رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۳۱ فروردین ۱۳۹۹

پارک سنتر محلی برای کارآفرینان و هنرمندان ایرانی

اشتراک گذاری

مرکز خرید پارک سنتر محلی برای کارآفرینان و هنرمندان ایرانی فراهم آورده است که میتوانند کسب و کار خود را به صنعت خرده فروشی گسترش دهند. مرکز خرید پارک سنتر، به طراحان و برندهای ایرانی ای اختصاص دارد که نمادی هستند از فرهنگ و تمدن غنی ایرانی که با دنیای مدرن و زندگی روزمره در هم آمیخته شده است.

باور به توانمندی تولید داخلی، چند سالیست که برای مخاطبین ایرانی و حتی مردمان سایر کشورها نهادینه شده است اما فرصتِ حضوری واقعی در صنعت، فارغ از رویدادهای محدود به دشواری برای برندهای ایرانی امکان پذیر بود. به علاوه، مطالعات جامع نشان داد که حجم گسترده ای از نیاز لباس های مورد استفاده، صرفا از طریق محصولات داخلی پاسخ داده می شود.

پارک سنتر محلی برای کارآفرینان و هنرمندان ایرانی

تعریف مراکز خرید در ایران، عموما، هم معنی با برندهای شناخته شده و جهانیست در صورتی که، عموم برندهای طراح محور، کسب و کار جهانی خود را، روزی در یک مرکز خرید و یا خیابان مرکزی شهر شروع کرده اند. پارک سنتر، توانسته محلی را فرآهم آورد که مجموعه‌ای از برندها، شوروم‌ها، کانسپت استورها و طراحان ایرانی در آن حضور داشته باشند و برای اولین بار، وارد صنعت خرده‌فروشی به صورت رسمی شوند. این مجموعه کم‌نظیر از هنر ایرانی، فرصتی برای دیده شدن بیشتر هر برند را محقق می‌سازد.

نمای بیرونی مجموعه پارک سنتر، معماری خاصی دارد که توسط مهندس مجیدی طراحی شده و جوایزی را دریافت کرده است. این مجتمع هم‌چنین شامل ۹ طبقه زیرزمین به‌منظور تامین پارکینگ حدود ۴۰۰ اتومبیل به‌صورت ترازهای نیم‌طبقه است. فضاهای تاسیساتی نیز در این طبقات قرار دارند. پارک سنتر چهار طبقه فضای تجاری دارد که شامل سوپرمارکت و فروشگاه‌های تجاری است و دسترسی آن‌ها به پارکینگ علاوه‌بر آسانسور، ازطریق رمپ برقی ممکن شده است.

قسمت تجاری در تراز فوقانی، به چیدمان فضاهای رستوران و تراس روباز اختصاص یافته است. همچنین در ۱۸ طبقه فوقانی شاهد جانمایی فضاهای اداری با متراژهای متنوع از ۴۰ الی ۴۰۰ مترمربع هستیم. این قسمت ازطریق دو رشته آسانسورهای شرقی و غربی به‌تعداد هفت عدد، امکان دسترسی به لابی منحصربه‌فرد در جبهه شمالی را میسر کرده است.

برندهای پارک سنتر

اولین گالری که در پارک سنتر به چشم بیننده می‌خورد، گالری «حجاب استایل» است. این برند از سال ۱۳۹۲ کار خود را آغاز کرد. نازنین قبله‌وردی که خود طراح لباس است، با گردهم‌آوردن طراحان در داخل و خارج از ایران، مدل‌های متنوع مانتو، روسری و لباس‌های رسمی را طراحی می‌کند.
«گالری ابریشم»، یکی دیگر از گالری‌هایی است که با ویترین خوش‌رنگش در پارک سنتر خودنمایی می‌کند. دنیا زاهدی، خالق این برند، از سال ۱۳۸۷ کار طراحی لباس را با یک لباس شروع کرد و استقبال زیاد از کارش باعث شد آن را گسترش دهد. «ابریشم» نامی ایرانی است، نام پارچه اصیل ایرانی، و دنیا زاهدی می‌خواهد همه محصولات در گالری او ایرانی باشند؛ از طراحان گرفته تا کانسپت‌ها و حتی موسیقی‌ که در فضا پخش می‌شود. از ویژگی‌های جالب این گالری این است که با طراحان گم‌نام کار می‌کند. از افتخارات گالری ابریشم آن است که بسیاری از طراحان شناخته‌شده امروز، اولین‌بار در رویدادهای این برند دیده شده‌اند. برخی از رویدادهای دنیا زاهدی، هر چند ماه یک بار در خارج از تهران برگزار می‌شود. در این رویدادها، بسیاری از طراحان شهر میزبان حضور دارند.
«کمرون زیگزال» دیگر برند ایرانی این مجتمع است. کامران بختیاری در سال ۲۰۰۶ برند کمرون زیگزال را در لندن ثبت جهانی کرد. رویکرد این برند استفاده از پارچه‌های خاص در طرح‌های خاص بود و از ابتدای کار مجموعه‌های منحصربه‌فردی مانند «نیوزپیپر»، «پرشین»، «فرش»، «ایران»، «باستان» و «هخامنش» را طراحی کرد.
مجموعه کمرون زیگزال در ابتدا در مالزی و سپس در ترکیه فعالیت داشت؛ اما به‌دلیل عشق و علاقه این تیم به ایران، فعالیت‌ها از سال ۲۰۱۰ به ایران منتقل شد تا هم سبب کارآفرینی در کشور شود و هم محصولی کاملا ایرانی‌ به جهان نشان داده شود.

پارک سنتر محلی برای کارآفرینان و هنرمندان ایرانی پارک سنتر محلی برای کارآفرینان و هنرمندان ایرانی

در تمام کارهای کمرون زیگزال، از تم‌های ایرانی استفاده شده است. به‌عنوان مثال، کلکسیون «نیوزپیپر» بخشی از پیشینه تاریخی ایران را با حروف لاتین و به‌شمایلی کاملا روزنامه‌ای در بر دارد، یا در مجموعه «پرشین» از نقوش ایرانی-اسلامی، به‌همراه سنگ‌های قیمتی دست‌دوز استفاده شده است؛ درحالی‌که کلکسیون «باستان» شامل نقاشی‌های قهوه‌خانه‌ای و اساطیری است.
کلکسیون «ایران» با الهام از پرچم سه‌رنگ ایران طراحی شده و منقش به اشعار شاعران به‌نام ایرانی مانند فردوسی و حافظ و تصاویر مقبره‌های آنان است. سرستون‌های تخت جمشید و کتیبه بیستون در کلکسیون «هخامنش» به کار برده شده‌اند و نقش فرش اصیل ایرانی در کلکسیون «فرش» دیده می‌شود.
در بخش مردانه این برند، انواع لباس‌های ورزشی و گرم‌کن، لباس‌های روزمره مانند بلوز، شلوار جین، کت و کاپشن، و لباس‌های رسمی مانند کت‌وشلوار‌های کلاسیک و دامادی دیده می‌شود. در بخش زنانه هم لباس شب، پالتو، مانتو و کت‌ودامن موجود است. در کنار لباس، انواع اکسسوری هم در این برند قابل‌سفارش است.
«دُنا مزون» از دیگر برندهای پارک سنتر، لباس‌هایی دارد که روی آن‌ها طرح‌های هندسی و اوریگامی دیده می‌شود. از دیگر گالری‌هایی که در پارک سنتر لباس‌های مجلسی عرضه می‌کنند، می‌توان به «انورسالار»، «اصایل»، «ایریانو»، «ساحل»، «فلای دیزاین»، «گارنت» و «هیوا مزون» اشاره کرد. در این مجتمع گالری‌های زیورآلات هم قرار دارند و از بین آن‌ها می‌توان به «زیورآلات هنری فرزام»، «غزال گالری»، «جواهرات HZ» و «گالری ناردین» اشاره کرد. در این پاساژ، گالری‌های دکوراسیون «چم کوتور»، «فشن پارک» و «پارادایم» هم قرار دارند.
در طبقه سوم این مجتمع، رستوران «وربنا» با منویی از غذاهای تایلندی، چینی و ژاپنی قرار دارد. این رستوران هم فضای داخلی و هم فضای خارجی دارد و از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۱ شب در سه وعده صبحانه، ناهار و شام به مشتری‌ها خدمت‌رسانی می‌کند. کافه‌ای به‌نام «هل کافه» نیز در طبقه اول این مجتمع موجود است.

نحوه دسترسی به پارک سنتر

آدرس پارک سنتر: تهران، چهارراه فرمانیه، خیابان نارنجستان هفتم (جهانبخش‌نژاد)، پلاک هفت.

پارک سنتر محلی برای کارآفرینان و هنرمندان ایرانی پارک سنتر محلی برای کارآفرینان و هنرمندان ایرانی

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *