رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

پارک های ساحلی کیش در یک نگاه

تاریخ بروزرسانی :
۶ بهمن ۱۴۰۰

پارک های ساحلی کیش را در یک مطلب جمع آوری کرده ایم که در این فصل سرد که سفر به کیش می ‌تواند گزینه بسیار مناسبی باشد به راحتی به این سواحل رفته و لذت ببرید .جزیره کیش مانند نگینی در خلیج فارس می درخشد. این جزیره ۹۰ کیلومتر مربع مساحت دارد و کانون تجارت بین ایران و سایر نقاط دنیا ازجمله چین و اروپا در طول تاریخ بوده است. سواحل مرجانی بسیار زیبا و پاکیزه علاوه بر امکانات ویژه تفریحی و جاذبه های گردشگری سفری هیجان انگیز را برای گردشگران رقم بزند. در میان تفریحات و جاهای دیدنی این جزیره، پارک های ساحلی کیش ساعات خوشی را در سکوت و آرامش برای انجام انواع تفریحات مهیا نموده اند.

-های-ساحلی-کیش-5 پارک های ساحلی کیش در یک نگاه

اسکله تفریحی کیش

اسکله تفریحی کیش یکی از محل های مخصوص گردشگران است که می توانند در آن فعالیت های تفریحی و بسیاری از سرگرمی هایی که برای آن ها مهیا شده است را انجام دهند و برای آنان که می خواهند بدانند اسکله تفریحی کیش کجاست باید گفت که این اسکله تفریحی در انتهای بلوار دریا در کیش واقع شده است و حدود ۴۴۰ متر طول و حدود ۲۰ متر عرض دارد. این اسکله یک فضای پهناور است که از طریق چندین شمع به دریا وصل شده و توسط آن ها نگه داشته می شود.

اسکله یاد شده یکی از پرطرفدارترین جاهای دیدنی کیش است و اکثر کسانی که به این جزیره سفر می کننده از آن دیدن می نمایند. شما می‌توانید در اسکله تفریحی جزیره کیش علاوه بر بهره بردن از امکانات زیبا و مناسبی که برایتان در نظر گرفته شده، مناظر زیبا را به نظاره بنشینید و از آن ها عکس گرفته و ماهی های رنگارنگ و متنوع را در آب نگاه کنید و از رستوران ها و چایخانه های بیشماری که در این اسکله تفریحی وجود دارد استفاده کنید. خدمات دریایی این اسکله نیز موجب می شود لحظاتی بسیار شاد و به یاد ماندنی در ذهنتان ثبت شود.

-های-ساحلی-کیش-1 پارک های ساحلی کیش در یک نگاه

تمام تفریحات متداولی که شما در رستوران های سنتی برای لذت بردن از یک منظره زیبا انتظار دارید را می‌توانید در اسکله تفریحی کیش در اختیار داشته باشید. وجود قایق های پدالی، قایق های ماهیگیری، امکانات غواصی و قایق های شیشه ای می تواند شما را برای دیدن دریا و کف دریا مجهز نماید و از تفریحات آبی نیز لذت ببرید؛ ضمن اینکه در جوار اسکله تفریحی کیش تفریحگاه های دیگری نیز قرار گرفته اند که می توانید از آن ها نیز بهره ببرید.

اسکله تفریحی برای پیاده روی های صبح زود و پیاده روی های آخر شب شاعرانه و بسیار مناسب است. آرامش، سکوت و صدای دریا لذت پیاده‌روی در این اسکله را دو چندان خواهد نمود؛ همچنین در کنار این مجموعه مرکز خرید ونوس، هتل های کیش و رستوران های باکیفیت از جمله شمبلر، لوشاتو، رستوران سنتی و کافی شاپ وجود دارد که صبحانه های بسیار خوبی در آن ها سرو می‌شود. شما می توانید در اسکله تفریحی کیش به بولینگ و دوچرخه سواری نیز بپردازید و با حضور در این مکان یک تفریح کاملا جذاب و سرشار از سرگرمی های مختلف را تجربه نمایید.

-های-ساحلی-کیش پارک های ساحلی کیش در یک نگاه

شما عزیزان قادرید با استراحت و آفتاب گرفتن در پلاژ آقایان و پلاژ بانوان نیز از شنا در سواحل خلیج همیشه فارس نیز لذت ببرید. فعالیت هایی که می توانید در فضای پارک های بی شمار این جزیره انجام دهید می‌توان ماهیگیری تفریحی، والیبال ساحلی، سوار شدن بر کشتی تفریحی، بولینگ، پیست اسکیت روی یخ، سافاری، کارتینگ، پیست خاکی بادی، دوچرخه سواری، اسکوتر برقی و اسب سواری را نام برد و با انجام ورزش ها و تفریحات گروهی روزهای هیجان انگیزی را در کنار سواحل تمیز و آفتاب درخشان این جزیره برای خود، خانواده و دوستانتان رقم بزنید؛ همچنین فضاها و نماهای منحصر به فردی که در کیش به ویژه در شب های این جزیره وجود دارد می تواند برای شما بسیار خاطره‌انگیز باشد.

شما می توانید از لذت رانندگی در جاده جهان و طراحی بی نظیر آن لذت ببرید، به ماهی ها غذا دهید، در ساحل درختان نارگیل افق غروب خورشید را به نظاره بنشینید و در پارک آهوان کیش طبیعت بی نظیر این جزیره را تماشا کنید؛ همچنین در شهربازی کیش و مجتمع ورزش های زمستانی و دهکده تیراندازی به فعالیت ‌های ورزشی بپردازید. به دلیل بعد مسافت و همچنین هزینه‌های سفر به کیش بهتر است که سفرتان را برای مدت طولانی تری در این جزیره برنامه ریزی کرده و برای این منظور می ‌توانید از جشنواره های تابستانی و سایر جشنواره هایی که در طول سال توسط منطقه آزاد کیش برگزار می گردد استفاده نمایید تا در برخی از هزینه ها صرفه جویی انجام شود. پیشنهاد می گردد حداقل مدت زمان سفر به جزیره کیش حدود یک هفته باشد. هزینه اقامت و خورد و خوراک و سایر فعالیت‌های شما در این جزیره برای یک هفته بسته به نوع هزینه هایی است که انجام می دهید که البته با بیشتر شدن تعداد افراد برخی از هزینه ها به صرفه تر خواهد بود.

-های-ساحلی-کیش-2 پارک های ساحلی کیش در یک نگاه

پارک و اسکله تفریحی میرمهنا

پارک تفریحی ساحلی میرمهنا یا اسکله تفریحی قدیم کیش در شمال غربی جزیره قرار دارد. این پارک در جوار یک مسجد با نام مسجد خاتم الانبیا ساخته شده و تا میدان جاسک در امتداد نوار ساحلی ادامه دارد. وجود اسکله ماهیگیری موجب شده پارک به صورت مجازی به دو قسمت فاز ۱ که از مسجد تا اسکله ماهیگیری می باشد و فاز ۲ که از اسکله تا میدان جاسک است تقسیم گردد. فاز یک این پارک با مسیرهای پیاده رو و وجود امکانات کمپینگ ازجمله آلاچیق، منقل برای کباب، پارکینگ، مسیر دوچرخه سواری و مبلمان کنار دریا حدود ۴۱ هزار مترمربع مساحت دارد که در کنار آن مسجد خاتم الانبیا، بازار عربها، بازار ماهی فروشی، نمازخانه ساحلی، کتابخانه عمومی، مسیر دوچرخه، چایخانه و چند بوفه وجود دارد. همچنین در انتهای اسکله فاز یک این پارک می توانید لاکپشت های آزاد را به تماشا بنشینید.

گردشگرانی که که در پارک میر مهنا کیش اقامت گزیدند می‌توانند در اسکله به ماهیگیری بپردازند اما به دلیل ملاحظات ایمنی نمی توانند در آب شنا کنند. فاز دوم پارک که حدود ۵۰ هزار متر مربع است و مسجد جامع سفین که برای بومیان منطقه که اهل سنت هستند ساخته شده است در آن قرار دارد. پارک تفریحی میرمهنا در سال ۱۳۸۵ احداث شد و در کنار اسکله پلکان هایی برای سوار شدن به قایق های تفریحی و تماشای دریا وجود دارد. نورپردازی های مختلف زیبایی این اسکله را تزیین می نمایند و شما می توانید از طریق قدم زدن روی این اسکله کوه های جنوبی کشورمان ایران را ببینید.

-های-ساحلی-کیش-میرمهنا پارک های ساحلی کیش در یک نگاه

پارک ساحلی دامون

ساحل دامون یکی از زیباترین ساحل‌های جزیره است و چشم‌انداز خاص دارد.پارک ساحلی دامون در شمال جزیره و در نزدیکی بازار دامون قرار گرفته است. در این ساحل، هتل‌هایی برای اقامت مسافران ساخته شده‌اند. این هتل‌ها چشم‌انداز دریای نیلگون خلیج فارس را به چشمانتان تقدیم می‌کنند و هر کس مسافر این هتل‌ها باشد، می‌تواند زیبایی دریا را از پنجره اتاقش تماشا کند.

وقتی وارد این پارک ساحلی زیبا می‌شوید، اول از همه درخت‌های سرسبز نخل به چشم می‌خورند که اول ساحل را فرا گرفته‌اند. سکوت حکم‌فرما بر این ساحل را با هیچ چیز دیگری نمی‌توان عوض کرد. آرامش این ساحل برای گردشگران بی‌نظیر است و هر گردشگری به آنجا می‌رود، دوست دارد دوباره به این ساحل زیبا برود.پارک ساحلی دامون علاوه بر امکانات معمول، هتل و پاساژ نیز دارد و گردشگران می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند.کمی جلوتر از فضای پارک، در وسط درخت‌های نخل و در فضایی سرسبز، خرگوش‌های زیبا و بازیگوش دیده می‌شوند که لابه‌لای تیغ‌های درخت و گل‌های زیبا پنهان شده‌اند.
-ساحلی-دامون پارک های ساحلی کیش در یک نگاه

پارک ساحلی سیمرغ

پارک ساحلی سیمرغ کیش از زیباترین پارک ها و محیط های گردشگری با امکانات کاملی برای گذراندن لحظاتی خوش در این جزیره می باشد. پارک ساحلی سیمرغ جزیره کیش با مساحتی نزدیک به ۱۵۰۰۰ متر واقع شده است. پارکی که در میان پارک های ساحلی این جزیره از طرفداران زیادی برخوردار است.

یکی از دلایل محبوبیت پارک ساحلی سیمرغ کیش دریایی نزدیکی آن به مراکز دیدنی و تفریحی این جزیره می باشد.

-ساحلی-سیمرغ-1 پارک های ساحلی کیش در یک نگاه

پارک ساحلی مرجان

پارک ساحلی مرجان کیش، در مجاورت بازار مرجان واقع شده، یکی از زیباترین مراکز دیدنی کیش است که بازار مرجان را به دریا ارتباط می دهد. بسیاری از مسافران و ساکنین جزیره اوقات تفریحی خود را در کنار این پارک گذرانده و از مناظر زیبای ساحلی کیش لذت می برند.آلاچیق ها و محوطه سازی جذاب این پارک ساحلی فرصت مناسبی را برای شما بوجود می آورد که فارغ از هیاهوی بازار به دیدار دریا و چشم انداز های زیبای طبیعت اطراف بروید و در طول اقامت خود در جزیره کیش از این منطقه که دارای ساحلی بسیار زلال و شفاف می باشد دیدن کنید و عکسهای به یاد ماندنی بگیرید.

-ساحلی-مرجان پارک های ساحلی کیش در یک نگاه

پارک ساحلی ماهیگیر

پارک ساحلی ماهیگیر به مساحت ۴ هزار مترمربع در کرانه های شرقی سواحل کیش ساخته شده و مرد ماهیگیر دارنده رکورد بزرگترین مجسمه فیگوراتیو کشور از ارتفاع ۱۲ متری نظاره گر زیباییهای این پارک ساحلی است. در پارک ساحلی ماهیگیر دو آب نما در دو جهت شرقی و غربی پارک بناشده و این دو آبنما توسط یک جوی آب صد متری به هم متصل شده اند. استراحتگاه های زیبا زیر سایه درختان تنومند سواحل کیش هر رهگذری را برای کسب آرامش دقایقی به استراحت دعوت می کند.در پارک ساحلی مرد ماهیگیر کیش می‌توانید بزرگترین مجسمه فیگوراتیو کشور را در کنار سایر زیبایی های این پارک مشاهده کنید و در پارک شهر کیش علاوه بر بهره بردن از مناظر دیدنی، آبنماها و دریاچه مصنوعی به اسکیت و دوچرخه سواری نیز بپردازید.

-های-ساحلی-کیش-6 پارک های ساحلی کیش در یک نگاه

تفریحات منحصربه‌فرد در کیش

ازجمله تفریحاتی که می توانید در جزیره کیش انجام دهید علاوه بر ماهیگیری، گردش در بازارهای شهر و خرید کردن از آن ها، قایق سواری و غیره است؛ همچنین می توانید از یکسری فعالیت های خاص و منحصر به فرد که برای گردشگران طراحی و فراهم شده‌اند نیز لذت ببرید. ازجمله این تفریحات که می توانید در سطح کشور فقط در جزیره کیش آن ها را انجام دهید و لحظات هیجان انگیز و پرشوری را برای خود و همراهانتان فراهم آورید پاراسل و تیوب سواری، بانجی جامپینگ، پروازهای تفریحی، شبیه ساز پرواز، جت اسکی، فلای بورد، کیبل اسکی، پارک آبی کیش و غواصی است.

-های-ساحلی-کیش-4 پارک های ساحلی کیش در یک نگاه

چگونه به جزیره کیش برویم؟

برای سفر به جزیره کیش می‌توانید به سه طریق اقدام نمایید؛ اول آنکه شما با هواپیما، قطار، اتوبوس یا خودرو شخصی به شهر بندرعباس و یا بندر لنگه واقع در استان هرمزگان سفر کرده و از طریق کشتی و قایق به این جزیره سفر نمایید. ضمن اینکه اگر خودروی شخصی تان را بخواهید به کیش انتقال دهید از طریق کشتی های مخصوص می توانید این کار را با هزینه کم انجام دهید. راه دیگر سفر به کیش استفاده از هواپیما است که متداول ترین روش برای سفر به جزیره است و معمولاً از اکثر فرودگاه های کشور برای سفر به این جزیره پرواز وجود دارد و می‌توانید با رزرو بلیط سفر خود را آغاز کنید. گزینه دیگری که برای سفر به جزیره کیش وجود دارد از طریق دریا است و شما می توانید از کشتی های تفریحی که برای این منظور در خلیج فارس فعالیت می کنند استفاده نمایید و در مسیر خود نیز از تفریحات نیز بهره مند گردید.

-ساحلی-سیمرغ پارک های ساحلی کیش در یک نگاه

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *