جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

ورود گردشگران فاقد بیمه به مرنجاب ممنوع می شود

تاریخ بروزرسانی :
۲۹ فروردین ۱۳۹۷

کاشان- ایرنا- رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آران و بیدگل با اشاره به آغاز طرح ساماندهی منطقه نمونه گردشگری مرنجاب واقع در شمال این شهرستان، از اجرای طرحی برای جلوگیری از ورود گردشگران و خودروهای فاقد بیمه به این منطقه کویری خبر داد.
مجید نوری روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: نظارت بیشتر بر فعالیت های حوزه گردشگری در کویر مرنجاب ضروری بود و در این راستا طرح ساماندهی با محوریت میراث فرهنگی اجرا و از جمله ورود به این منطقه بدون بیمه امکان پذیر نخواهد شد.
وی ساماندهی آفرود و سافاری در مرنجاب را از اولویت های این طرح ساماندهی عنوان کرد و افزود: همراه داشتن بیمه خودرو و مسافر برای تورهای آفرودی از این پس ضروری است و در صورت نداشتن بیمه، از ورود آنها به منطقه جلوگیری می شود.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آران و بیدگل با اشاره به اعلام آمادگی کلوپ سافاری کشور برای ساماندهی آفرود در مرنجاب بیان کرد: تعیین مسیر گردشگری جهت جلوگیری از پراکندگی در کویر و مشخص کردن منطقه ای محدود برای سافاری در راستای حفاظت از محیط زیست منطقه مرنجاب در جریان است.
او ساماندهی دوباره راهنمایان محلی را از برنامه های میراث فرهنگی عنوان کرد و گفت: آموزش ها و برنامه های لازم در این زمینه تمهید خواهد شد تا نقش راهنمایان در کویر مرنجاب پررنگ تر شود.

maranjab ورود گردشگران فاقد بیمه به مرنجاب ممنوع می شود
نوری همچنین از پیگیری ها برای نصب آنتن تلفن همراه در منطقه مرنجاب خبر داد و بیان کرد: تلاش می شود با محدود کردن منطقه گردشگری، نصب تابلو و علائم، همچنین تقویت آنتن دهی از بروز حادثه هایی مانند گم شدن افراد در کویر جلوگیری کنیم.
وی در مورد دریافت ورودیه در منطقه مرنجاب نیز بیان کرد: دریافت ورودیه باید تنها در برابر ارائه خدمات گوناگون از جمله مسیر مناسب، خدمات اورژانسی، امدادی و راهنمایی گردشگران صورت گیرد.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آران و بیدگل در ادامه بر لزوم نظارت کارشناسی بر روند ساخت و ساز کمپ ها، مرکزهای اقامتی و گردشگری در این شهرستان تاکید کرد و افزود: همه مرکزهای اقامتی و مسافرخانه های سنتی باید تا مدت ۲۰ روز برای دریافت مجوزهای لازم اقدام کنند و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.
او اضافه کرد: نظارت بر مرکزهای گردشگری و اقامتی از نظر مسائل امنیت ساختمانی، رعایت اصول بهداشتی و نظارت بر قیمت گذاری در دستور کار قرار دارد.
به گزارش ایرنا، منطقه نمونه گردشگری مرنجاب با بیش از ۵۵ کیلومتر جاده خاکی در شمال شهرستان آران و بیدگل از بکرترین و زیباترین کویرهای کشور است که از شمال به دریاچه نمک، از غرب به کویر مسیله، دریاچه حوض سلطان و حوض مره و از شرق به پارک ملی کویر منتهی می شود.
صدها نفر مسافر داخلی و گردشگر خارجی هفتگی از جاذبه های دیدنی و گردشگری کویر مرنجاب دیدن می کنند اما فقدان استقرار دائم نیروهای امدادی، فوریت های پزشکی و انتظامی در منطقه، سرویس بهداشتی، پایگاه اطلاع رسانی جامع در مورد مرنجاب و عدم پوشش دهی تلفن همراه از جمله کاستی های آن است.
کاستی های این منطقه و آشنا نبودن گردشگران با محیط کویر موجب شده تا دهها نفر در سال های گذشته در مرنجاب گم شده و دست کم ۲ نفر نیز جان خود را از دست بدهند.
همچنین کمبود اقامتگاه و در مقابل دریافت مبلغ ۱۰۰ هزار ریال و ۴۰۰ هزار ریال از هر دستگاه خودروی سواری و اتوبوس بدون ارائه کوچکترین خدماتی از جمله کاستی های بارز این منطقه گردشگری واقع در شمال شهرستان آران و بیدگل می باشد.
آران و بیدگل با جمعیت افزون بر ۱۰۳ هزار نفر در فاصله ۶ کیلومتری کاشان و ۲۱۵ کیلومتری شمال اصفهان واقع است.

منبع: ایرنا

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *