شبانه درون شهری که سهم قابل تاملی را به خود اختصاص می دهند، موضوع و نیاز تازه ای که طی سال های گذشته در پایتخت رونق گرفته حیات شبانه است.
هرچقدر برخی پزشکان توصیه کنند براساس ساختار جسمی، انسان باید شب ها بخوابد تا سوخت و ساز بدن به طور مناسب انجام شود، اما واقعیت این است که بخشی از شهروندان شب ها بیدار هستند؛ به گشت و گذار در شهر می پردازند و نیازهایی دارند که پاسخگویی به آنها خود منشا ایجاد مشاغل تازه ای نیز خواهد شد.
شاید اگر اوایل راه اندازی غذاهای خیابانی ( ون کافه ها) در خیابان تاریخی و نوستالوژیک ۳۰ تیر در قالب طرح حیات شبانه برخی افراد واکنش هایی نشان می دادند، اینک همه پذیرفته اند که بخشی از مردم برای تفرج در این منطقه تاریخی شهر هم که شده نیاز به حضور در جایی برای وقت گذرانی، آشنایی بیشتر با جاذبه های تاریخی و گردشگری پایتخت دارند و دیگر کسی مخالفتی با چنین طرح هایی نمی کند.
به همین منظور طرح حیات شبانه شهر با هدف معرفی جاذبه های گردشگری و اجرای برنامه های فرهنگی و هنری در معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری در پایتخت برنامه ریزی شد و در حال اجرا است، طرحی که البته هنوز چندان شناخته شده نیست.
گرچه همگان معتقدند که زیرساخت های شهری برای اجرای چنین طرح هایی به اندازه ظرفیت های پایتخت از یک سو و نیز نیاز و مطالبات موجود شهروندان و صاحبان برخی مشاغل مرتبط فراهم نشده اما کارشناسان آغاز چنین طرح هایی را شروعی بر امیدواری ها در این بخش تلقی می کنند.

پایتخت  پایتختی که خواب ندارد

           
 

نظر کاربران :

  • علی فدایی فرد

    شبگردی در تهران به دور از هیاهوی شهر و ترافیک و آلودگی صوتی لذت خاصی دارد تهران همیشه دیدنی است

    ۲۷ آذر, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • سفریتو

    به خاطر سیل مهاجرتی که به تهران رسیده – قطعا این مورد بیشتر از قبل نمایان خواهد شد

    ۲۵ آذر, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *