رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۶ مهر ۱۳۹۴

وجود ۴۰ منطقه هدف گردشگری در سیستان و بلوچستان

لینک این مطلب کپی شد!

تاریخ خبر:۱۳۹۴/۰۷/۱۶- مدیرکل اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: ۴۰ منطقه هدف گردشگری، ۵۷ منطقه نمونه گردشگری، هشت موزه و چهار سایت موزه در استان وجود دارد .

کامبیز مشتاق گوهری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه سیستان و بلوچستان اظهار کرد: با توسعه فعالیت‌های جهانگردی زمینه برای ایجاد اشتغال فراهم و از هر ۱۰ نفر گردشگر که وارد کشور میزبان می‌شود یک فرصت شغلی ایجاد می‌شود.

گوهری افزود: در حال حاضر صنعت توریسم به عنوان مهم‌ترین صنعت جهان، رشد سریعی در توسعه اقتصادی ملت ها داشته است و گردشگران بین‌المللی نقش بسزایی در اقتصاد جهانی ایفاء می‌کنند.

وی با اعلام این خبر که ۱۲ سفیر گردشگری آسیایی و اروپایی مهرماه به استان سفر می‌کنند، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده و مکاتبات لازم از سوی سازمان گردشگری و وزارت امور خارجه مقرر شده است سفیران گردشگری در تاریخ ۱۸ تا ۲۲ مهرماه از جاذبه های تاریخی و طبیعی استان بازدید کنند.

وی تصریح کرد: به دنبال استقبال از چشم‌اندازهای طبیعی و تاریخی استان سفیران کشورهای خارجی در این سفر از شهرستانهای سیستان، زاهدان و چابهار بازدید و نسبت به راه‌اندازی نمایشگاه‌های مختلف و فعالیت‌های پژوهشی مشترک اقدام می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: این سفیران از ۱۲ کشور از جمله آلمان، پرتغال، پاکستان، روسیه، چین، هند و …خواهند آمد.

مدیرکل اداره میراث فرهنگی و گردشگری استان ادامه داد: در استان سیستان و بلوچستان تا کنون ۳۰۲۴ اثر طبیعی و تاریخی شناسایی شده است.

وی شهر سوخته را تنها اثر ثبت شده جهانی استان نام برد و گفت: کوه‌های مریخی “،چشمه‌های آب گرم، بازارچه‌ها، کوه خواجه، دهانه غلامان و… از جمله آثار موجود تاریخی و طبیعی سیستان و بلوچستان است.

2433 وجود 40 منطقه هدف گردشگری در سیستان و بلوچستان

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *