جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

پارک جنت اصفهان

تاریخ بروزرسانی :
۱۸ فروردین ۱۳۹۹

اصفهان شهری تاریخی است که علاوه بر داشتن آثار تاریخی که هویت ملی و میهنی ما را تشکیل می‌دهد، از داشتن فضاهای سرسبز و بانشاط و دیدنی نیز بی‌نصیب نیست. در سفر به اصفهان می‌توانید هم از تماشای اماکن تاریخی و کهن بهره ببرید و هم از فضاهای بکر و طبیعی. این لذت سرشار را از خود دریغ نکنید و به این شهر دیدنی سر بزنید و اندکی تاریخ و کمی طبیعت زیبا و به‌یادماندنی، سوغات ببرید و از جاذبه های دیدنی این شهر لذت ببرید.

در این مطلب به معرفی یکی از بوستان های واقع در این شهر برای شما پرداخته ایم.پیشنهاد می کنیم اگر به این شهر سفر کردید، برای گذران اوقات فراغت خود به این پارک هم سری بزنید.

ParkJ 9 780x470 1 پارک جنت اصفهان

 

پارکینگ بوستان جنت
اگر به این بوستان زیبا سر زدید، نگران پارک اتومبیل خود نباشید؛ چراکه این بوستان، دارای پارکینگی وسیع بوده و ظرفیت پارک تعداد زیادی خودرو را دارد. یکی دیگر از امکانات این بوستان که آن را از سایر بوستان‌ها متمایز می‌کند، فضای پارکینگ ویژه معلولان است که ظرفیت پارک چند خودرو برای معلولین حرکتی را دارد.

 

خیابان آتشگاه اصفهان، از خیابان های معروف این شهر می باشد که علاوه بر وجود چند جاذبه در این خیابان، تعدادی پارک نیز مشاهده خواهید کرد و البته این خیابان به تنهایی زیبایی خود را دارد و مسیر خوبی برای قدم زدن های روزانه و شبانه می باشد.
در خیابان آتشگاه اصفهان که چندین اثر تاریخی زیبا از جمله منارجنبان و مقبره باباعبدالله و چندین محله قدیمی را در خود جای داده، به فضاهای سبز و بانشاطی برمی‌خورید که هر یک در جای خود و در تمامی فصول، چه سرد و چه گرم، تماشایی و جذاب هستند.
بوستان‌های زیادی از جمله بوستان‌های خیام، مهدیه، فرشته، کوهسار، شفق، فرشتگان، بهاران، فردوس، گلشن و… در این منطقه واقع هستند. بیشتر این بوستان‌ها محلی بوده و مردم محل، بیشترین استفاده‌کنندگان این پارک‌ها هستند.

این بوستان در محلی خوش آب‌وهوا واقع شده ‌و از امکانات خوبی برای رفاه مسافران و گردشگران برخوردار است. در بیشتر مواقع، سوار و پیاده شدن مسافران بین راه در این بوستان، لذت و شوق سفر را مجددا در وجودتان زنده می‌کند. بوستان جنت از دور، واقعا تماشایی است و وقتی گام‌به‌گام به آن نزدیک و نزدیک‌تر می‌شوید، بر لذت آن افزوده می‌شود.
یکی دیگر از محاسن این بوستان، نزدیکی آن به دیگر اماکن گردشگری طبیعی به خصوص کوه تاریخی آتشگاه، گلخانه ناردین و… است که طراوت فضای آن را دوچندان می‌کند. چنانچه اهل کوهنوردی باشید، می‌توانید از دامنه کوه آتشگاه نیز بالا بروید و اندکی هوای پاک تنفس کنید. پیاده‌روی و انواع ورزش‌های سبک هم که دیگر جای خود دارد!

1488111 پارک جنت اصفهان

یکی دیگر از دیدنی‌های این فضای دل‌انگیز، چند «برج‌ کبوتر» زیبا و تاریخی است که از دور نمایان است و اگر شما مایل بودید؛ می توانید به این قسمت ها بروید و از دیدن آن ها لذت ببرید..
با ورود به پارک می توانید اندکی بر نیمکت‌ها و صندلی‌هایی که جان می‌دهند برای خلوت‌های دو نفره و یا قرار های دوستانه و دورهمی های خانوادگی، بنشینید. کوه آتشگاه درست در مقابل چشمانتان قرار می‌گیرد و گرفتن یک عکس زیبا می‌تواند این خاطره لذت‌بخش را تثبیت کند. اگر محل نشستن خود را تغییر دهید، خواهید دید که کوه زیبای صفه، از دور نمایان است.
از آن‌جا می‌توانید قسمت وسایل بازی کودکان را ببینید. همیشه شور و شوق بچه‌ها در بالا و پایین رفتن از سرسره‌ها و تاب‌بازی و… بزرگ‌ترها را به وجد می‌آورد. با دیدن آن‌ها، ناخودآگاه حس خوب کودکی، در وجودتان زنده می‌شود و خاطرات آن جلوی چشمتان نقش می‌بندد.

امکانات بوستان جنت

وسایل حرکت درمانی و ورزشی نیز از امکانات دیگر این بوستان خوش آب‌وهوا است که در تمامی ایام سال، عده‌ای از علاقه‌مندان به ورزش را به خود مشغول می‌کند. وجود ۹۵۰ اصله درخت، زمین چمن و فضای گل‌کاری نیز به طراوت و شادابی این بوستان زیبا افزوده ‌است.پایه‌های روشنایی زیبا به خصوص برای روشن کردن محوطه پارک هنگام شب نیز به زیبایی آن در تاریکی شب، می‌افزاید. از دیگر محسنات این بوستان این است که خلوت است و هیاهو و سرو‌صدای سایر بوستان‌ها را ندارد. لذا می‌توانید لحظاتی آرام و بدون آشفتگی ذهنی را در آن تجربه کنید.
یکی دیگر از دیدنی‌های این فضای دل‌انگیز، چند «برج‌ کبوتر» زیبا و تاریخی است که از دور نمایان است.حتما زمانی را برای بازدید از آن‌ها اختصاص دهید؛ چراکه این برج‌های کبوتر دیدنی، خود گوشه‌ای از هویت تاریخی ما ایرانیان را تشکیل می‌دهند.

نحوه دسترسی به پارک جنت

بوستان جنت ، واقع در شهر اصفهان و در ضلع جنوبی خیابان آتشگاه (یکی از خیابان‌های قدیمی اصفهان)، مقابل کوه تاریخی آتشگاه (دژ ماربین) و بوستان مهر واقع شده‌ است.ورودی این پارک تابلویی با نام بوستان جنت وجود دارد که در ابتدای پارک قابل مشاهده می باشد.

 

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *