رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

پارک جنگلی ۲۳۰ هکتاری در جنگل فندقلو احداث می شود

تاریخ بروزرسانی :
۱۵ مهر ۱۳۹۶

فرهاد عبدالعلی پور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مطالعات این طرح از آرتا تپه تا تله کابین در منطقه جنگلی فندقلو انجام شده و در صورت صدور مجوز سازمان جنگلداری و آبخیز داری عملیات اجرایی و سرمایه گذاری آن شروع خواهد شد.
وی نمین ادامه داد: برای اجرای این طرح سرمایه گذار اعلام آمادگی کرده و با تحقق آن یک پارک جنگلی قابل توجه و گردشگر پذیر در این منطقه ایجاد می کنیم.
جنگل فندقلو در ۳۰ کیلومتری شهرستان اردبیل و ۱۰ کیلومتری جنوب شهر نمین واقع شده ‌است این جنگل بخاطر داشتن جاذبه‌ های منحصربه ‌فرد جنگلی – مرتعی و گردنه زیبای حیران از جایگاه ممتاز برای توسعه صنعت اکوتوریسم استان دارد.
جنگل فندقلو استعداد پرورش ۱۰۰ نوع گل از جمله بوماداران و بابونه را دارند. ۱۹ گونه جنگلی متعلق به ۸ تیره و ۱۷ جنس شناسایی شده است. در بین انواع شناسایی شده گونه‌های نادری نظیر فندق، ممرز، راش، بلوط (بلند مازو) و بید مشک وجود دارد و گونه‌های علفی منطقه چون نسترن، تمشک، خاس، پامچال، بابونه، سرخس، گیلدیگ، بنفشه وحشی، گل گاو زبان در زمین های آن به وفور یافت می‌ شود.
عبدالعلی پور با بیان اینکه قابلیت نمین در صنعت گردشگری و صنایع دستی بالاست افزود: در حال حاضر پنج هزار نفر در ۱۲ رشته مختلف صنایع دستی این شهرستان نمین فعالیت دارند.
وی اضافه کرد: سالانه بیش از ۲۰۰ هزار متر مربع صنایع دستی بافتنی در نمین تولید و به بازار عرضه می شود
وی قابلیت و کیفیت صنایع دستی نمین را یادآور شد و افزود: برای گلیم نمین و عنبران از سازمان جهانی یونسکو مهر اصالت اثر اخذ شده که نشان می دهد صنایع دستی نمین از کیفیت و استاندارد بین المللی برخوردار است.
عبدالعلی پور در باره عملیات اجرایی طرح های اقتصادی نمین گفت: عملیات اجرایی ۲۳طرح اقتصادی در این شهرستان شروع شده و ۱۵ طرح با اعتبار ۲هزار میلیارد ریال تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.
وی گفت: با بهره‌برداری از طرح‌های اقتصادی بستر اشتغال بیش از یک هزار نفر فراهم شده و برخی طرح های راکد نیز احیا می‌شود.
نمین در ۲۵کیلومتری شرق اردبیل واقع است.

 پارک جنگلی 230 هکتاری در جنگل فندقلو احداث می شود

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *